Forum > Algemeen Forum

Computerkast in 19" kast bouwen

(67 reacties. Pagina 5 van 7)
Moderator(s): Dré
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
8-6-2006 22:59

DonJerone schreef:

Aansluitpaneel weer gemonteerd:
https://img146.imageshack.us/img146/5361/img0127large8qg.jpg
Ben ik nou zo scheel, of zit hier de koeling nog niet in gemonteerd?
Nu ook via de .eu te bereiken.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-6-2006 00:34

DonJerone schreef:

Binnenkort wordt een leuke USB DMX converter besteld. (eerst even goed inlezen en een goede uitzoeken) Om zo dit projectje meer een all-rounder te laten worden.
Je gaat de computer toch niet voor licht en geluid gebruiken? (tegelijk)
Ben zelf erg benieuwd naar het gebruiksgemak t.o.v. een conventioneel tafeltje.
Gebruiksgemak valt of staat natuurlijk ook bij de gebruikte software en jou wensen.

Martin.
kvm entertainment
DonJeroneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2003
Laatste: 23-2-2013
Berichten: 44
9-6-2006 00:35

Ruud_schepers schreef:

DonJerone schreef:

Aansluitpaneel weer gemonteerd:
https://img146.imageshack.us/img146/5361/img0127large8qg.jpg
Ben ik nou zo scheel, of zit hier de koeling nog niet in gemonteerd?
oeps verkeerde foto erbij gezet.Zal morgen even de goede doen.
DonJeroneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2003
Laatste: 23-2-2013
Berichten: 44
9-6-2006 00:48

KVM schreef:

Je gaat de computer toch niet voor licht en geluid gebruiken? (tegelijk)
Nee dat natuurlijk niet, maar het idee hieracher is het volgende: Zelf ben ik de lichtpik bij ons, draaien doe ik dan ook net zo goed als opa's bromtol. Daarom is voor de Sportdagen, toernooien ect. waar wij veel apparatuur aan leveren een systeem als dit erg praktisch (kan ik me ook eens nuttig maken :P ). Maar bij de gebruikelijke feesten, bruiloften en partijen is er natuurlijk een DJ aanwezig die met hun eigen collectie cd's over onze 800's draaien. Dan wordt deze pc niet voor het geluid gebruikt en vind ik het best een reeele optie om hier van een mooie lichtsturing te maken. (dankzij 17" 1280*1024 heb je ook het nodige overzicht)

KVM schreef:

Gebruiksgemak valt of staat natuurlijk ook bij de gebruikte software en jou wensen.
Helemaal gelijk in. De BPM licentie heb ik natuurlijk niet op gok gekocht maar onze DJ kende dit vanuit zijn tijd dat hij nog veel in kroegen werkte. En ik moet toegeven; zelfs ik als lichtpik snap hoe alles werkt, ideaal om een uur of 3 in laden en ik kan rustig een kopje koffie gaan drinken, bij een sportdag oid.
Voor de lichtsturing ben ik me lekker aan het verdiepen in de nodige converters en software (zit nu met freestyler te spelen) Ik stond er altijd lichtelijk sceptisch tegenover (zonder enige rationele motivering :P ) maar nu ik het allemaal zo zie begin ik steeds enthousiaster te worden.

Zodra de DMX controller erbij komt zal ik het resultaat zeker even laten zien.
Basbox112Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 6-8-2003
Berichten: 73
10-6-2006 01:03
Even terug naar de computerkast zelf, waarom niet gewoon op een zogenaamde 'inlay' leggen (op de kant dus) en met (geimpregneerde) spanband vastzetten, of is dit iets te creatief (lees: niet veilig)?

Dan zou je deze (2he) kunnen gebruiken of zelfs deze van 1he.

Natuurlijk moet je ook iets in de case verzinnen waardoor de inlay met computerkast niet puur rust op de vier boutjes aan de vóórkant. Én, wanneer je sleept met je spul maar er toch zuinig op meent te zijn, een stukje schuim tussen de computerkast en de metalen vlakte van de inlay. Als je voldoende rekening houd met de warmteafvoer zou je de computerkast zelfs helemaal met schuim in kunnen bouwen, klemmen tussen een aantal ingesneden blokken zeg maar.

