Forum > PC related Forum

1 pc, 2 beelschermen,2muizen,2toetsenborden

(35 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
Night06Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2004
Laatste: 22-12-2010
Berichten: 100
5-6-2006 18:16
bedankt voor jullie medewerking.

ik zal even kijken naar wat het beste idee is.

groeten ricky
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
5-6-2006 19:44
dmv zgn. USB repeaters kun je USB over grotere afstanden dan 5 meter vervoeren, naar het schijnt tot max. 25 meter. In hoeverre dit goed werkt weet ik niet. Ik weet wel dat er ook setjes bestaan om een USB-signaal via een CAT5 kabel te vervoeren. Hier heb ik wel goede ervaringen mee. Op die manier kun je dan de USB verlengen (hubje erachter en je muis + toetsenbord eraan), en VGA via een splittertje, of direct op je videokaart als je een dual head kaartje hebt. Switchen is niet nodig, Windows kan prima overweg met 2 toetsenborden en/of muizen.
Draadloos toetsenbord en muis werkt over een niet te lange afstand ook goed natuurlijk. Kwestie van even uitproberen of dat bij jouw ook het geval is.
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
6-6-2006 00:46
Hallo,

Misschien ook een optie om aan een ThinClient te denken.
Veel ThinClients hebben standaard er een VNC-client ingebakken zitten.
Ik werk er dagelijks mee, echt ideaal. Bedrijf zit trouwens in Breda die ze levert.

Op de pc installeer je dan VNC-server(tje), zo kun je dan met de ThinClient, het scherm bedienen op de pc. Als je werkt op de pc, zie je ook op het scherm van de ThinClient je vorderingen.

Eventueel kun je ook nog verbinding maken met een PDA via bijvoorbeeld WiFi en weer het VNC-clienttje gebruiken. "Shared Desktop" (bijvoorbeeld MSN Messenger e.d.) behoort ook tot de mogelijkheden, gebruiken veel helpdesks. Mogelijkheden te over.

PcAnywhere zou ook nog kunnen, maar dan heb je wel twee pc's nodig.

Ik heb zelfs hier nog wel een opstart-diskette liggen waarmee je een oude pc als ThinClient kan gebruiken. Als je wilt zet ik hem wel even on-line.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Night06Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2004
Laatste: 22-12-2010
Berichten: 100
6-6-2006 10:24

Webbie schreef:

Ik heb zelfs hier nog wel een opstart-diskette liggen waarmee je een oude pc als ThinClient kan gebruiken. Als je wilt zet ik hem wel even on-line.
als je dat zou willen doen wink ;)

alvast bedank happy :)
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
6-6-2006 15:10
Wij hebben thuis een computer staan met een printer in een andere kamer, die hebben we gewoon rechtstreeks via USB aangesloten.. 10 meter kabel. Werkt zonder problemen!
Twitter mee met @andycobbennl
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
6-6-2006 16:51
Er bestaan ook gewoon van die switchkastjes, kan je van de ene desk naar de andere switchen, misschien een optie? of moet er op 2 plekken tegelijk gewerkt worden?
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
6-6-2006 17:17
Hallo Night06,

Alsjeblieft..!!!

Wat wil je eigenlijk met het tweede scherm gaan doen, misschien is er een andere oplossing mogelijk.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Night06Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2004
Laatste: 22-12-2010
Berichten: 100
6-6-2006 19:03

Webbie schreef:

Hallo Night06,

Alsjeblieft..!!!

Wat wil je eigenlijk met het tweede scherm gaan doen, misschien is er een andere oplossing mogelijk.

Greetz Webbie...
bedankt voor het bestand.

Het 1ste beeldscherm wordt het scherm wat bij de bar komt te staan en het 2de beeldscherm komt op het kantoor te staan. we willen als 2de beeldscherm een touchscreen nemen en daarmee de inkomens meteen inzetten zodat we niet de hele kassa hoeven na te gaan rekenen op het einde (en het staat automatisch op de computer van het kantoor zodat je op allebij de plaatsen de gegevens kunt controleren, ook wanneer de bar dicht zit).

verder willen we "misschien" ook de muziek laten lopen via die computer. maar dat is nog niet zeker.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
6-6-2006 19:37
Hallo Night06,

Kun je dan niet beter een kasregister aanschaffen, die kun je zo op je pc aansluiten.
Er zijn zelfs kasregisters met gewoon Windows er op en een normale functionerende desktop.
Zijn vrij goedkoop tweedehands aan te schaffen, als je niet een al te moderne wil hebben.

Nog een optie misschien, een PDA in een cradle en dan verbinding maken met de pc via RDP (Remote Desktop Protocol = Extern Bureaublad). Om dit een beetje behoorlijk op te zetten moet je eigenlijk wel Windows XP Pro besturing op de pc hebben. Dan kun je vrij simpel het bureaublad overnemen van de pc. En daar het gewenste (kas)programma openen.
(het zelfde effect krijg je ook met een ThinClient en een (touch)screen)

Het "aanzetten" van de RDP doe je door met de rechtse muisknop op "Deze Computer" te klikken, gevolgd door links te klikken op "eigenschappen", daarna de tab "Verbindingen van buitenaf" selecteren en het vinkje bij "Hulp op afstand mag vanaf....." aanzetten.
Je hebt natuurlijk wel een netwerk aansluiting nodig tussen de twee apparaten (UTP of Wireless).

Als je wilt mag je wel even mijn Windows 2003 Server (Terminal Server) misbruiken, mail me maar even dan maak ik een account even voor je aan. Zo krijg je een indruk wat je er mee kan doen. Je moet zelf wel over Windows XP beschikken (eigenlijk niet helemaal waar, het kan ook zonder een RDP-client, ik heb hier ergens nog een TsWebSetup liggen, die installeer ik wel even, kan ik hier een mooie link neer zetten, dan kan iedereen Nientje misbruiken laugh :D laugh :D). Je kan dan zelfs bestanden van mijn server downloaden via RDP, als ik het aanzet razz :p.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
8-6-2006 15:39
Hou je er ook rekening mee dat wanneer je voor deze oplossing kiest je niet gelijktijdig het systeem kunt gaan gebruiken.

tegelijk openen van bestanden en het elkaar tegen werken van de muizen etc zal niet goed werken. Het werkt als een soort switch (zelfde als de normale KVm switch).

Of de één of de andere muis etc werkt.
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)