Forum > Newbie Forum

vraagje versterker

(10 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Marcel-brndwStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2006
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 4
19-8-2006 00:24
hoi ik ben een totale noob en was op inet opzoek naar wat info toen kwam ik hier terecht

het verhaal is zo:

ik ben een muziekfanaat en af en toe als er een feesje is bij mij zelf of fammilie draai ik eens wat van mijn laptop of cd speler

dat deet ik voorheen met laptop cd speler een 2.1 sub en wat draden aan elkaar geknoopt (lekker professioneel)

maar ik merkte al dat als ik mijn computer en sub vol aanzette dat het geluid er niet beter op werd en nog erger de sub gewoon naar de klote ging bovendien kwam het geluid nou niet echt hard over das ook logies bij een computer setje

laats had ik een plan een versterker maar omdat die dingen gruwelijk duur zijn d8 ik meer aan een auto versterker MARQUANT Versterker MCA-475 4x150watt zoiets voor 50 euro
maar waar ik niet aan gedacht had die troep is natuurlijk 12 volt
mijn vraag kan ik zoiets op netstroom aansluiten dmv een adapter
en hoeveel mA of ampere moet dat ding dan wel niet wezen
en hoeveel watt moeten mijn speakers dan zijn om ze niet op te blazen

of is dit gewoon een krankzinnig omslachtig niet uitvoerbaar idee

?
en
Marcel-brndwStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2006
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 4
19-8-2006 00:35
ohw excusee ik zien nu pas dat jullie ook een newbee board hebben

mischien dat een mod dit even kan verplaatsen aub
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
19-8-2006 10:24
Edit Mod: OK, verplaatst


Die Marquant-troep moet ik je echt afraden. Het kost niets, maar dat is dan ook precies wat je krijgt. Wat is je maximale budget?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
19-8-2006 11:36
Over de vraag hoeveel watt je boxen moeten zijn om ze niet op te blazen. Meestal houdt men de regel aan dat de versterker 1.5 tot 2 keer meer vermogen mag leveren dan de boxen zijn. Dus als je 100 watt boxen neemt zit je wel goed. Maar een versterker die 12 volt is shocked 8O . Ik vrees dat je een autoversterker hebt gekocht. Ik zou maar kijken of je hem weer kan verkopen en een normale kopen. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Dap Palladium reeks. Die versterkers zijn redelijk betaalbaar en hebben een goede prijs/kwaliteits verhouding.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 9469
19-8-2006 13:03
4x150watt marquant is in werkelijkheid maar 4x25 of 50 watt RMS.
adapter om dat te voeden in milliampere?
ha ha, de zekering in zo'n ding is meestal 20 of 30 ampere,
dus dan gaan we daar een adapter bij zoeken van ongeveer de zelfde waarde:
20.000 milliampere....
Das een grote adapter!

Dat noemen we dan ook een voeding.........
En die zitten in gewone versterkers ingebouwd.
een stuk beter.
Versterkers die veel beter zijn koop je hier nieuw in de webshop al van af € 150,-

In het tweede hands gedeelte staan er ook zat.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Marcel-brndwStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2006
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 4
19-8-2006 20:48
maar dat werkt dus wel op een auto accu ik denk er namelijk aan dat ik m michien ooit nog in mn auto zet

het gaat me niet echt om super veel geluit ofzo enkel meer dan zon 2.1 subje met speakertjes

bovendien zon grote versterker zoude mijn gewone speakers ook niet aankunnen h
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
19-8-2006 21:27

marcel-brndw schreef:

bovendien zon grote versterker zoude mijn gewone speakers ook niet aankunnen h
Nee?! Heb je al een keer de moeite gedaan om de vermogens van bepaalde versterkers een keer te doorlopen? Een lichte versterker vinden is echt niet zo moeilijk hoor. Ik zou je aanraden om je een keer in de "discowereld" in te lezen.

