Forum > Licht

Pompje defect?

(31 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
DiontjuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2003
Laatste: 1-6-2010
Berichten: 37
1-6-2006 18:43
Mijn rookmachine werkt niet meer sinds kort (heb m al zeker een half jaar niet meer gebruikt).. en sja dan ga je hem uit elkaar halen.. slangetjes reinigen etc. maar er gebeurt eigenlijk niks..
Ik heb het idee dat het pompje defect is.. dat is toch dat ronde ding direct na het slangetje vanuit het reservoir? Want als ik door de aluminium buis blaas kan ik gewoon tot voren doorblazen zegmaar, heb de vernevelaar ook schoon gemaakt.

En nu het slangetje van de tank naar de pomp leeg was, zoog hij ook niks nieuws meer aan zegmaar.. Klopt het dan dat het pompje kapot is of zijn er andere oorzaken die mij kunnen helpen?
Dit is mijn Quote
Dj xciterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-10-2005
Laatste: 24-10-2013
Berichten: 70
1-6-2006 19:01
het pompje zuigt de vloeistof uit het reservoir.
dus waarschijnlijk is inderdaad het pompje defect.

Met Vriendelijke Groet,

Dj Xciter
DiontjuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2003
Laatste: 1-6-2010
Berichten: 37
1-6-2006 19:02

dj xciter schreef:

het pompje zuigt de vloeistof uit het reservoir.
dus waarschijnlijk is inderdaad het pompje defect.

Met Vriendelijke Groet,

Dj Xciter
Zijn pompjes universeel of moet ik persé dat pompje hebben? heb zo een 7 jaar oud showtek foggertje dus denk dat daar geen pompje meer van te krijgen is..
Dit is mijn Quote
Dj xciterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-10-2005
Laatste: 24-10-2013
Berichten: 70
1-6-2006 19:08
ik zou proberen om nog ergens z'n pompje te krijgen,
maar verder zou ik niet weten of je ook een andere kan gebruiken.

Met Vriendelijke Groet,

Dj Xciter
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
1-6-2006 19:16

diontjuh schreef:

En nu het slangetje van de tank naar de pomp leeg was, zoog hij ook niks nieuws meer aan zegmaar.. Klopt het dan dat het pompje kapot is of zijn er andere oorzaken die mij kunnen helpen?
Pompjes van rookmachines zijn niet echt zelfaanzuigend, dus als er geen vloeistof in het slangetje zit kan het heel goed dat hij het überhaupt niet doet. Heb je 'm ook getest toen er wel vloeistof in het aanzuigslangetje zat? Zo nee, misschien eerst nog eens proberen?
DiontjuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2003
Laatste: 1-6-2010
Berichten: 37
1-6-2006 19:20

René Eppink schreef:

diontjuh schreef:

En nu het slangetje van de tank naar de pomp leeg was, zoog hij ook niks nieuws meer aan zegmaar.. Klopt het dan dat het pompje kapot is of zijn er andere oorzaken die mij kunnen helpen?
Pompjes van rookmachines zijn niet echt zelfaanzuigend, dus als er geen vloeistof in het slangetje zit kan het heel goed dat hij het überhaupt niet doet. Heb je 'm ook getest toen er wel vloeistof in het aanzuigslangetje zat? Zo nee, misschien eerst nog eens proberen?
Dat heb ik ook geprobeert ja, maar hierna heb ik de slang schoongespoeld en het vernevelstukje (zeg ik dat goed?) ook schoongemaakt.. Maar als je een nieuwe rookmachine koopt zit er toch ook geen rook in het slangetje? en omdat het zegmaar gesloten aan 1 kant is kan ik het slangetje toch ook niet vullen?
Dit is mijn Quote
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
1-6-2006 19:54
Kan je een bepaald geluid waarnemen als je de roker laat werken? Hoor je misschien een getik? Of een soort ratel? Of hoor je gewoon niks?
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
DiontjuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2003
Laatste: 1-6-2010
Berichten: 37
1-6-2006 22:12

prosoundandlight schreef:

Kan je een bepaald geluid waarnemen als je de roker laat werken? Hoor je misschien een getik? Of een soort ratel? Of hoor je gewoon niks?
Helemaal niks
Dit is mijn Quote
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
2-6-2006 00:52
Dan heb je al iets meer zekerheid dat het pompje defect is. Moest je een geratel horen, dan kan een klop met de hamer vaak nog wonderen doen. Maar als je niks hoort, hoef je er ook niet meer op te slaan, dan zal het waarschijnlijk niet meer helpen.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
2-6-2006 09:45
Je kan het pompje ook even doormeten met de multimeter.
Wel eerst het onzichtbare plastic omhulsel van de binnenader afhalen ander meet je niks.
Pearl 2000 in da house!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)