Forum > Off-Zone

Centraal Examens 2006

(208 reacties. Pagina 3 van 21)
Moderator(s): Dré
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
11-5-2006 21:45
Ook vanuit hier succes aan alle examen kandidatenhappy :)
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
11-5-2006 22:08
1 x bewerkt. Laatst door Diederik op 11-5-2006 22:11
ik moest 3 jaar geleden examen doen (VWO), en heb eigenlijk één tip voor iedereen die nu moet: laat je vooral niet gek maken. Als je je in de laatste 1 a 2 jaar fatsoenlijk door de stof hebt weten te slaan, dan moet dat examen ook wel lukken.

Het is nu een beetje laat, maar voor iedereen die volgend jaar moet: begin meteen in je examenjaar met oefenen en leren. Dan spreid je het een beetje. Een beetje school besteedt hier in het examenjaar sowieso veel tijd aan. Bijkomend voordeel: je hoeft in de weken vlak voor het examen niet als een gek te gaan leren maar kunt er gewoon voor zorgen dat je lekker uitrust en ontspannen bent.

En voor iedereen voor wie het examen nog een ver-van-mijn-bed-show is: gewoon zoveel mogelijk je huiswerk maken is de beste manier om je voor te bereiden. Je doet het niet voor je leraar, je doet het voor jezelf en uiteindelijk ben je jezelf dankbaar want je hebt alles al grondig doorgespit en in je hoofd zitten.

Ik ben er toch van overtuigd dat het niet zoveel zin meer heeft om drie weken van tevoren alle stof in je kop te gaan zitten stampen, daar wordt je alleen maar zenuwachtig van.

Mijn mentor vond me indertijd opvallend ontspannen en rustig in de examenzaal...welnu dit is het geheim erachter wink ;)
Verder iedereen ook succes natuurlijk
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
MBFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2005
Laatste: 1-6-2006
Berichten: 284
11-5-2006 22:09

djsteev schreef:

Voor mij is het dan ook zover.. ik ga straks mn vwo diploma halen!

Moet lukken lijkt me, geen spoortje stress, terwijl ik toch een paar lastige tentamens ertussen heb zitten (Latijn / Scheikunde1,2)

Helaas gaat dat van die beloning niet echt op voor mij sad :( Heb niet iets speciaals om naar uit te kijken, geloof ik.

Bij deze, succes iedereen die ook examens heeft! wink ;)
Wat dacht je van je diploma laugh :D . Dat papiertje is toch je hele toekomst! Ik hoef ook niet perse een laptop. Ik heb liever dat ik zeker slaag een geen laptop krijg dan met onzekerheid en stress zit en wel een laptop krijg. happy :)
Wat?
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
11-5-2006 22:12

MBF schreef:

djsteev schreef:

Voor mij is het dan ook zover.. ik ga straks mn vwo diploma halen!

Moet lukken lijkt me, geen spoortje stress, terwijl ik toch een paar lastige tentamens ertussen heb zitten (Latijn / Scheikunde1,2)

Helaas gaat dat van die beloning niet echt op voor mij sad :( Heb niet iets speciaals om naar uit te kijken, geloof ik.

Bij deze, succes iedereen die ook examens heeft! wink ;)
Wat dacht je van je diploma laugh :D . Dat papiertje is toch je hele toekomst! Ik hoef ook niet perse een laptop. Ik heb liever dat ik zeker slaag een geen laptop krijg dan met onzekerheid en stress zit en wel een laptop krijg. happy :)
En sowieso de lange vakantie daarna. Eindelijk een vakantie waarin je echt helemaal niets hoeft te doen wink ;). Ik geloof dat ik in de week na mn diplomauitrijking zo'n beetje fulltime feestbeest ben geweest.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
MBFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2005
Laatste: 1-6-2006
Berichten: 284
11-5-2006 23:03
Haha, ikz ie het ook voor me al ALS ik slaag. ALS he ;)

Eerst 15 dagen wachten op de uitslag. Daarna: positief of negatief. Ben ik geslaagd: HOPPA, ik heb al een discotheek afgehuurt hier waar ik werk, die staat in optie voor als ik slaag. Daarna mijn dagleven omddraaien in nachtleven. Dus lekker uit, feesten, gezllighouden en overdag slapen..

Mjammie zie het al voor me, maar eerst slagen natuurlijk.

Wat ik wel veel hoor is mensen met goede cijfers zakken meestal en de mensen met slechte niet shocked 8O dat komt doordat de goede denken van ik haal het toch wel ik leer niet zoveel.
Wat?
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
11-5-2006 23:08
* deed geen zak in de les.. geen zak gedaan voor de examen.. met lof geslaagt..

inclusief een 9 voor scheikunde(op de eindlijst..shocked 8O)

mijn advies:
ga relaxted je examen in, of je nu stresst, of je hoofd koel houdt, je krijgt toch maar 1 kanswink ;)

Leer niet meer als normaal als je normaal al goed staat, sta je niet goed kun je of wat harder leren, of je misschien afvragen of het niveau van de opleiding misschien niet te hoog is.

succes allenwink ;)
GigoloStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2005
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 42
11-5-2006 23:29

Geit schreef:

* deed geen zak in de les.. geen zak gedaan voor de examen.. met lof geslaagt..
Welk niveau?
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
11-5-2006 23:30
VMBO TL
GigoloStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2005
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 42
11-5-2006 23:36
Zit nu in VWO 5, en als ik echt nooit mijn huiswerk zou maken voor bepaalde vakken (wiskunde) zou ik er na een tijdje helemaal niks meer van snappen. Vorig jaar heb ik dat wel gedaan, een dag voor de SE-toets even het boek open, zag allemaal nieuwe dingen voor me die we in de les toch echt gehad zouden hebben, maar ik lette dus nooit op en kon alles zelf gaan uitpluizen.
Dit jaar maar gewoon mijn huiswerk gemaakt en dan gaat het toch (iets) makkelijker.
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
11-5-2006 23:46
vandaar ook dat ik zei dat je niet meer als normaal moet leren als je al goed staat, omdat ik er geen zak voor hoefde te doen betekend nog niet dat een ander ok op die manier kan slagen.

nu ik het (voor de 6de keer) overlees, snap ik dat het er misschien een beetje arro staat.

Het laatste stuk maakt de post echter wat netter.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)