Forum > Zelfbouw Speakers

Een line array bouwen.

(106 reacties. Pagina 6 van 11)
Moderator(s): Dré
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
16-8-2006 12:50

Dré schreef:

vergeleek ik appels met peren? Ik vergeleek helemaal NIETS
Misschien een slechte verwoording van mijn kant!

Wat ik bedoel is dat je een mening uitspreekt over het gedrag van een kast, al dan niet in een line array. Het gaat bij jou dan wel over een (zoals al gezegd) typische array kast. (ik zie nu bijvoorbeeld voor mij iets à la EV XLC line array).

Ik heb het dan weer over een drieweg fullrangekast, waar (misschien dan in mijn ogen) een mini line array inzit, waarvan het effect duidelijk valt waar te nemen. Oké, dat is misschien mijn mening, en niet de jouwe, maar toch...

Omdat we het eigenlijk beide over een ander soort kast hebben, spreek ik van "vergelijken", appels en peren...
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
16-8-2006 12:54

ivo2 schreef:

Mijn klant, die regelmatig de Vdocs heb gehuurd (en een soort gelijk systeem wilde hebben) beweerd dat dit kastje zelfs beter klonk dan de Vdocs ashamed :$ (help)
(nu zal dat een beetje overdreven zijn, neem ik aan)

De klant heeft in ieder geval de opdracht gegeven oom 8 kasten volledig af te bouwen, ik hou jullie op de hoogte.
PS als er nog mensen zijn die het zelf willen horen, mail maar even.
helaas vrees ik voor je klant dat hij jobs die hij vroeger deed niet meer zal kunnen/mogen doen omdat jou naam op je kastjes kleeft sad :( je kan nl niet om riders heen (én ZEKER niet qua front-geluid).
als-ie die jobs wil houden zal ie toch regelmatig een setje moeten gaan huren ashamed :$
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
16-8-2006 13:03
off-topic:
heb de afgelopen 3 dagen trouwens met de QSC-array mogen werken waar ik op pagina 1 naar verwees:

6 kastjes per kant met 5 subs onder was genoeg voor een plein! de tegenoverstaande gevels stonden op 30-35mtr en daar geraakten de kastjes zonder probleem (we hadden zelfs last van reflecties).

verder zijn het hele compacte en lichte kastjes (denk 15kg/stuk) en zijn ze makkelijk te stacken/vliegen.
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
16-8-2006 15:25
De klant heeft een aantal keer een line array gehuurd omdat hij zelf te kort kwam.
Hij was zo onder de indruk van het geluid dat hij zelf ook line array wide hebben.
Het is niet altijd noodzakelijk om een "merk" te hebben, bij sommige feesten is het niet belangrijk wat er "hang" maar dat het voldoe.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
MisterBoemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2005
Laatste: 26-3-2009
Berichten: 111
16-8-2006 23:17

ivo2 schreef:

Er zijn verschilende bezoekers geweest die nu dit ene kastje hebben mogen horen, ze zeggen allemaal hetzelfde, een zeer goede klank.
Mijn klant, die regelmatig de Vdocs heb gehuurd (en een soort gelijk systeem wilde hebben) beweerd dat dit kastje zelfs beter klonk dan de Vdocs ashamed :$ (help)
(nu zal dat een beetje overdreven zijn, neem ik aan)

De klant heeft in ieder geval de opdracht gegeven oom 8 kasten volledig af te bouwen, ik hou jullie op de hoogte.
PS als er nog mensen zijn die het zelf willen horen, mail maar even.
Dan is jouw klant dus lid van het V-dosc netwerk. Anders kan je geen V-dosc huren. V-dosc wordt onderling aan parners verhuurd. Mensen die geen netwerkparner zijn kunnen zelf geen losse V-doscen huren. Wel is het mogelijk dat hij een fikse klus had en bijv StagePro of ALC een set had gehuurd incl CVE en personeel.

Voor de rest leuk dat je kast allen zo goed al uit de verf komt. Maar zoals al gezegd in dit toppic moet het stysteem gaan werken als line array (single sorce) en niet als een stel gestackte kastjes.

Wel is het raar dat de klant nu een line array laat bouwen. Terwijl hij vroeger V-dosc huurde. Zoals al gezegd gaat dat niet werken in samen werking met flinke Riders. Maar mischien heeft hij zijn werk terijn verlegt. Er zal vast wel goed over nagedacht zijn.
Bas is een gitaar, Sub is een kast waar lage fq uit komen!
Klant ivoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2006
Laatste: 7-1-2007
Berichten: 2
18-8-2006 19:20
*Inderdaad Voor de l'acoustic systemen heb je inderdaad certificaten enz nodig .
Ik heb in het verleden al meerdere malen gebruik gemaakt van de dvdosc met technieker die ik inhuurde bij een firma uit mijn streek . (niet alleen de grootste firma's hebben de l'acoustic certificaten).

*Voor de jobs die wij doen word er nauwelijks met een technische fiche gewerkt .
Wij doen vooral fuiven tussen de 1000 en 2000 man en maximum 10 pa's op een jaar dus voor de naam hoef ik het niet laten .

*De reden waarom ik de line array laat bouwen : compact , klank draagt ver , klinkt als een bel , de prijs .

*De kast die ik bij Ivo hoorde klinkt volgens mij voller in het mid dan het origineel systeem van dvdosc. Het systeem van ivo is natuurlijk ook een aangepaste versie van dvdosc en van verschillende andere merken die hetzelfde principe gebruiken .

Volgens mij is ivo goed op weg met het maken van een line array die prijs kwaliteit niet te evenaren zal vallen.

groeten Nick
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
20-8-2006 09:56
Hallo Ivo,

Ik vind dit een leuk en interessant onderwerp, ben dan ook namelijk zeer benieuwd naar de foto's van het kastje.

Ben ook zeer benieuwd welk systeem dat je hebt bedacht om de kastjes onderling te verbinden, dus "how to fly".

Zijn er al foto's, Ivo?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
20-8-2006 20:57
De eerste foto's

Aankomende week begin ik met de bouw van 8 stuks (4 per kant) foto's volgen.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
20-8-2006 21:40
Hallo Ivo,

Zoals altijd, weer zeer netjes in elkaar gezet.

Ben je er al uit hoe je het zaakje laat "vliegen"?

Worden de 4 per kant onder elkaar gemonteerd?

Leuk(e) werk/hobby heb je.

Ik wil ook een line-aray in mijn woonkamer...... stoer..... laugh :D laugh :D.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 2389
20-8-2006 22:00

Webbie schreef:

Ik wil ook een line-aray in mijn woonkamer...... stoer..... laugh :D laugh :D.
Uhh oww, met je huidige set trek je het al niet qua volume? laugh :D. Of ben je de vrouw in huis beu en wil je dr wegpesten? razz :p
It's time to play the music, It's time to light the lights..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)