Forum > PC related Forum

welke programma's worden gebruikt door professionele producers om mix cd's in elkaar te steken?

(22 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
28-5-2006 16:23
Ja, leer eerst wat platen te warpen. Dan heb je eigenlijk het halve werk al gedaan. En als je geen midicontroller hebt, koppel dan eerst wat kanalen gescheiden aan je mixer. Zo doe ik het op dit moment. Ik had een BCR controller maar ik heb toch nog wat andere eisen aan een controller. En de controllers die ik wil zijn slecht verkrijgbaar dus ik zal nog even moeten wachten :-(.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
28-5-2006 21:11
Wat bedoelen jullie met warpen?ashamed :$

Ik wil er ook mee beginnen als ik het geld bij elkaar heb voor een macbook met ableton live met een controler.

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
28-5-2006 21:37
Warpen is een raster over je muziek heen leggen zodat Ableton het aantal bpm weet. Dan kan de plaat altijd in tempo lopen met de sequencer. In plaats van je plaat pitchen en cuen warp je je muziek in Ableton. Het vergt wat tijd en oefening maar is een warp eenmaal gemaakt, hoef je ook nooit meer er wat aan te doen.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
28-5-2006 22:32

DJ Tim schreef:

Warpen is een raster over je muziek heen leggen zodat Ableton het aantal bpm weet. Dan kan de plaat altijd in tempo lopen met de sequencer. In plaats van je plaat pitchen en cuen warp je je muziek in Ableton. Het vergt wat tijd en oefening maar is een warp eenmaal gemaakt, hoef je ook nooit meer er wat aan te doen.
Is overigens niet echt exclusief of nieuw bij Live, heeft Pro-Tools er ook al tijden in zitten (grid over audio-parts heen kunnen leggen aan de hand waarvan BPM wordt bepaald)
Light Image
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
29-5-2006 08:58
ableton live 5 gebeurt warpen toch automatisch? of vergis ik me?
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
29-5-2006 17:20
@ Jeroen, ik heb niet gezegd dat het bij Ableton nieuw is ;-). Overigens lees ik op diverse fora dat mensen pro tools, logic en cubase dumpen voor Ableton voor de gehele workflow. Betekent dat het wel iets goeds moet hebben. Heb overigens buiten Ableton niet echt ervaring met andere programma's voor producen etc. Alleen Reason, Cakewalk, Fruity en een tikje cubase.

@ Omerta, Het programma warpt automatisch, maar wil niet zeggen dat dat standaard vlekkeloos gebeurt. Niettemin is het al verbeterd en zal nog wel meer verbeteren.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
31-5-2006 01:23
@ Berjo, deze controllers zijn op dit moment degenen die het beste zijn en meest gebruikt worden. Helaas is nog niet alles goed verkrijgbaar in Nederland. Ik ga zelf denk ik voor de bitstream als deze uit is.

https://www.abletonlivedj.com/forum/viewtopic.php?t=19

Verder zou je kunnen denken aan een midi keyboard erbij om in ieder geval wat toetsen te hebben. Of bijvoorbeeld een combo controller van toetsen, faders en draaiknoppen (iets wat ik zelf niet zou zien zitten). Ik heb zelf een Behringer BCR-2000 gehad. Prima ding, maar voor op de lange termijn wil ik meer een mixer achtige interface. Vandaar dat ik hem verkocht heb en nu Ableton bestuur met mijn Dateq totdat de juiste controller voor mij uitkomt.

Overigens heb ik nooit een dvd of wat ook gebruikt om Ableton eigen te maken. Ik heb het gedaan door veel lezen op fora en zelf klooien. Desalniettemin ben ik ook een beetje een computernerd en draai ik al vrij lang. Ik zou eerst eens kijken of je zelf makkelijk achter de werking van het programma kunt komen. DVD is wellicht niet nodig.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
1-6-2006 19:31
Is het makkelijk om een controler tekopen waar motortjes in de faders zitten?

Ik twijfel over of ik die 2 Behringer controlers(BCR2000 & BCF2000)kies of de Evolution UC33e.
Ik koop er dan bij een M-Audio trigger finger.

Is dit een goed begin voor een thuis studio of kan ik beter andere kiezen?

Welke budget geluids kaarten zijn er goed geschikt voor mij?

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
6-6-2006 07:47
De Behringer BCF icm de BCR is zeker een leuke combinatie. Genoeg controle. Gemotoriseerde faders zijn voor mij niet echt nodig. Ik bestuur ze het liefst gewoon zelf in Ableton. Voor produceren kan het echter handig zijn. Dan zet hij dankzij de faders meteen instellingen goed die je gemaakt hebt. Ik heb de UC-33e in handen gehad maar vind hem erg klein, pielerig en een beetje brakke kwaliteit. De Behringers zijn groter en de combo neemt een hoop meer ruimte in beslag maar heb je een stuk meer aan. Als je voor de Behringer combo gaat is een trigger finger niet meer nodig. Zou ik sowieso niet kopen. Die knopjes zijn leuk om te triggeren, maar dat kan ik ook met sneltoetsen op mijn toetsenbord.

Geluidskaart.. 1 met 4 outs. (2x stereo), voor mac zou ik dan niet gaan voor M-Audio (hoop klachten) maar eerder voor een ESI gigaport of Maya 44 usb. Een Presonus firebox (wat duurder) is ook een mooie kaart.

Hier vond ik ook nog een kaart van Behringer. Echter moet je even googlen voor een review icm Ableton en Mac want weet niets over of hij lekker werkt of niet.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
IlikeitloudStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2004
Laatste: 20-2-2008
Berichten: 51
6-6-2006 16:08
Het is in ieder geval wel zeker dat Armin Van Buuren Ableton Live heeft gebruikt voor A State Of Trance 2005.

Sjapper had het er al over. In een interview op Clubcharts heeft hij het erover gehad.

https://www.clubcharts.nl/interviews.php/42

Het staat onder de vraag "ASOT 2005 is met Ableton Live gemixed. Vanwaar die keuze?"
het lukt alleen als niemand kijkt...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)