Forum > Algemeen Forum

Marco Borsato - Rood gecompressed?

(19 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
1-8-2006 13:14

KVM schreef:

Nee, ik zit ergens tussen de extra ingelaste concerten.
Zou het na moeten vragen, durf de exacte datum namelijk niet te zeggen. ashamed :$ (zo enorm boeit het wink ;) )
Het gebeuren daarom heen, spreekt mij echter meer aan.
Ik ga wel vaker naar artiesten of bands puur om te zien hoe (of waarmee) men werkt.

Martin.
Ik heb ook kaarten voor een ingelast concert, de eerste vrijdagavond ís ingelast wink ;) Stuur maar even een mailtje als je weet wanneer je gaat.

Zelfde hier overigens wat betreft reden van bezoek, ik kom vaak meer voor de show en uit interesse voor alles om de artiest heen dan de artiest zelf wink ;) .
Light Image
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
3-8-2006 23:49
live klinkt het een stuk beter
...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
10-8-2006 06:44

Hurricane schreef:

live klinkt het een stuk beter
Dat ligt er maar net aan waar het is, ik ben ooit eens naar de Stones geweest in de Arena en daar zit je dan echt niet van geweldige kwaliteit te genieten.

Overigens heb ik nog nooit een concert mee gemaakt wat goed klonk in een voetbal stadion, dan ga ik 100* liever naar paradiso e.d als het om geluids kwaliteit gaat tijdens een concert.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
10-8-2006 10:08
De Arena is dan ook berucht. Bij het concert van Robbie Williams was het geluid op sommige momenten echt niet om aan te horen. De Heineken Music Hall is dan een stuk beter. Maar die is natuurlijk "iets" te klein (hoewel: bij de Stones zat de Arena lang niet vol hoorde ik, dus met een beetje proppen...).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
11-8-2006 00:18

Victor schreef:

De Arena is dan ook berucht.
Ik koop in ieder geval geen kaartjes meer voor een concert in de Arena, zondag een keer naar Ajax is leuk maar een concert valt daar echt altijd tegen.
De Heineken Music Hall is dan een stuk beter. Maar die is natuurlijk "iets" te klein (hoewel: bij de Stones zat de Arena lang niet vol hoorde ik, dus met een beetje proppen...).
Heineken music hall ben ik geweest met Underworld en daar vond ik het geluid inderdaad veeeeeeeel beter. Maarja dat zou inderdaad proppen worden, in dat geval dan toch maar Arena. Er is namelijk 1 ding erger dan slecht geluid, en dat is een TE volle zaal ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-8-2006 00:26
Het voordeel van HmH is dat je lekker op balkon kunt gaan zitten bij te grote drukte in de zaal. Alleen jammer dat je dan die bier-pipo's met rood lampje slechts van een afstand kunt zien, ze komen nooit boven. Het geluid van de HmH vind ik erg tof. Heb er oa Kraftwerk en Placebo gehoord, behoorlijk verschillend in genre en beide zeer goed om aan te horen.
MisterBoemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2005
Laatste: 26-3-2009
Berichten: 111
11-8-2006 00:55
Tja... De HMH is natuurlijk de hal van Nederland waar het geluid wel in orde is (meestal) en waar ook bij het ontwerpen van het ding rekening is gehouden dat er geluid in ging. Andere hallen zijn gewoon niet zo doordacht, maar wel goed te doen.
en hoeveel feesten heb ik al wel niet gedaan in de hmh, dat zijn er volgens mij al wel wat en elke keer is het gewoon een dikke sound.

De arena daarnaast is een mixje van alles (was de bedoeling) voetbal, evenementen, enz. Maar de Arena heeft is meer gehypt dan dat mensen er om staan te springen. Nee doe dan maar de Kuip of het Gelredome. Nu moet ik wel zeggen dat de geluidskwaliteit verbeterd is na de 1.4 miljoen die er is ingestoken. Natuurlijk zit een hoop geld in het Martin mini line array, maar er is ook wat gedaan aan isolatie/demping voor andere dingen zoals concerten. Boven in de Arena hangt tijdens evenementen in een rail een soort muur bestaande uit het zelfde materiaal als de muren van de hmh. Deze worden tijden het voetbal of open dak weg geschoven. Ook heeft de arena zelf een berg susdoek die in het dak worden gehangen. Dit susdoek lijkt heel erg op backdrop maar is een stuk dikker. Natuurlijk is het ook systeem tech en foh tech gebonden hoe de uiteindelijke geluids kwaliteit is. En natuurlijk zit er ook nog een sfeer nadeel in de Arena die ook door het dak wordt veroorzaakt. In de zomer een dance feest geven is wachten tot het donker word en dan op het eind is het weer licht. Als je dan 2 feesten al Sensation of Qlimax met elkaar vergelijkt komt het gelredome er beter uit. Alleen in het gelredome gaan maar 30.000 man, en in de arena 45.000/50.000. Tijdens de dingen die wij daar gedaan hebben klonk het echt niet slecht.

En daarnaast is de geluidsbeleving voor iedereen anders. De een wil minder laag en de ander meer. De meeste mensen die naar de Arena gaan hebben het niet echt in de gaten. Het zijn meer de mensen die hobby’en in het licht en geluid die het horen. (alleen al het echt en echt slecht is gaat de massa klagen en als je tech band van bands of feesten die de stadions aandoen lijkt het me sterk dat je het zo ver laat komen (helaas is het soms wel eens anders))
Bas is een gitaar, Sub is een kast waar lage fq uit komen!
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
1-9-2006 16:22

Xk schreef:

Geweldig nummer als je het mij vraagt, maar krijg jij ook zo'n hoofdpijn van de klank? Dat is echt balen aan het nummer... platgecompressed de strings zijn bij het eerste instrument al 80% onderdrukt en het volume golft als een boot op de zee. Vuur van een nummer maar spijtig genoeg is de klankbalans alles behalve vuur,
Ik ben het volledig met je eens wink ;)
Het nummer op zich is prima, maaaaaaar de mixing is waardeloos, het zit gewoon niet goed met de klanken die gebruikt zijn, en uiteraard die mastering is van een beginneling niveau, echt slecht angry
Dit is Marco Borsato op zijn slechts
Ik weiger dan ook het nummer nog te draaien op feesten razz :p
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 1139
2-9-2006 00:30

misterBoem schreef:

z. Maar de Arena heeft is meer gehypt dan dat mensen er om staan te springen. Nee doe dan maar de Kuip of het Gelredome. Nu moet ik wel zeggen dat de geluidskwaliteit verbeterd is na de 1.4 miljoen die er is ingestoken. Boven in de Arena hangt tijdens evenementen in een rail een soort muur bestaande uit het zelfde materiaal als de muren van de hmh. Deze worden tijden het voetbal of open dak weg geschoven.
(off topic)
Wel vreemd dat het hele spul bijelkaar vijf ton weegt maar dat de maximale daklast niet is aangepast. sad :(
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
3-9-2006 00:08
Vanmorgen in de ArenA geweest tijdens opbouw voor Madonna, ook die geluidsschermen zien hangen in de lucht. Ga er helaas morgen niet heen, had graag gehoord hoe 't geluid er nu is.

Wel moet ik zeggen dat die schermen er níet uitzien. Maar ach, wie kijkt er nou omhoog?! laugh :D
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)