Forum > Newbie Forum

Beatmixen

(571 reacties. Pagina 52 van 58)
Moderator(s): Dré
JeromeskieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-8-2005
Laatste: 21-1-2008
Berichten: 46
28-12-2005 16:43
Oke, bedankt.
Nick BakkerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2005
Laatste: 20-3-2017
Berichten: 95
5-1-2006 22:32
ik heb laatst 2 cdj100's aangeschaft en heb een dj setje op me kamer neergezet. Hier oefen ik zowat elke avond met beatmixen en ik merk dat ik snel de spelers weet te bedienen, Wat ik zowiezo als eerst doe is het juiste moment op zoeken wanneer een beat begint zodat ik met de cue functie het nummer goed weet te starten, na lang oefenen merk je gauw dat snel onderschijd welke sneller speelt dan de andere. Ik doe ook vaak met mn hoofd een beetje mee met de muziek die aan het draaien is om het juiste moment uit te weten zoeken. Een voelende basdruk is ook erg handig! Ik kan nu ook sneller de snelheid afstellen, aan het begin iedere keer maar 0.2 procent erbij en weer luisteren, nu zet ik de pitch in 1 keer in zo'n stand dat ik hoogstens 1 procent ernaast zit. dan steeds met 0.2 procent verstellen en dan merk je vanzelf of het in de buurt komt. Ik laat de volgende plaat inkomen zonder low en high. en zoek een juist moment om het high vaak eerst erin te laten komen en op een juist moment de low's om te wisselen, soms het wah effectje gebruiken om ze over te mixen op het moment zelf. Daar moest ik aan het begin echt aan wennen om dan heel snel te kunnen handelen (lukt me nog niet helemaal overgens)

In ieder geval, gewoon lekker op mijn gemakkie klooien met die spelers. Het is nog leuk ook
voorheen altijd met gewone hifi spelers gedraaid dus was het altijd erg slordig vooral met rampestampe muziek, dat beatmixen is daarintegen veel leuker
we smelten de kazen!
MuseplayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2005
Laatste: 5-4-2007
Berichten: 36
7-4-2006 17:27
ik hoor niet welk nummer nou sneller of langzamer gaat.

maar dat is een kwestie van veel oefenen.

als ik dan ga mixen, dan tel ik eerst. en op een goed moment start ik het 2e nummer.
Analog Worms Attack
DonderendedonderdagStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 21-5-2006
Berichten: 6
8-4-2006 02:36
Als je thuis in je kamer oefent is het misschien verstandig om je set op tenemen, en yerug te luisteren, dan hoor je gauw genoeg waar het mis of juist goed gaat.
Als ik thuis gemixt heb hoor ik iedere keer als ik hem terugluister weer nieuwe dingen die ik goed of fout gedaan heb, zo heb ik het geleerd.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
8-4-2006 05:04

Museplay schreef:

ik hoor niet welk nummer nou sneller of langzamer gaat.
In dat opzicht vind ik de splitfunctie op Dateq-mixers nog altijd erg handig. Nu ik thuis een mixer met master/PFL-pot heb staan, dacht ik dat ik zou gaan balen als ik buiten de deur een mixer met split tegen zou komen. Vannacht heb ik weer de hele nacht vrolijk staan mixen op een Dateq, en ergens maakt de splitfunctie het, zeker als je de draai kwijtraakt, erg makkelijk om te horen welke plaat sneller of langzamer loopt dan de andere: je hoort weliswaar links het ene nummer en rechts het andere, maar als je er in gedachten domweg één nummer van maakt, dus niet alleen maar overgefixeerd bezig bent met mixen, dan hoor je vrijwel meteen welke plaat sneller of langzamer moet.
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
8-4-2006 12:33
In mijn hoofd hoor ik of de gequede plaat langzamer of sneller doordat de spelende trakc dan op één of andere manier ook sneller of langzamer gaat... Doordat de beats of er net voor of er net na lopen hoor ik dat het spelende nummer dat een beetje overneemt...

Moeilijk uit te leggen...
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
8-4-2006 12:39

Bazzzz schreef:

In mijn hoofd hoor ik of de gequede plaat langzamer of sneller doordat de spelende trakc dan op één of andere manier ook sneller of langzamer gaat... Doordat de beats of er net voor of er net na lopen hoor ik dat het spelende nummer dat een beetje overneemt...

Moeilijk uit te leggen...
Ik snap precies wat je bedoelt. Ik omschrijf het als dat de spelende laat "achterover helt" als de cue-plaat te langzaam is en "voorover helt" als de cue-plaat te snel is.

Moeilijk uit te leggen idd.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
DaFreakRStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2005
Laatste: 18-4-2006
Berichten: 4
8-4-2006 13:10

Bazzzz schreef:

In mijn hoofd hoor ik of de gequede plaat langzamer of sneller doordat de spelende trakc dan op één of andere manier ook sneller of langzamer gaat... Doordat de beats of er net voor of er net na lopen hoor ik dat het spelende nummer dat een beetje overneemt...

Moeilijk uit te leggen...
En heb je dan 1 plaat over je monitor en 1 plaat over je PFL, of beiden op de koptelefoon?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
8-4-2006 15:09
Over mixen met één cup en monitor of met twee cups, heeft al eens een behoorlijk lang topic gelopen. Lees dat maar eens door.

Bazzzz schreef:

Moeilijk uit te leggen...
Ja, kan je wel stellen. Je hoort het of je hoort het niet, en het is wel iets waar je je een beetje op moet concentreren.

Als een mix bij mij live een héél klein beetje scheef begint te lopen, terwijl ik net even niet aan het opletten was, dan gebeurt het ook wel eens dat ik het verkeerde nummer een zwiepje vooruit geef en alles volledig de mist ingaat.
Wanneer ik er met mijn kop goed bij ben als de nummers scheef gaan lopen, dan heb ik het altijd wel in de gaten.
MuseplayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2005
Laatste: 5-4-2007
Berichten: 36
8-4-2006 17:39
naja, ik ga gewoon maar dooroefenen.
dan zal het wel lukken
Analog Worms Attack

Terug naar forum Reageer (zonder quote)