Forum > Geluid

Cue'en; "One cup" of "Two cup" (wie doet wat??????????)

(143 reacties. Pagina 1 van 15)
Moderator(s): Dré
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
8-2-2004 21:48
Ik zou wel is willen weten 'wie' hier allemaal 'hoe' Cue'ed. Het heeft allebij ze voordelen en nadelen, zelf kan ik beiden wel uit de voeten. Bij one cup kan je de beats beter onderscheiden, bij two cup kan het wat verwarrend worden (vind ik persoonlijk). Je hoort bij two cups wel veel beter of ze gelijk lopen ofniet, en stel dat je een slecht stel monitoren hebt, is het ook handiger.

Wat doen jullie allemaal en waarom?!?!?!?!

groeten,

Stefan
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
TeacherStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2004
Laatste: 7-4-2017
Berichten: 70
8-2-2004 22:56
one cup? two cup?

Ik word oud denk ik ??
I'm a man... I don't read manuals.
SpongebobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
Berichten: 170
8-2-2004 23:07
one cup slaat op 1 oor van je koptelefoon voor het cue-kanaal en met het andere oor gewoon de monitors afluisteren.
two cup is cue-split gebruiken, dus in het ene oor het cue kanaal en het andere oor het spelende kanaal. Dus links en rechts op de koptelefoon.
blaat.
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
8-2-2004 23:13
two cup kan ook anders, bij die split methode wordt ik helemaal gek. Wat ik meestal doe is ik zet die pfl fader heel iets open, zodat ik de cue'ende plaat op de voorgrond hoor, dus redelijk hard. De plaat die gewoon op staat, dus die het publiek hoort zegmaar, hoor ik wat zachies op de achtergrond, moet je zelf maar beetje met die fader klooien wat het fijnst afgesteld is.
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
8-2-2004 23:22
In beide oren een andere plaat vind ik echt waardeloos... Dan kan je nog beter 2 platen over elkaar in de koptelefoon doen (heb ik heel lang gedaan).

Ik luister tijdens het pitchen met 1 oor naar de plaat in de koptelefoon en met mn andere oor naar de speakers. Op die manier hoeft de koptelefoon niet zo hard en is de muziek wat makkelijker te "volgen" dan met de koptelefoon op beide oren.
Soms kan het wel handig zijn met 2 platen tegelijk in de koptelefoon omdat je dan cker weet dat ze goed liggen (bij het inmixen) maar ik gebruik het niet zoveel.

Met 1 oor en 1 plaat moet je wel uitkijken dan je de koptelefoon niet harder zet dan de boxen... Met de koptelefoon helemaal op heb ik vaak dat ik hem harder zet dan de boxen, en das best vervelend als je hem dan weer afzet.
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
9-2-2004 01:37
op mn 1e oor de spelende plaat
en op 2e oor de nieuwe plaat (deze iets harder)
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
DjluzoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-6-2003
Laatste: 24-9-2005
Berichten: 147
9-2-2004 07:16

Frisbee schreef:

In beide oren een andere plaat vind ik echt waardeloos... Dan kan je nog beter 2 platen over elkaar in de koptelefoon doen (heb ik heel lang gedaan).

Ik luister tijdens het pitchen met 1 oor naar de plaat in de koptelefoon en met mn andere oor naar de speakers. Op die manier hoeft de koptelefoon niet zo hard en is de muziek wat makkelijker te "volgen" dan met de koptelefoon op beide oren.
Soms kan het wel handig zijn met 2 platen tegelijk in de koptelefoon omdat je dan cker weet dat ze goed liggen (bij het inmixen) maar ik gebruik het niet zoveel.

Met 1 oor en 1 plaat moet je wel uitkijken dan je de koptelefoon niet harder zet dan de boxen... Met de koptelefoon helemaal op heb ik vaak dat ik hem harder zet dan de boxen, en das best vervelend als je hem dan weer afzet.
Ik luister ook tijdens het pitchen met 1 oor naar de plaat in de koptelefoon en met mn andere oor naar de speakers.

jah heel vervelend als de koptelefoon harde staat dan lijkt de muziek uit de speakers veel zachter.
Luuk
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
9-2-2004 09:00
Lees hier een hoop dingen niet niet bepaald goed zijn voor het gehoor shocked 8O
(tenzij er gebruikt gemaakt word van gehoorbeschermers uiteraard)

Ik mix 'two cup' en klooi gewoon wat met de pfl-fader tot ik een goed geluid heb

Dit vooral omdat de dempende werking van m'n HD-25 anders zo goed als nutteloos is.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
9-2-2004 09:01
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 9-2-2004 09:10
Ik luister met één oor naar de plaat en het andere oor naar de monitoren/speakers door koptelefoon van dat oor achter mijn oor te zetten.

Maar what's the point eigenlijk? Het hangt toch gewoon af van je eigen voorkeur?
TeacherStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2004
Laatste: 7-4-2017
Berichten: 70
9-2-2004 09:10
aaah op die fiets!

One cup hier...
Splitten vind ik vreselijk; ik heb zo mijn "voorkeursoor" ontwikkeld...

Wel meng ik tegenwoordig de andere plaat via de pfl zachtjes in. (toen ik begon met draaien bestonden er geen pfl faders wink ;))
I'm a man... I don't read manuals.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)