Forum > PC related Forum

Logo ontwerpen

(287 reacties. Pagina 3 van 29)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
14-4-2006 18:42

DJ Chris schreef:

Jah zou opzich ook kunnen, maar ik ben eigelijk meer gecharmeerd van het menu + logo in 1
zoals er bij https://www.hierwasik.nl is gedaaan
Mijn header bevat het logo, maar IS niet het logo:

Logo
Light Image
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
15-4-2006 10:21

Dj Spider schreef:

Hallo Cris

Mocht je ondanks al de aangeboden hulp er nog niet uit komen kan je me altijd een e-mail doen.

Logo van mijn website

Een logo bestaad uit een beeldmerk, bedrijfsnaam en bijschrift/slagzin
Ik ben van mening dat een logo niet uit een slagzin bestaat. Een logo druk je op je kaartjes briefpapier enz. Een slag zin verwerk je in een header/banner.
Wel moet het logo bekendheid oproepen en de bedrijfsnaam bevatten ja.
Pearl 2000 in da house!!
Evert J.Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-6-2004
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 58
16-4-2006 15:37
DJ Chris is op mijn aanbod ingegaan, en ik heb voor hem een logo ontworpen. De banner voor op de website volgt nog.
Evert
Keyboard not detected. Press F1 to continue.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-4-2006 15:52

Evert J. schreef:

DJ Chris is op mijn aanbod ingegaan, en ik heb voor hem een logo ontworpen. De banner voor op de website volgt nog.
Evert
Met alle respect, maar met een media-opleiding met naar jouw eigen zeggen ook veel nadruk op grafisch ontwerp van flyers, affiches, banners, websites, en logo's, zou je toch met wat meer aan moeten (kunnen) komen dan dit logo? Dit zijn 2 letters met eronder de tekst "Light - Sound", waarbij het lettertype van "Light - Sound" nogal standaard overkomt.

Verder, maar da's persoonlijk, vind ik de opgebolde en beschaduwde letters niet echt strak en alles behalve professioneel overkomen, maargoed, ik houd dan zelf ook van de wat strakkere logo's.
Light Image
Evert J.Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-6-2004
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 58
16-4-2006 16:05
Hoi Jeroen

Dat het logo erg standaard is (en mss weinig origineel), is volledig juist. Maar ik vind dat een logo enorm simpel moet zijn. Het moet in 1 opslag herkenbaar zijn, of het het nu op een backdrop van 3m op 2m staat, of op een kabellabeltje van 3cm op 2cm. Jij (en vooral iemand anders!) moet het direct herkennen. Daarom vind ik dat een logo, simpel moet zijn. Vandaar dus de keuze voor een eenvoudig en mss niet al te origineel logo.
Ik vind het echter wel een mooi logo.
Evert
Keyboard not detected. Press F1 to continue.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-4-2006 16:11

Evert J. schreef:

Hoi Jeroen

Maar ik vind dat een logo enorm simpel moet zijn. Het moet in 1 opslag herkenbaar zijn, of het het nu op een backdrop van 3m op 2m staat, of op een kabellabeltje van 3cm op 2cm. Jij (en vooral iemand anders!) moet het direct herkennen.
Een logo heeft meer functies dan alleen herkenbaar zijn. Een logo kan ook (een deel van) de activiteiten van een bedrijf vertellen, het kan de stijl van het bedrijf uitdragen, etcetera.

Nog belangrijker: Een logo kan een klant over de streep trekken verder te kijken bij het bedrijf in kwestie of door te zoeken naar andere bedrijven. Een logo moet professionalisme uitdragen in het desbetreffende vakgebied.

Een professioneel logo voor een aannemer ziet er heel anders uit, heeft een heel andere stijl, dan voor een licht en geluidsbedrijf.

Daarnaast, wil je dat dit logo herkenbaar is. Dat kun je doen door het simpel te houden, maar, zoals je zelf al aangeeft: erg origineel is het niet. Iets gevaarlijkers dan een onorigineel logo bestaat bijna niet; (potentiele) klanten kunnen het gaan verwarren met (erg daarop lijkende) logo's van andere bedrijven. En dat is juist wat je NIET wilt wink ;)
Light Image
Evert J.Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-6-2004
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 58
16-4-2006 16:34
Ik denk dat de kans enorm klein is dat mensen dit gaan verwarren met logo's van collega bedrijven happy :).
Dan moet je EN al een bedrijf met dezelfde naam tegenkomen, EN al één met een gelijkaardig logo.. Lijkt me moeilijk wink ;).
Bovendien is het logo mede door Chris gekozen. Ik heb hem een aantal schetsen doorgestuurd, hij heeft deze (de eenvoudigste) uitgekozen die ik verder heb uitgewerkt. En als mijn klant tevreden is, ben ik dat ook. wink ;)
Evert
Keyboard not detected. Press F1 to continue.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-4-2006 11:08
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 17-4-2006 11:16

Evert J. schreef:

En als mijn klant tevreden is, ben ik dat ook. wink ;)
Evert
Een klant die het zelf niet kan, is misschien al snel tevreden.

Een logo moet inderdaad simpel van opzet zijn, maar dit logo is dan ook wel erg simpel. (misschien wel bijna standaard te vinden in het programma wat je gebruikt)
De L van light staat gelijk met de letter C, de D van sound eindigt mooi gelijk bij de letter S. Is het je dan ook opgevallen als "ontwerper" hoe lelijk het is dat het streepje niet gelijk tussen Light - Sound staat?

Verder deel ik dezelfde mening als JeroenVDV.

Martin.
kvm entertainment
DJ ChrisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 21-12-2007
Berichten: 290
17-4-2006 11:11
Nu ben ik ook weer aan het twijfelen....
alsof iemand erop let
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-4-2006 14:54
Chris, als het logo je bevalt, prima toch? Ik hoop alleen niet dat je er een "professionele" prijs voor hebt betaald. Als gratis verkregen logo voor iemand om ervaring op te doen met het ontwerpen van logo's is er weinig mis mee, vooral als je het zelf niet kunt.

KVM schreef:

Is het je dan ook opgevallen als "ontwerper" hoe lelijk het is dat het streepje niet gelijk tussen Light - Sound staat?
Die was mij ook opgevallen. En ik heb hier wel eens grafisch ontwerpers achter mijn pc gehad (voor flyers, posters, websites) die in een uur tijd iets leuks maakten, maar dan 8 uur lang bezig waren om dat ene detail in orde te krijgen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)