Forum > Algemeen Forum

Opleidingen , licht en geluid.

(368 reacties. Pagina 21 van 37)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 13458
27-6-2006 11:45

DeMennooos schreef:

In een leerproces vragen stellen is ook helemaal niet erg. Maar luister wel naar wat er uitgelegd wordt en neem dat in je op, dezelfde vraag blijven herhalen getuigt van niet veel interesse.
Als iemand 2 x dezelfde vraag stelt dan betekent dit dat je de eerste keer tijd aan hem verspild hebt. In zo'n geval zou ik ook in "kopafrukstand" gaan (en wellicht zelfs overwegen hem de routebeschrijving naar het arbeidsbureau te geven). Dit heeft volgens mij echter meer met het soort persoon te maken dan met de opleiding die hij/zij gevolgd heeft.
Hier geldt hetzelfde als bij autorijden. Als je je rose papiertje hebt wil dat niet zeggen dat je meteen kunt autorijden. Door veel te rijden leer je autorijden en als je het hebt verbreed je je inzicht. Maar ook hier zijn er hele volksstammen die nooit kunnen rijden terwijl ze wel het papiertje hebben wink ;)
Leuk dat je dit voorbeeld aanhaalt (omdat het toch min of meer aantoont hoe de volgorde zou moeten zijn).

Als je zou kunnen kiezen tussen iedereen eerst maar auto te laten rijden (en dan na verloop van tijd les te laten nemen) of iedereen eerst te laten lessen (en dan daarna pas los te laten op de praktijk) dan zouden de meesten kiezen voor het laatste (hopelijk).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
27-6-2006 13:12
Het autorij voorbeeld heb ik alleen maar aangehaald om aan te geven dat ookal heb je een papiertje van een opleiding dat je dan nog vaak weinig kunt. En als het goed is kost het halen van het papiertje je ook geen 4 tot 8 jaar die je beter had kunnen steken in het opdoen van de praktijkervaring.

Want heel reeel gezien. Als je 16/17 bent en naar een MBO theater of entertainment gaat. Die in 4 jaar afsluit en ook maar een HBO er achter aan wil doen ben je als alles goed gaat klaar als je 24 bent. Dan begin je echt met het opdoen van veel praktijkervaring en als je dan tijdens je studies al wat bijgeklust hebt moet je binnen 2 jaar wel een eind zijn en ben je 26. En dan stel ik het nog positief voor. In een slecht geval kom je al snel aan de 30 en om dan nog eens te beginnen wil je in dit vak niet, op die leeftijd wil je zelf operaten of mixen. Tenzij je ambitie is om de rest van je even alleen maar sleepkever te zijn, maar dan hoef je die entertainment opleiding ook niet te volgen wink ;)

Ik zou autorijden zonder papiertje ook niet promoten, net als het riggen zonder enige kennis van zaken.
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
2-7-2006 12:52
Kick!!

Ik kies voor die opleiding omdat:

Ik wil graag verder in die branche.
Ik wil toch een aantal papiertjes hebben. Want zonder papieren kom je ook nergens.
Je leert er altijd wel iets.

Ik moet jullie gelijk geven van dat je in de prijktijk het meesten leert, maar wat zou je doen als je van het vmbo afkomt. meteen gaan werken of eerst nog een aantal jaren naar school voor papieren?

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
3-7-2006 06:22
MIschien wel leuk om ook dit hier te melden.

Wie heeft zich aangemeld voor welke opleiding en is aangenomen ?
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
3-7-2006 09:19
Ik wil graag verder in die branche.
Ik wil toch een aantal papiertjes hebben. Want zonder papieren kom je ook nergens.
Je leert er altijd wel iets.
Als je een papiertje achter de hand wil hebben just in case vind ik dat wel een goede instelling.
Binnen de serieuze verhuurders (degene die de klussen doen waarmee op de sites geschermd worden) zien mensen met de bekende theater/entertainment papiertjes liever gaan dan komen. Mensen met als basis opleiding MTS, de nodige praktijk ervaring en doelgerichte certificaten maken meer kans.
MiniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2004
Laatste: 26-6-2014
Berichten: 52
3-7-2006 12:11
Ik heb me aangemeld voor Sound & Vision in Tilburg en ben aangenomen.

Miss leuk om via msn en dergelijke alvast contact te kunnen leggen met klasgenoten die ook op new-line zitten.
-- Geen URL in sig --
HiwoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 29-6-2012
Berichten: 51
3-7-2006 19:34

mini schreef:

Ik heb me aangemeld voor Sound & Vision in Tilburg en ben aangenomen.

Miss leuk om via msn en dergelijke alvast contact te kunnen leggen met klasgenoten die ook op new-line zitten.
ik ben ook aangenomen
Jumping is not a crime !
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 22-4-2024
Berichten: 506
3-7-2006 20:02
Ik heb het gezien op de open dag, en ik heb daar elektro gevolgd.

succes met alle problemen die je tegenkomt daar op school. Leek me wel een leuke opleiding maar uiteindelijk kun je er niet zo veel mee als ik wou, en ligt het toch vooral aan ervaring en contacten om in die wereld te komen.

De opleiding zelf is leuk, school is een ramp en daarnaast moet je nog maar een baan proberen te vinden shut up :X
wat een onzin in dit vak
HiwoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 29-6-2012
Berichten: 51
3-7-2006 20:42

calipso schreef:

Ik heb het gezien op de open dag, en ik heb daar elektro gevolgd.

succes met alle problemen die je tegenkomt daar op school. Leek me wel een leuke opleiding maar uiteindelijk kun je er niet zo veel mee als ik wou, en ligt het toch vooral aan ervaring en contacten om in die wereld te komen.

De opleiding zelf is leuk, school is een ramp en daarnaast moet je nog maar een baan proberen te vinden shut up :X
Ben wel wat gewend.... erger dan mn vorige opleiding kan niet laugh :D razz :p
Jumping is not a crime !
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 22-4-2024
Berichten: 506
3-7-2006 23:23

Hiwo schreef:

calipso schreef:

Ik heb het gezien op de open dag, en ik heb daar elektro gevolgd.

succes met alle problemen die je tegenkomt daar op school. Leek me wel een leuke opleiding maar uiteindelijk kun je er niet zo veel mee als ik wou, en ligt het toch vooral aan ervaring en contacten om in die wereld te komen.

De opleiding zelf is leuk, school is een ramp en daarnaast moet je nog maar een baan proberen te vinden shut up :X
Ben wel wat gewend.... erger dan mn vorige opleiding kan niet laugh :D razz :p
pas op met wat je zegt wink ;)
wat een onzin in dit vak

Terug naar forum Reageer (zonder quote)