Forum > Newbie Forum

Hulp verzocht bij aankoop draaitafels

(31 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
Wayne GratskiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-5-2006
Laatste: 14-8-2006
Berichten: 13
30-5-2006 23:45
Ok, nu ben ik weer gaan twijfelen over mijn tafels. De Acura is namelijk net zo duur als de Citronic, maar de Citronic wordt minder vaak gekocht. De cironic bestaat dan wel korter, maar is er echt geen verschil in deze tafels (op de bijgeleverde elementen na)? Ook niet qua garantie of service ofzo? Want de adviesprijs van twee Citronics ligt 50 euro lager dan 2 Acura's en bij die laatste zitten niet eens elementen. Is dit door een verschil in bouw of kwaliteit, of gewoon omdat Citronics goedkoper wil zijn?

Vraagje in het algemeen: Als iets niet goed werkt of kapot is regelt New-Line dan de afhandeling of moet ik naar de fabrikant toe?
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 430
31-5-2006 07:40
Uiteraard regelt new-line (zoals elke fatsoenlijke winkelier zou moeten doen (maar wat helaas niet altijd gebeurd)) de afhandeling van mankementen binnen de garantie termijn.

(overgens iets waar new-line een goede naam mee heeft opgebouwd en de hoofdreden is waarom een heleboel mensen besluiten niet naar de duitse prijsstunters te rennen aangezien die daat vaak niet doen)
The return of the BoomBap
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
1-6-2006 10:15

Wayne Gratski schreef:

Ok, nu ben ik weer gaan twijfelen over mijn tafels. De Acura is namelijk net zo duur als de Citronic, maar de Citronic wordt minder vaak gekocht. De cironic bestaat dan wel korter, maar is er echt geen verschil in deze tafels (op de bijgeleverde elementen na)? Ook niet qua garantie of service ofzo? Want de adviesprijs van twee Citronics ligt 50 euro lager dan 2 Acura's en bij die laatste zitten niet eens elementen. Is dit door een verschil in bouw of kwaliteit, of gewoon omdat Citronics goedkoper wil zijn?

Vraagje in het algemeen: Als iets niet goed werkt of kapot is regelt New-Line dan de afhandeling of moet ik naar de fabrikant toe?
Zijn IDENTIEK... dus de goedkoopste zal wel een lagere winstmarge hebben.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
1-6-2006 10:18

Wayne Gratski schreef:

Dan moet ik nog een koptelefoon hebben... Ik lees dat de Sennheiser 25 erg goed is, is dit aan te raden deze in het begin al te kopen, of is zo'n professionele koptelefoon helemaal niet nodig?
De hd-25 is werkelijk toppie. (veel collega's in de DnB scene hebben hem... ook al hoeft dit helemaal niks te betekenen)..

is het nodig in het begin? Mwha, nee niet echt.. Zie het als een aankoop van een auto. Als je net je rijbewijs hebt, dan is het te gek om direct een bmw, mercedes, audi te kopen.... maar een volkswagen golf is ook prima natuurlijk...

ik zou zelf in den beginnen een ietwat goedkopere koptelefoon kopen (Stanton DJ2000).. de 100 euro die je hiermee bespaart kan je weer in een mixer stoppen... Wellicht dat je dan een vestax pcv-275 kan kopen. (topaanbieding momenteel)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
1-6-2006 12:17
Ga gewoon de dichtstbijzijnde shop binnen en test ze eens allemaal rustig uit en neem diegene die JOU het beste lijkt en momenteel binnen je budget past (zonder rekening te houden met verkooppraatjes, lullen "van horen zeggen",...). Van hoofdtelefoon verander je nl sneller dan van draaitafel...
RobbieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 17-8-2007
Berichten: 116
1-6-2006 15:00

Dré schreef:

Stabieler bij een lagere naalddruk. Ik denk dat ik dit nu voor de 30e keer in het forum opschrijf en vraag me dan ook af wat er nu precies mis is met de zoekfunctie van het forum. Vertel het me zodat ik het wellicht kan verbeteren...
Niks mis met de zoekfunctie, alleen zijn er mensen die het makkelijker vinden om een vraag te stellen en meteen antwoord te krijgen, dan 30 search-topics door te spitten.
Jammer genoeg weten ze niet dat je door het doorspitten van die topics, die misschien wel of juist niet betrekking hebben op je vraag, meer te weten komen dan het stellen van een simpel vraagje.
'Luiheid is des duivels oorkussen'..
En ik hoorde dat het goed klonk..
Wayne GratskiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-5-2006
Laatste: 14-8-2006
Berichten: 13
2-6-2006 13:36
Jongens, bedankt allemaal voor jullie hulp! Dit wordt mijn setje:

Stanton DJ Pro 200 € 75,00
Reloop RMX-40 BPM (Superactie) € 229,00
2x Citronic PD-45MK2 € 638,00

Zijn er nog dingen die ik vergeten ben zoals snoeren ofzo?
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
7-6-2006 13:45
de snoeren tussen de apparaten die in je (erg leuke) lijstje staan zijn inbegrepen.
het ligt er aan waar je het op aan sluit.
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
Wayne GratskiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-5-2006
Laatste: 14-8-2006
Berichten: 13
10-6-2006 12:14
ik sluit het gewoon aan op een huiskamerversterker, er is dan niets extra's nodig?
Ik heb trouwens mijn Reloop mixer al binnen. Snel geleverd en hij is echt prachtig. Ben er nu al verliefd op. De rest bestel ik over een week en dan kan ik eindelijk aan de slag happy :)

Wil ook nog dustcovers aanschaffen om de levensduur van mijn draaitafels te vergroten. Ik zag deze covers van Glorious (/v/14991). Ik had liever plastic covers, zijn die te krijgen voor de Citronic? (en ja ik heb de search al gebruikt wink ;))
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
10-6-2006 13:09
Covers van Glorious dj passen prima over de citronic. Ze liggen hier inmiddels over de SL's, de Nuo5, en de cd spelers en dat past allemaal prima.

Alleen even opletten als je de hoes om je draaitafel heen doet, het heeft mij al een naaldje gekost door een lompe actie ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)