Forum > Geluid

Linker kanaal SynQ SMX-1 soms weg!

(58 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 13458
24-2-2005 12:28
Volgens de importeur werd hij niet vervangen doordat ik zelf altijd de problemen in eerste instantie probeer op te lossen (in dit geval nieuwe faders in de mixer gezet). Uiteraard was mijn reactie daarop NIET van de lucht. Vandaar ook dat elk pietluttig foutje in een apparaat er vanaf nu in resulteert dat we het apparaat ongefrankeerd terugsturen naar de importeur (staat alweer een halve pallet klaar).

IK vind het van een importeur niet zo netjes dat ze zich achter dit soort dingen verstoppen. Als ik nou een halve idioot was die geen ene reet van electronica wist dan gaf ik ze groot gelijk (maar me dunkt dat de importeur ONMOGELIJK die mening kan zijn toegedaan...).

Tja: Dan moeten ze het zelf maar weten!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
26-5-2006 22:22
Hallo,

Helaas Dre, heb ik nu het zelfde als Zuur sad :(.
Het linker-kanaal is nu al twee keer weggevallen vandaag (geluid en VU).
Na een klein tikje met de vinger op het paneel, deed hij het weer.

Wat nu te doen?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
26-5-2006 22:58
Plaatje wat over de faders zit los schroeven, desbetreffende fader los schroeven en door blazen met een beetje perslucht (dat is niet het probleem naar alle waarschijnlijkheid maar als je dan toch bezig bent ;-) ).

Als je de fader los hebt gehaald pak je even een beetje contact spray en spuit je dat op een wattenstaafje, met dat wattenstaafje wrijf je de pennetjes in die in de connector gaan die op de print zit. Schruif de fader even een paar keer op en neer in de connector zodat alles even langs elkaar heen wrijft.

Dan alles weer in elkaar schroeven en kijken of het probleem zich daarna nog voor doet.

- Doet het probleem zich niet meer voor dan was de connector iets vies of is ie iets geoxideerd.

- Doet het probleem zich weer voor dan word het tijd om er over na te denken contact op te nemen met je leverancier.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
26-5-2006 23:07
1 x bewerkt. Laatst door Webbie op 26-5-2006 23:13
Hallo Reind,

Bedankt voor je advies.

De SMX-1 is de "oude" van Zuur die ik van Dre heb overgenomen (+ half jaar garantie), het lijkt er op dat het oude Zuur-probleem weer teruggekomen is. Ik heb hem nu ongeveer een maand.
Zover ik van Dre en dit topic heb begrepen zijn alle faders al een keer vervangen. Hier staat hij netjes in een afgesloten flightcase.

Het probleem doet zich op alle aansluitingen (lees apparaten) voor, het zou kunnen dat het iets met de masterfader te maken heeft.

Ik weet nu niet om het verstandig is zelf aan de SMX te gaan prullen.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
26-5-2006 23:11
Als een fabrikant beweerd dat je zelf eenvoudig faders kan vervangen zou het te achterlijk voor woorden zijn wanneer een fabrikant je daarom maar geen garantie zou geven wanneer je een probleem wat zich waarschijnlijk in dat gedeelte van de mixer bevind probeerd te verhelpen op een fatsoenlijke manier.

Geen contact spray in de fader spuiten maar gewoon zorgen dat de connector schoon is, dat is het enige wat je doet.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ZuurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2004
Laatste: 5-11-2011
Berichten: 36
27-5-2006 00:28
Het blijft een vreemd verhaal met die mixer.

Zou gewoon even doen wat Reind zegt. Haal in ieder geval de master fader even een paar keer op en neer in de connector, wil ook wel helpen.
Ecler Nuo 5, 2x Denon DN-SC2000, Denon DN-S3500, 2x SynQ XTRM-1, Traktor Scratch Pro, Technics RP-DH1200
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
27-5-2006 02:46
Hallo,

Net met veel moeite de schroefjes losgekregen, zaten echt muurvast.
Een kopje van een schroefje is nagenoeg dol (passende schroevendraaier gebruikt).
Waren zo te zien al een aantal keren losgeweest (van de reparaties).

@Dre: kun jij aan een setje schroefjes komen? Ben namelijk bang dat ik ze een keer helemaal niet meer los krijg.

Gelukkig heb ik alles zonder beschadigingen losgekregen.
Viel me op tijdens het demonteren van de masterfader, dat de pennetjes wel erg makkelijk uit de busjes kwamen. Misschien dat dit de reden is waarom het linkse kanaal weg valt.

Heb ook nog een paar keren de fader-pennetjes in en uit de busjes gehad, en de pennetjes gechecked op krasjes. Twee koperen pennetjes vertoonde echt krasjes, de rest leek niets geraakt te hebben.

Pennetjes zien er ook netjes glimmend uit, dus geen spoor van corrosie e.d., daarom heb ik ook maar geen contactspray gebruikt (had ik trouwens ook niet bijdehand happy :)).

Nog voordat ik de zaak uit elkaar haalde, heb ik nog even op het paneel getikt om te kijken of het kanaal uitviel (wat hij ook deed). Nadat ik alles weer in elkaar had gezet en nogmaals de vinger-test deed, viel het kanaal niet meer uit.

Het lijkt met dat sommige pennetjes maar "net" contact maken, misschien dat er replacement-faders komen met gedraaide pennetjes (was ook ergens een opmerking van Dre).

We wachten weer af, alleen zit het me niet helemaal lekker.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
1-6-2006 19:49
Hallo,

Nu, een paar dagen verder, nog steeds geen last van een wegvallend linker kanaal.
Lijkt dus geholpen te hebben.

@Dre: Zijn trouwens de faders van de SMX-1 en SMX-2 gelijk?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
1-6-2006 20:12
Ja, alleen zit er bij de SMX2 een VCA voor.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
1-6-2006 20:18
Hallo Reind,

Dank je voor je post.

Reind schreef:

Ja, alleen zit er bij de SMX2 een VCA voor.
Ze zijn dus uitwisselbaar? Zijn deze "nieuwe" faders misschien ook verbeterd kwa aansluiting op het "moederbord" d.m.v. gedraaide pennen?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)