Ik hoop dat je hier iets mee kan ^^.

Bas
HUH???
DonJeroneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2003
Laatste: 23-2-2013
Berichten: 44
10-6-2006 10:07

basbox112 schreef:

Even terug naar de computerkast zelf, waarom niet gewoon op een zogenaamde 'inlay' leggen (op de kant dus) en met (geimpregneerde) spanband vastzetten, of is dit iets te creatief (lees: niet veilig)?

...

Ik hoop dat je hier iets mee kan ^^.

Bas
Je idee is mij duidelijk en ik heb zelf ook serieus overwogen om een custom made mATX kastje te bouwen (maar 1HE red je niet met ee S-A mATX plankje, 2HE wordt ook krapjes) voor dit project omdat:
-Exact op maat en pas daardoor makkelijkker in de kist.
-Geen loze ruimte in PC zoals nu het geval is (ongebruikte 5.25" bays)
-Had ik er gelijk hotswap bays aan de voorkant gemonteerd (i.c.m. raid 1 of 5 array een zeer veilige oplossing)maar was het een veel tijdrovender klusje geworden.

Maar ik heb het niet gedaan omdat dit erg veel tijd kost. Dit is gewoon een "leuk geintje", op het moment dat ik zelf een mooie kast ga bouwen moet het geheel in een ECHTE flichtcase, komt er een snellere pc in, had ik een redundante voeding gewilt ect. De bedoeling was om te kijken of het bevalt zo'n apparaat te hebben. Daarbij had ik dit mATX kastje nog liggen en zit hij precies span in de kist.

Over de demping van schokken tijdens het vervoer heb je zeker een punt. Maar ik vraag mij af in hoeverre
een stuk schuim hier tegen beschermt. Ik ga nu gewoon kijken waarneer de 2 schijfjes die er nu in zitten
overlijden razz :p. (gaat vandaag maar weer eens de SMART status bekijken)

De PC is nu een tijdje in gebruik en bevalt best goed. Nu eerst de dmx module proberen en dan maar eens aan het ontwerp van een MKII beginnen, waarin alle, bruikbare, suggesties worden meegenomen happy :).
Basbox112Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 6-8-2003
Berichten: 73
10-6-2006 11:51

DonJerone schreef:

...

Over de demping van schokken tijdens het vervoer heb je zeker een punt. Maar ik vraag mij af in hoeverre
een stuk schuim hier tegen beschermt. Ik ga nu gewoon kijken waarneer de 2 schijfjes die er nu in zitten
overlijden razz :p. (gaat vandaag maar weer eens de SMART status bekijken)

De PC is nu een tijdje in gebruik en bevalt best goed. Nu eerst de dmx module proberen en dan maar eens aan het ontwerp van een MKII beginnen, waarin alle, bruikbare, suggesties worden meegenomen happy :).
Misschien is het mogelijk dat je een foto post? Das makkelijk voor de mensen die ietwat visueel ingesteld zijn =).

Bas
HUH???
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
10-6-2006 15:51
Wat mij erg handig lijkt is dat je vooraan nog 3HE overlaat. Hier kun je dan naar gelang de functie een BPM controller instoppen of een faderpaneeltje als dit.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Me_myself_and_iStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-8-2004
Laatste: 12-2-2009
Berichten: 175
10-6-2006 18:48
fout linkje Jasper? :P
elke keer is de beginpagina anders.
(ps: bij firefox, geen idee hoe het bij IE is)
wat is zwaarder? een kilo lood of een kilo veren? een kilo lood natuurlijk ;)
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
10-6-2006 19:19
Grmbl, *** frames. Ff niet opgelet dus, ik bedoelde zo'n ding: https://www.futurelight.de/fut_artdetail.php?artnr=51885200&lang=E
It's time to play the music, It's time to light the lights..

Terug naar forum Afgesloten topic