Forum > PC related Forum

Aanschaf Nieuwe DJ PC

(59 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
Red_arrowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-5-2005
Laatste: 8-5-2024
Berichten: 230
8-8-2006 21:55
Reset zal dan een NC (normally closed), door erop te drukken onderbreek je dan de voedingslijn. Wanneer je deze dan niet aansluit ziet hij het dus als zijnde ingedrukt (reset) en start de pc niet op.
FreakyDJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2005
Laatste: 2-10-2008
Berichten: 40
8-8-2006 22:18
Ok ik ben alweer een heel stuk wijzer, maar volgens mij is er niet zo veel mis met computerstunt, heb er nog geen ervaring meer hoor. maar ik zie dat veel mensen er erg tevreden over zijn!

Deze computer voldoet denk ik wel aan de meeste van jullie eisen (400 watt voeding)
Klik
God is a DJ, Life is a Dancefloor, Love is the Rhythm, And you are the Music.
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
8-8-2006 22:25
als dar een OS bijgelevert word is dat inderdaad een leuk koopje.
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
9-8-2006 14:42
Ook hier zie ik niet de vermelding van een geschikte geluidskaart?? En waarom wél een dvd-brander? Doe de brander weg, en geef het uitgespaarde geld uit aan een goede geluidskaart...

Daarnaast nog even wat over de voeding: het merk en model voeding wordt niet genoemd op die website. De kwaliteit van de voeding (goed bestand tegen hitte en vocht, weinig fluctuaties in het uitgangsvermogen) wordt niet bepaald door het opgegeven het vermogen! Op tweakers.net zijn wel een aantal reviews te vinden over voedingen, verdiep je daar eens in en maak dan de juiste keuze happy :)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
9-8-2006 17:35
DVD brander juist niet weg doen, een ontiegelijk goedkoop backup medium. En als je een HD vol met legale MP3's hebt staan die geld hebben gekost wil je die wel regelmatig backuppen.

Een redelijke geluidskaart kost je namelijk ook de kop niet en voor de 40€ die je bespaard op een DVD brander is het de moeite ook niet.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
9-8-2006 18:22
Daar heb je opzich wel een punt, backups had ik geen rekening mee gehouden... brander erin laten zitten idd happy :)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 13458
9-8-2006 23:38

JeroenVDV schreef:

Geit schreef:

of je bouwt je pc meteen in in een fc?
Als je 't dan toch alles op de "nette" en "zekere" manier wilt doen (een voeding van 20 à 30 euro kan prima een aantal jaren zonder problemen functioneren, maar blijkbaar raad jij aan alles "netjes" en "zeker" te doen)
2 x meegemaakt dat zo'n (toch niet eens de goedkoopste) OEM voeding de geest gaf. 1 x vanwege de ventilator die ermee ophield (was 6 maanden oud, ventilator was niet smerig) en 1 x omdat de voeding zelf in pyro mode ging (oorzaak nog steeds onbekend). Ik was er wel klaar mee (en ben blij met m'n Dell fabrieksbakjes ;-)

En de rust die we nu op kantoor hebben is ook heerlijk (want een gemiddelde china shit kast maakt gigantisch veel meer herrie dan m'n Optiplexjes). Sowieso is een gemiddelde merk PC een stuk stiller dan zo'n gemiddeld in elkaar gefrot "ikverkoopookcomputers" apparaat.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
10-8-2006 01:56
Tis jammer dat het geen mac mag zijn (althans daar ga ik vanuit), anders was een Mac mini mischien wel een hele leuke optie geweest. Alhoewel, op de nieuwe mini's die voorzien zijn van een intel core solo draait natuurlijk ook windows XP.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FreakyDJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2005
Laatste: 2-10-2008
Berichten: 40
14-8-2006 19:51

Reind schreef:

Tis jammer dat het geen mac mag zijn (althans daar ga ik vanuit), anders was een Mac mini mischien wel een hele leuke optie geweest. Alhoewel, op de nieuwe mini's die voorzien zijn van een intel core solo draait natuurlijk ook windows XP.
Wat alleen echt heeeel jammer is aan laptops (en vooral aan die van mac) is dat je er (bijna) niks kan uitbereiden ofzo, en dat vind ik toch wel jammer, dan heb ik liever een toren.

Ben uiteindelijk toch wel overgehaald om niet naar computerstunt te gaan, ik zie dat erg veel mensen het toch aanraden om gewone bij een normale computerwinkel te gaan kopen. Is inderdaad gewoon veel verstandiger ^^ en voor het geld dat ik eraan wil uitgeven hebben ze niet de goede computer voor me, en zelf dingen samenstellen ben ik 150 euro duurder uit...

Wat kan je toch veel leren op zo'n forum ashamed :$

Bedankt!
God is a DJ, Life is a Dancefloor, Love is the Rhythm, And you are the Music.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
16-8-2006 02:53

FreakyDJ schreef:

Wat alleen echt heeeel jammer is aan laptops (en vooral aan die van mac) is dat je er (bijna) niks kan uitbereiden ofzo, en dat vind ik toch wel jammer, dan heb ik liever een toren.
Firewire en USB devices zat die werken op een mac mini en al helemaal als je er windows XP op zet.

Ik heb net even gekeken en zit hard te twijfelen of ik mijn shuttle de deur uit zal mikken en er een mac mini voor in de plaats zal zetten....
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)