Kijk bijvoorbeeld een keer naar JBsystems e.d. (VX200 versterker bv.)...

Later kan je eventueel uitbreiden met een stel goedkope luidsprekers.

Zelf houd ik niet echt van mensen die muziek willen spelen door gebruik te maken van "caraudiotoestanden". Ik denk dan steeds dat het woordje "car" wel duidelijk aangeeft waarvoor je die dingen moet inzetten. Laat het dan ook alstublieft daarbij.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
FreakyDJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2005
Laatste: 2-10-2008
Berichten: 40
19-8-2006 23:29
Wat me ook vaak opvalt is dat de beginnende DJ's (lees jongens/meisjes van 12 jaar en ouder) van die boomboxen van de praxis/gamma/karwei kopen. Boomboxen zijn bedoelt voor patserig gedrag in de auto, niet voor in je Drive-in sad :(
God is a DJ, Life is a Dancefloor, Love is the Rhythm, And you are the Music.
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
20-8-2006 10:01

FreakyDJ schreef:

Wat me ook vaak opvalt is dat de beginnende DJ's (lees jongens/meisjes van 12 jaar en ouder) van die boomboxen van de praxis/gamma/karwei kopen. Boomboxen zijn bedoelt voor patserig gedrag in de auto, niet voor in je Drive-in sad :(
Het is leuk voor iemand van 12 om dat op je kamer te zetten en eens in de 10 jaar een fuif te draaien, maar ik denk sowieso niet dat iemand van 12 serieus bezig kan zijn met een drive-in. Zelfs 16 wordt al moeilijk omdat je ouders dan sowieso al handlichting moeten aanvragen bij de rechtbank (anders zijn alle contracten die jij ondertekend niet eens geldig).

Back on topic: ik zou je aanraden de goedkoopste uit de palladium serie van DAP aan te schaffen. Kost nauwelijks iets, en levert toch (voor zijn prijs) een leuke bak geluid op. De typenaam is P-400, als je iets zwaarders wilt kun je natuurlijk ook kijken naar de P-500, P-700, P-900, P-1200 of zelfs de P-2000. Hoewel ik denk dat de P-400 voor in je huis groot genoeg is.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
NjestoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2005
Laatste: 9-3-2010
Berichten: 45
21-8-2006 13:06

FreakyDJ schreef:

Wat me ook vaak opvalt is dat de beginnende DJ's (lees jongens/meisjes van 12 jaar en ouder) van die boomboxen van de praxis/gamma/karwei kopen. Boomboxen zijn bedoelt voor patserig gedrag in de auto, niet voor in je Drive-in sad :(
Het is leuk voor iemand van 12 om dat op je kamer te zetten en eens in de 10 jaar een fuif te draaien, maar ik denk sowieso niet dat iemand van 12 serieus bezig kan zijn met een drive-in. Zelfs 16 wordt al moeilijk omdat je ouders dan sowieso al handlichting moeten aanvragen bij de rechtbank (anders zijn alle contracten die jij ondertekend niet eens geldig).

Back on topic: ik zou je aanraden de goedkoopste uit de palladium serie van DAP aan te schaffen. Kost nauwelijks iets, en levert toch (voor zijn prijs) een leuke bak geluid op. De typenaam is P-400, als je iets zwaarders wilt kun je natuurlijk ook kijken naar de P-500, P-700, P-900, P-1200 of zelfs de P-2000. Hoewel ik denk dat de P-400 voor in je huis groot genoeg is.
Tjah als je later wilt uitbreiden kun je beter voor iets zwaarders gaan. Maar zo af en toe een feestje geven en voor de rest alleen op je kamer is de 400 denk ik wel geschikt. Alleen heb je dan wel last van je ventilator. Heb ik met m'n 900 ook. Ik zet het ding dan net hard genoeg zodat ik um niet meer hoor. Behringer heeft voor 200 ook nog een leuke versterker staan, deze heeft geen ventilator. Mischien ook iets leuks?
Loat goan!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)