Forum > Geluid

Waar vind ik meer van het merk FAME

(24 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
6-7-2006 10:29
2 x bewerkt. Laatst door HR Sound op 6-7-2006 13:23
Ik denk dat we niet lezen wat er staat. In dit geval gaat het over FAME ( en dus niet om een vermaard merk zoals FANE .

Kijk maar eens op FAME

Edit; link aangepast. ( werkt nu wel )
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 431
6-7-2006 11:40

Ricardo Vanilli schreef:

Ik weet dat ze het merk FaMe verdelen in Musicstore in Keulen. Gaande van speakers tot drumstellen (lijkt wel een beetje hun huismerk te zijn daar). Misschien daarmee dat men dacht dat het een Duits merk was?

Mvg,

RV
inderdaad, in hun catalogus staat het vol met fame. is wel alleen geluidsmateriaal.zoals ricardo zegt: van speakers tot drums tot micro's...
Fun is serious business!
RKteBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2006
Laatste: 24-10-2006
Berichten: 6
6-7-2006 11:49
Het merk FAME is inderdaad via de Duitsers te bestellen.
Raar dat hier in Nederland niets van dat merk te bestellen is.
Fame is volgens mij een semi-pro merk of moet ik het rekenen tot de budget?

Ik koop in iedergeval niets via duitse sites heb liever een Nederlands bedrijf
zoals Newline.

groetjes
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-7-2006 15:29
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 6-7-2006 15:35

HR Sound schreef:

Ik denk dat we niet lezen wat er staat. In dit geval gaat het over FAME ( en dus niet om een vermaard merk zoals FANE .
Ik had het wel gelezen maar nog nooit van gehoord, althans niet van de luidsprekers. (de gitaren echter wel)

Maar goed, het is weer een OEM in het grote bos.
Op een gegeven moment stikt het van de OEM types, dat vele niet eens meer interessant zijn.
Dan toch maar liever een bekend merk waarvan je zeker bent dat er een goede groothandel achter staat.

[EDIT]Op de Fame Girl (rechts onder in beeld) zou ik maar niet met de muis overgaan shut up :X

Martin.
kvm entertainment
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
6-7-2006 15:31

RKteB schreef:

Het merk FAME is inderdaad via de Duitsers te bestellen.
Raar dat hier in Nederland niets van dat merk te bestellen is.
Fame is volgens mij een semi-pro merk of moet ik het rekenen tot de budget?

Ik koop in iedergeval niets via duitse sites heb liever een Nederlands bedrijf
zoals Newline.

groetjes
In Nederland heb je DAP. In Belgie heb je de Beglec Vibe luidsprekers. In Duitsland is dat Fame. Een tijdje geleden heb ik deze luidsprekers uit elkaar gehad en komen naar mijn idee van dezelfde Chinese OEM fabriek. Het zijn allemaal op zich aardige speakers en doen het prima voor het geld wat je neertelt.

TCMC
RKteBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2006
Laatste: 24-10-2006
Berichten: 6
6-7-2006 16:17
In Nederland heb je DAP. In Belgie heb je de Beglec Vibe luidsprekers. In Duitsland is dat Fame. Een tijdje geleden heb ik deze luidsprekers uit elkaar gehad en komen naar mijn idee van dezelfde Chinese OEM fabriek. Het zijn allemaal op zich aardige speakers en doen het prima voor het geld wat je neertelt.

TCMC
En die Vibe speakers is dat dan weer JBsystems? Wat een wereld met al die merken shocked 8O
Me_myself_and_iStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-8-2004
Laatste: 12-2-2009
Berichten: 175
6-7-2006 17:01
Beglec is hoofdverdeler van jb-systems. zo lastig is dat niet hoor ;)
wat is zwaarder? een kilo lood of een kilo veren? een kilo lood natuurlijk ;)
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
6-7-2006 22:07
ik heb een maandje of 3 geleden hun line-array "mogen" horen: het klonk nergens naar en het was héél lang geleden dat ik nog zo hoofdpijn gehad heb! Het kost mss niets, maar je krijgt ook niets...
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
7-7-2006 17:09

luc2366 schreef:

ik heb een maandje of 3 geleden hun line-array "mogen" horen: het klonk nergens naar en het was héél lang geleden dat ik nog zo hoofdpijn gehad heb! Het kost mss niets, maar je krijgt ook niets...
Het is inderdaad net wat je zegt. Eerst zelf gaan luisteren, dan speakers gaan kopen. Met name in het middelste prijssegment zijn er enorme verschillen.

Voor line arrays's geldt ook dat er een stuk software wordt meegeleverd om de hoeken in te stellen en te kijken wat de geluidsdruk en de frequentie response is op alle plaatsen.

TCMC
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
7-7-2006 17:12

RKteB schreef:

In Nederland heb je DAP. In Belgie heb je de Beglec Vibe luidsprekers. In Duitsland is dat Fame. Een tijdje geleden heb ik deze luidsprekers uit elkaar gehad en komen naar mijn idee van dezelfde Chinese OEM fabriek. Het zijn allemaal op zich aardige speakers en doen het prima voor het geld wat je neertelt.

TCMC
En die Vibe speakers is dat dan weer JBsystems? Wat een wereld met al die merken shocked 8O
Je hebt vele merken en verdelers. Omdat ik de laatste tijd nogal wat bijklus kom ik met name veel Chinees spul tegen. Op een gegeven moment herken je de fabrikant. Op het Duitse PA-forum staan al enkele fabrikanten vermeld. Deze heb ik met veel zoekwerk boven water gekregen en heb ze in Frankfurt 2006 ook eens aangesproken. Leuke gasten trouwens die Chinezen :) Ik kreeg laatst zelfs noodles aangeboden en heb gezellig meegegeten.

TCMC

Terug naar forum Reageer (zonder quote)