Forum > Newbie Forum

disco setup in kaapverdië

(296 reacties. Pagina 26 van 30)
Moderator(s): Dré
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
21-4-2006 16:13
Inderdaad geen barreleffect, maar ook niet zomaar een bredere/smallere straal...
Nee zo bedoelde ik het ook niet. Het blijft in mijn ogen 1 straal die wel wordt opgesplitst maar het punt waar de stralen een oppverlak raken liggen heel dicht bij elkaar. Je krijgt dus GEEN barreleffect dmv een prisma. De gobo's overlappen elkaar. Dat is wat ik bedoelde met een prisma kan je nooit een barreleffect nabootsen.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
HolcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2006
Laatste: 12-11-2006
Berichten: 72
22-4-2006 11:10
1 x bewerkt. Laatst door Holco op 22-4-2006 20:37
Ik kwam twee nieuwe zwaar afgeprijsde Showtec Phantom 150-HTI Moving Head's tegen, en kon me zelf niet inhouden. sneaky :V
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
22-4-2006 14:53
Ik kwam twee nieuwe zwaar afgeprijsde Showtec Phantom 150-HTI scanners tegen, en kon me zelf niet inhouden.
Oke, je bedoelt denk ik een moving head of niet? wink ;) De vraag is nu natuurlijk: "Wat ga je er nog meer bijhangen?". Misschien kan je nog 2 phantoms zien te bemachtigen. Het is namelijk altijd fijn om met dezelfde lampen te werken. Zowel voor het totaalplaatje als voor extra onderdelen. En dan zou je nog voor 2 barreleffects kunnen gaan. Voor de wat wildere muziek. Wat misschien ook een goed idee is om je lichtinstallatie aan te gaan sturen met een programma als Martin lj. Je kan hier in Nederland met de o/v (offline visualizer) al een showtje proggen en als je een touchscreen pc koopt kan je daar mee je verschillende cues selecteren. In club 23 in Den-Bosch werken ze ook zo met een vergelijkbare installatie.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
HolcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2006
Laatste: 12-11-2006
Berichten: 72
22-4-2006 20:43

Maarten-square schreef:

Ik kwam twee nieuwe zwaar afgeprijsde Showtec Phantom 150-HTI scanners tegen, en kon me zelf niet inhouden.
Oke, je bedoelt denk ik een moving head of niet? wink ;) De vraag is nu natuurlijk: "Wat ga je er nog meer bijhangen?". Misschien kan je nog 2 phantoms zien te bemachtigen. Het is namelijk altijd fijn om met dezelfde lampen te werken. Zowel voor het totaalplaatje als voor extra onderdelen. En dan zou je nog voor 2 barreleffects kunnen gaan. Voor de wat wildere muziek. Wat misschien ook een goed idee is om je lichtinstallatie aan te gaan sturen met een programma als Martin lj. Je kan hier in Nederland met de o/v (offline visualizer) al een showtje proggen en als je een touchscreen pc koopt kan je daar mee je verschillende cues selecteren. In club 23 in Den-Bosch werken ze ook zo met een vergelijkbare installatie.
Maarten
Inderdaad het gaat om Moving Head's ashamed :$
Heb de Head's ff getest op de Scanmaster 2 en dat gaat perfect, computers komen niet in de disco draai liever hardware matig kan ook niet craschen wink ;)
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
22-4-2006 20:44

holco schreef:

Heb de Head's ff getest op de Scanmaster 2 en dat gaat perfect, computers komen niet in de disco draai liever hardware matig kan ook niet craschen wink ;)
En of dat kan!
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
23-4-2006 14:09
Oke, dan geen computers. Maar wat ben je van plan er nog bij te gaan hangen? Nog 2 phantoms? En als barreleffect kan je misschien voor de JB System the Rover gaan. Deze lamp heeft voor z'n prijs een geweldig effect en een goede lichtopbrengst. Als je foto's wil moet je me maar een mailtje sturen. Zelfs in combinatie met 16 par 64 spots en 4 mh's is het effect nog steeds duidelijk aanwezig en een echte aanwinst voor je lichshow.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
HolcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2006
Laatste: 12-11-2006
Berichten: 72
24-4-2006 11:11

Maarten-square schreef:

Oke, dan geen computers. Maar wat ben je van plan er nog bij te gaan hangen? Nog 2 phantoms? En als barreleffect kan je misschien voor de JB System the Rover gaan. Deze lamp heeft voor z'n prijs een geweldig effect en een goede lichtopbrengst. Als je foto's wil moet je me maar een mailtje sturen. Zelfs in combinatie met 16 par 64 spots en 4 mh's is het effect nog steeds duidelijk aanwezig en een echte aanwinst voor je lichshow.
Maarten
Denk inderdaad om er nog twee Phantoms bij te nemen, komt een aardige bak licht uit, redelijk snel en zijn wat breeder inzetbaar als scanners denk ik.
En twee Rovers erbij lijkt mij inderdaad een goed idee Maarten. (foto's altijd welkom!!)

Misschien een dom vraagje, maar is het mogenlijk als je 3 Phantoms in slave set je vanaf de laatste slave weer gewoon door kan met je DMX?

Of nog beter: Phantom 1 master > Rover 1 master > Phantom 2 slave > Phantom 3 slave > Rover 2 slave > Phantom 4 slave.

Mario
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
24-4-2006 19:26
Volgens mij is wat je zegt niet mogelijk. Je kan namelijk sowieso al niet 2 verschillende masters op 1 lijn hebben. Dus als je toch met master/slave zou willen werken zou ik het zo doen:
mh 1 master -> mh 2 slave -> mh 3 slave -> mh 3 slave
sc 1 master -> sc 2 slave

En dan allebei apart dus niet op dezelfde kabel. Waarom zou je ze niet gewoon via je dmx controller aansturen btw?

Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
HolcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-1-2006
Laatste: 12-11-2006
Berichten: 72
24-4-2006 19:56
Ik zij toch een dom vraagje laugh :D laugh :D
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
27-4-2006 23:18

holco schreef:

computers komen niet in de disco draai liever hardware matig kan ook niet craschen wink ;)
ik las in een ander forum dat de scanmaster 3 (SM1612) wel eens durft vastlopen bij een bepaald commando (van auto terug naar manueel gaan dacht ik). En in geval van DMX lichttafels heeft die hardware ook software nodig om het geheel laten te werken (dus ook de scanmaster serie heeft een software er in zitten). Leuk weetje trouwens de Martin Maxyzz van R&D international draait onder windows.
exit night into LIGHT

Terug naar forum Reageer (zonder quote)