Forum > Algemeen Forum

plichten van een drive-in show!

(40 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
RobbertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-1-2003
Laatste: 15-11-2008
Berichten: 109
8-2-2003 13:08
ok ok je hebt gelijk, ik weet niet precies hoe het zit hoor, dus laten we er maar over ophouden.
pfff had ik maar een geldboom in men tuin staan.
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
8-2-2003 13:12
whehe boeiend robbert, jij krijgt goedkoper laugh :D das het belangrijkst razz :p wink ;)
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
19-2-2003 09:57
We raken redelijk afgeleid, vraagsteller heeft zijn vraag nog niet helemaal beantwoord gehad. Hoe zat het met verzekering? Hoe hebben Tom, Victor & Andre hun toko (op locatie en opslag) bijvoorbeeld verzekerd?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
19-2-2003 10:23

Niek Bolscher schreef:

We raken redelijk afgeleid, vraagsteller heeft zijn vraag nog niet helemaal beantwoord gehad. Hoe zat het met verzekering? Hoe hebben Tom, Victor & Andre hun toko (op locatie en opslag) bijvoorbeeld verzekerd?
Dat leg ik uit zodra ik verhuisd ben...

;-)

In ieder geval is het HEEL belangrijk om een bedrijven aansprakelijkheidspolis te hebben.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
19-2-2003 12:40
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 19-2-2003 14:52
Uiteraard hebben wij een aanspakelijkheidsverzekering.
Dat is echt nr1!
Stel dat er iemand gewond rakt door jouw aktiviteiten.....
Een beetje ziekenhuis opname met een kleine operatie en ambulance vervoer kost al gauw € 10.000,-!
Een simpel gevalletje van hechten met de nazorg € 500,-
En dan hebben we het nog niet over gedreft inkomen wat ook bij je geclaimd zal worden.
Je zal maar een avondje voor een stel advocaten hebben á € 150,- per uur laugh :D

Ten tweede hebben wij een brand/schade/storm/water/diefstal verzekering.
Die is allen geldig tijdens de opslag (thuis).

Molest en diefstal op de avondjes zelf is bijna niet te verzekeren voor een redelijke premie.
Wij stellen contraktueel (daarom is een contrakt zo belangrijk) de gene die ons huurt aansprakelijk voor alle kosten ten gevolge van schde door derden. De gene die ons huurt is dus verantwoordelijk voor zijn eigen feestgangers.
Wel is het niet altijd even eenvoudig om schade te bewijzen.

Heb net de prologatie uit van de aansprakelijkheid uit de b bus getrokken, eigen risiko is verhoogt naar € 500,- schijn overal zo te zijn volgens de brief angry
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
19-2-2003 13:10

Tom schreef:

Molest en diefstal op de avondjes zelf is bijna niet te verzekeren voor een redelijke premie.
Dit klopt, is bij ons ook niet verzekerd. Is tot nu toe ook nog niet nodig geweest... happy :)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
19-2-2003 13:40
Jullie slaan de spijker op z'n kop. Schade aangebracht door derden wordt bij ons geclaimd bij de opdrachtgever = contractueel vastgelegd.

Maar goed, wanneer een zatlamp je statief met 4 parretjes ommietert en hem daarna net zo vrolijk smeert, zit ik met de gebakken peren. Ik kan weliswaar de opdrachtgever aansprakelijk proberen te stellen voor deze schade, maar deze kan vervolgens zeggen dat wij beter op onze apparatuur moeten letten. Voor een deel zit er ook waarheid in...dan zal een bruidspaar op hun feest goed op de gasten moeten letten. In een ideaal geval willen zij misschien alleen informatie geven.

Vraag is dan ook in hoeverre de apparatuur op locatie verzekerd is. En in hoeverre kunnen wij de opdrachtgever daar voor aansprakelijk stellen? Reden van deze vraagstelling is ook het topic "algemene voorwaarden". Wat is redelijk in de ogen van de wet? Misschien zijn wij wel compleet onredelijk bezig en kun je fluiten naar je geld...
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
11-6-2006 13:30
Ik wil dit topic toch even omhoog trappen.

Hoe zit het na 3 jaar met verzekeren, is dit al enigzins veranderd of is dit nog steeds hetzelfde gebleven?

Wat zijn de gemiddelde kosten eigenlijk voor de verzekeringen die je toch echt wel moet hebben of verschilt dat enorm per verzekeringsmaatschappij?

Hoe zit het met verzekeren van je apparatuur in een magazijn dat niet in jouw woonplaats zit, maar waarvan het magazijn met inhoud verzekerd is tot €1.000.000,-?
Vergeet niet te lachen
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 431
11-6-2006 15:04

robbert schreef:

jep ik krijg van al mijn geluids app. 19% terug :D
mijn pa heeft namelijk als uit de hand gelopen hobby een bedrijfje in computers enzo en hij mag ook cd spelers verkopen enzo dus als ik de offerte op me'n pa's naam zet krijg ik lekker 19% van het bedrag terug, dat is wel lekker.
doe ik ook zo. m'n ouders hebben een bvba en dat betekent dat we evenementen mogen organiseren. drive-in zit daar ook onder. alles van materiaal en cd's op factuur, 21% (België) terug.
Fun is serious business!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
11-6-2006 15:11

viero schreef:

robbert schreef:

jep ik krijg van al mijn geluids app. 19% terug :D
mijn pa heeft namelijk als uit de hand gelopen hobby een bedrijfje in computers enzo en hij mag ook cd spelers verkopen enzo dus als ik de offerte op me'n pa's naam zet krijg ik lekker 19% van het bedrag terug, dat is wel lekker.
doe ik ook zo. m'n ouders hebben een bvba en dat betekent dat we evenementen mogen organiseren. drive-in zit daar ook onder. alles van materiaal en cd's op factuur, 21% (België) terug.
Maar dat betekent dat de spullen van je ouders' bvba zijn, en de omzet binnenkomt bij die bvba.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)