Forum > Geluid

Stanton 303 & 304 pitchfout??

(78 reacties. Pagina 4 van 8)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
13-8-2006 03:53
Leer mixen.
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
13-8-2006 11:09

Sylvia schreef:

Leer mixen.
Mooie eindconclusie happy :) Erg scherp wink ;)
Carpe noctem
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
13-8-2006 12:06
En met die eindconclusie wilde ik dit topic eigenlijk maar (be-)sluiten.

De kans dat er iets mis is met deze Stanton lijkt me aanzienlijk kleiner dan de kans dat de mixtalenten in kwestie iets verkeerd doen. Mocht er toch een defecte Stanton in omloop zijn dan is dat een garantiekwestie en adviseer ik de speler terug te brengen naar de winkelier.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
14-8-2006 22:33
Edit Mod: Op verzoek van Matthijs Sipkes heb ik het topic weer geopend zodat hij zijn bevindingen kan posten. Ik wil er wel meteen bijzeggen dat als er weer flauwekul (verkeerde conclusies, niet onderbouwde beweringen) wordt gepost het slot er direct weer op gaat en dan definitief.

En nee, ik heb geen aandelen Stanton. Als de fabriek morgen sluit zal ik er echt niet minder om slapen en ik krijg ook geen provisie van Dré voor ieder verkocht exemplaar. Wel erger ik me -samen met een aantal andere forummers- aan het niveau van het topic tot nu toe. Hopelijk komt daar nu direct verbetering in.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-8-2006 22:47
Het lijkt mij dat Matthijs zijn probleem ook eens bij de dealer neer zou kunnen leggen, aangezien hij hier nauwelijks voet aan de grond krijgt met zijn berekeningen.
Clone-oneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2005
Laatste: 21-6-2007
Berichten: 18
15-8-2006 14:25
Eindconclusie:

De C.303 heeft dus wel een pitch afwijking, net zoals Addik ook al zei in het vorige topic.

2 dezelfde originele cd's
dezelfde tracks
zelfde pitch (0.7 , 1.0 of welke pitch dan ook, maakt dus nu niks uit)
De tracks blijven gelijk lopen op 0 % pitch, dat zou inhouden dan er geen verschil zit in de snelheid van de cd's of cd speler.
Als er eenmaal gepitched wordt dan lopen ze ongeveer de eerste 20 seconden goed, daarna wordt het hoorbaar en lopen ze scheef, correctie gebeurd met bend up bij de C.303, en bend down bij de C.304.
De fout zit in de C.303 niet in de C.304 dat was al wel duidelijk, de C.303 loopt dus iets te langzaam.

De meningen op de forum zijn erg verschillend, ieder geval is het voor ons nu wel duidelijk, dit ligt niet aan de tracks of de manier van mixen.
Nog onduidelijk is hoe de fabrikant er op gaat reageren, en of er meer cd's spelers zijn met dit soort fouten.
(behalve die van Addik (nog bedankt voor je reactie) en bart (zie de reviews van C.303 bij de webshop).

@sylvia:
Het probleem wordt ook nog bij de dealer neergelegt, en ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is dat de berekeningen er niks mee te maken hebben.

Matthijs
bOOm
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 13458
15-8-2006 14:45

Clone-one schreef:

Nog onduidelijk is hoe de fabrikant er op gaat reageren, en of er meer cd's spelers zijn met dit soort fouten.
(behalve die van Addik (nog bedankt voor je reactie) en bart (zie de reviews van C.303 bij de webshop).
Hoe kom je erbij deze review van Bart erbij te halen? Heb je die review wel goed gelezen??? Bart schreef duidelijk over "er bleken hele kleine hikjes in het geluid te zitten". Die "hikjes" worden dus veroorzaakt door een slechte CD-R disc (hikjes kunnen namelijk NIET door de pitch regelaar veroorzaakt worden). Mijn review eronder vermeld dat ook duidelijk (inclusief uitleg wat er fout moet zijn gegaan bij Bart z'n review).

