Forum > Geluid

CDJ-800 MK2 & CDJ-1000 MK3

(401 reacties. Pagina 26 van 41)
Moderator(s): Dré
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
6-8-2006 12:24

JeroenVDV schreef:

Dj JoBo schreef:

Met auto-cue uit??
Nee, bij beide spelers auto-cue aan.
Auto-cue maakt de spelers een stukje trager dus, en zelf cue'en is nog eens leuker ook...
Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-8-2006 12:38

Dj JoBo schreef:

Auto-cue maakt de spelers een stukje trager dus, en zelf cue'en is nog eens leuker ook...
Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Ik wil dat de speler NIET zodra ik een CD erin stop gelijk begint met spelen EN ik wil dat de CD-speler aan het einde van een nummer stopt bij het volgende nummer. Natuurlijk cue ik zelf, auto-cue kan hoogstens de stilte aan het begin van een track vermijden.
Light Image
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
6-8-2006 13:13

JeroenVDV schreef:

Ik ga natuurlijk niet met MP3-cd's werken, daar is al genoeg over gediscussieerd op het forum en ik meen dat het Reind was die er ook niet veel brood in zag. 1 kras en er is niet 1 nummer maar er zijn gelijk misschien wel 40 nummers onbruikbaar.
Dat is door de extra foutcorrectie op een mp3 (=data) disk zeker niet het geval. Integendeel: een mp3-disk geeft eerder minder dan meer problemen dan gewone cd-audio disks.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
6-8-2006 13:20

JeroenVDV schreef:

Dj JoBo schreef:

Auto-cue maakt de spelers een stukje trager dus, en zelf cue'en is nog eens leuker ook...
Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Ik wil dat de speler NIET zodra ik een CD erin stop gelijk begint met spelen EN ik wil dat de CD-speler aan het einde van een nummer stopt bij het volgende nummer. Natuurlijk cue ik zelf, auto-cue kan hoogstens de stilte aan het begin van een track vermijden.
Dus je wilt wel dat de speler snel een nieuwe cd in laad, maar je wil tegelijkertijd dat hij op jou 'wacht', de speler wordt er aanzienlijk sneller op met auto-cue uit, en je cue't zelf, dus dan is het toch stom om de auto-cue aan te laten? Wat is het nou voor moeite om de jog even vast te pakken zodat de speler niet begint te lopen als je de cd er in stopt... shocked 8O
.
LechStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-3-2005
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 62
6-8-2006 16:09

JeroenVDV schreef:

Ik wil dat de speler NIET zodra ik een CD erin stop gelijk begint met spelen EN ik wil dat de CD-speler aan het einde van een nummer stopt bij het volgende nummer.
De CDJ-800 laadt dan misschien sneller, maar in de vinyl modus met auto-cue aan speelt de speler gewoon door aan het einde van een nummer, althans, op de CDJ-800 MK1. Ik weet niet zeker of de MK2 deze eigenschap overgenomen heeft. In de CDJ-modus met auto-cue aan stopt de speler wel aan het einde van iedere track, maar volgens mij gebruikt het meerendeel van de CDJ-800/1000 gebruikers de CDJ-modus niet...
Eeeh... als 't lang duurt, dan wacht ik toch gewoon even?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-8-2006 16:32
Ik zie toch behoorlijk wat mensen de CDJ-mode gebruiken, althans, de allround/apres-ski deejays. Zelf werk ik daar ook graag mee. Waarom ik dan toch liever 800/1000 heb dan bijvoorbeeld de 100, als ik alleen CDJ-mode gebruik? Correctie in CDJ-mode van de 800/1000 is ontzettend veel fijner!
Light Image
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 22-4-2024
Berichten: 506
6-8-2006 16:36

JeroenVDV schreef:

Ik zie toch behoorlijk wat mensen de CDJ-mode gebruiken, althans, de allround/apres-ski deejays. Zelf werk ik daar ook graag mee. Waarom ik dan toch liever 800/1000 heb dan bijvoorbeeld de 100, als ik alleen CDJ-mode gebruik? Correctie in CDJ-mode van de 800/1000 is ontzettend veel fijner!
dat is maar net wat je gewent bent. Ik draai altijd in vinyl mode, en ben nu heel erg gewend geraakt aan die rand aan te raken ipv de platter. Bovendien corrigeer ik een stuk beter nu. En wat is er nou lulliger als je een backspin wilt doen en vergeten bent hem in de vinyl stand te zetten?

Het enigste waarom ik hem soms op cdj-mode zet is om een cue-punt te vorrigeren indien deze niet lekker zit. maar dat is dan ook het enigste wat ik mij kan bedenken waar de cdj-mode handiger voor is.
wat een onzin in dit vak
LechStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-3-2005
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 62
6-8-2006 22:33
Ik vind het zelf veel lekkerder om mijn cuepoint te zoeken in de vinylstand dan in de CDJ. Ook vind ik het een enkele keer wel leuk om over mijn cuepoint te scratchen en dan op die manier het nummer te starten, maar dat is meer "spielerei". Maar goed, dit is uiteraard puur een kwestie van smaak. Ik vond het zelf wel een beetje vreemd dat de 800 wèl doorloopt na afloop van een track en de 1000 niet. Ik snap de beweegredenen achter deze inconsistentie niet. Ook blijf ik het jammer vinden dat de 1000 niet alles heeft wat de 800 ook heeft plus zijn extra's. Dat zou de keuze uit de twee namelijk wat makkelijker maken... sad :( Hoewel het verschil in prijs natuurlijk hiervoor vaak vrij doorslaggevend is... wink ;)
Eeeh... als 't lang duurt, dan wacht ik toch gewoon even?
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
7-8-2006 10:23

JeroenVDV schreef:

Die paar seconden maken MIJ nogal uit, ik heb momenten waarop ik nog binnen 10 seconden een nieuwe CD uit de map wil hebben, ingeladen hebben EN gecued. Ik ben nou eenmaal impulsief en wil dus apparatuur hebben die daarmee om kan gaan.
ja, dat heb ik ook regelmatig voor. Die spanning hoort erbij als je geen lijstjes afspeelt laugh :D
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
7-8-2006 10:34

luc2366 schreef:

ja, dat heb ik ook regelmatig voor. Die spanning hoort erbij als je geen lijstjes afspeelt laugh :D
Heb nog wel eens om het maar spannend te maken in de laatste 22 seconden van een nummer snel de klaarstaande andere CD eruit gehaald en een andere erin gestopt, gecued EN op tijd ingestart. Soms kom je gewoon op leuke ideeën voor een ander nummer dat er beter op aansluit. razz :p
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)