Je zegt dus dat de spelers, beide op dezelfde pitchstand (anders dan 0%) na een seconde of 20 hoorbaar bij elkaar weglopen. Ik hoop dat je wel in de gaten hebt dat ze de gehele tijd (niet na 20 seconden maar de gehele tijd) bij elkaar weglopen maar dat het pas hoorbaar is als de afwijking te groot wordt? In dat geval zal er dus een verschil van ca. 0.1% zitten tussen de spelers onderling (komt overeen met een weglopen na ca. 30 seconden). Dan zet je toch gewoon de langzamer lopende speler 0,1% sneller???

Ik ben erg benieuwd naar de reactie van de fabrikant...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Clone-oneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2005
Laatste: 21-6-2007
Berichten: 18
15-8-2006 14:58
Er wordt in deze situatie alleen gebruik gemaakt van originele cd's.
In principe zouden er hikjes in kunnen zitten, maar dit gebeurd pas nadat er gepitched wordt.
Dus niet goed.
Ongeveer 20 seconden, ik weet het niet precies, maar wat ik wel weet is dat 0.1% up of down, geen resultaat bied.
20 seconden is tevens ook geen 30, dus corrigeren met de bend blijft dan de oplossing.

Daarnaast, heel simpel; de players lopen gewoon uit elkaar!
Er wordt de hele tijd geroepen test het met 2 cd's, dit is het antwoord.
En dan de oplossing; dan stel je de pitch toch gewoon bij, of je blijft dan toch gewoon corrigeren met de bend.

Dat is niet wat ik zou verwachten als ik zo'n cd speler koop, (let wel, het gaat hier niet om me eigen players, ik ben zelf uitermate tevreden met mijn denon dns 1000, die overigens dit probleem niet vertoont).

Ik ben ook erg benieuw hoe de fabrikant er op gaat reageren,
ik zou het antwoord hier nog posten, mits er niet gegooid wordt met slotjes.

Matthijs
bOOm
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 13458
15-8-2006 15:58

Clone-one schreef:

Er wordt in deze situatie alleen gebruik gemaakt van originele cd's.
In principe zouden er hikjes in kunnen zitten, maar dit gebeurd pas nadat er gepitched wordt.
Dus niet goed.
Ik probeer het voor de laatste keer.

BART z'n review spreekt over hikjes. Die hikjes zijn het resultaat van slechte CD-R discs. Ik zeg NERGENS dat dit van toepassing is op jouw ervaring. Sterker nog. Ik zeg dat het NIET van toepassing is op jouw ervaring en DUS zeg ik ook (nu voor de 2e keer) dat het totaal incorrect en onterecht van jouw kant is om deze review van Bart erbij te halen.

Duidelijk?
Ongeveer 20 seconden, ik weet het niet precies, maar wat ik wel weet is dat 0.1% up of down, geen resultaat bied.
20 seconden is tevens ook geen 30, dus corrigeren met de bend blijft dan de oplossing.
Lijkt me totaal onmogelijk tenzij de speler een defect heeft waardoor hij slechts de helft van de pitchstappen uitvoert (bijvoorbeeld doordat er 2 spoortjes van de prog. deler aan elkaar zitten). Is niet onmogelijk. Er is ook al meerdere keren tegen je gezegd met de speler terug te gaan naar je dealer. Heb je dat al gedaan? Zo nee, waarom niet?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Clone-oneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2005
Laatste: 21-6-2007
Berichten: 18
15-8-2006 16:56
Ja dre, jouwn wil is wet.

Ik ben nog niet naar de fabrikant geweest, waarom niet; het zijn mijn cd spelers niet.
Er wordt contact op gezocht met de fabrikant, als er antwoord is, laat ik het jullie zo snel mogelijk weten.
bOOm

Terug naar forum Reageer (zonder quote)