Forum > Geluid

Boxen opgeblazen?

(32 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
Onno GerritsenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2006
Laatste: 15-3-2006
Berichten: 4
8-3-2006 19:48
Ik heb onlangs twee Dap K-115 boxen gehuurd. Nou viel opeens de bas weg. De verhuurder heeft nu (na de verhuur) mij twee nieuwe bass speakers aangerekend omdat die opgeblazen bleken te zijn??? Is het niet zo dat wanneer de boxen te hard zouden hebben gestaan?? De box onzuivere geluiden zou vertonen en niet gelijk stil valt?
Wat ook apart was, is dat beide boxen tegelijkertijd uitvielen.. Kan dit niet aan de versterker hebben gelegen, te veel vermogen of wat dan ook..
Oja de hoge tonen deden het nog wel van de 2 weg box.

Ik hoor het wel ben benieuwd. Heb het idee dat we worden genaaid door de verhuurder.

Groeten en bedankt
Dj pyroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2005
Laatste: 3-3-2016
Berichten: 200
8-3-2006 19:59
Het is inderdaad raar dat de boxen precies op hetzelfde moment zijn uitgevallen.
Dat je 2 speakers kapot speelt is perfect mogelijk, maar dan nog net alletwee op hetzelfde moment.
Zou dit toch nog eens deftig navragen bij die verhuurder.
Er zijn 10 soorten mensen, degene die binair begrijpen en degene die het niet begrijpen.
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
8-3-2006 20:13
1 x bewerkt. Laatst door Prosoundandlight op 8-3-2006 20:15
Heb je eigenlijk de woofers achteraf nog gezien? Misschien kan je er nog aan geraken, en een keer nakijken of ze wel echt de geest hebben gegeven. Maar als de verhuurder hier "vals" speelt, dan denk ik dat je de speakertjes nooit zal kunnen terugzien.

Welke versterker hing er toen aan? Nu is het wel zo, dat de woofers niet zo duur zijn. Dus al naargelang de gebruikte versterker, betaal je misschien niet zo veel meer aan de twee nieuwe woofers. Maar eerlijk is eerlijk, en waarschijnlijk zou je er wel goedkoper zijn uitgekomen. De verhuurder weet immers wel waar hij het meeste voor kan krijgen. Moest je de volle nieuwprijs betalen?

En inderdaad, twee woofers op net hetzelfde moment erdoor spelen is sterk, maar kan natuurlijk wel.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
8-3-2006 20:14
Als hij nieuwe moet kopen op jouw kosten omdat de oude drivers 'stuk' zijn heb jij wettelijk recht op de oude drivers. Vraag eerst die maar eens op, kun je controleren of ze wel echt kapot zijn.
Onno GerritsenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2006
Laatste: 15-3-2006
Berichten: 4
8-3-2006 21:44
Hey mensen bedankt voor jullie reactie!! Het is idd verstandig om de boxen die hij vervangen heeft te mogen incaseren, dan weet je gelijk of het daadwerkelijk zo was. Ik heb ze niet meer kunnen testen of zien achteraf. Ik ben van de een op andere dag belast met de factuur.. Hij heeft geen reparatie uren geteld. De twee bass speakers kosten 116 samen.. Dat gaat nog wel. De versterker was ook een Dap maar ik weet niet welke en hoeveel wat die gaf. Ik vraag me ook nog eens af, of een verhuurder niet verantwoordelijk is voor het opblazen van apparatuur of het afstellen daarvan...

Ik zal eens contact met hun opzoeken.. nog suggesties?
Dj romaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2003
Laatste: 2-7-2010
Berichten: 206
8-3-2006 21:49
Tjah..

Moeilijk te zeggen.. Ik zou zeggen dat je die woofers in ieder geval wilt zien.

Als hij ze weggegooit heeft wat ik verwacht. NOT dan klets hij en dan zou ik me geld terug vragen als hij het daar niet mee eens is heb je geen poot om op te staan.

Heb je ze eigenlijk mishandeld ? in de clip gejaagt ?
D'n huisschilder
Onno GerritsenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2006
Laatste: 15-3-2006
Berichten: 4
8-3-2006 21:54
Nou misschien dat het rooie lampje eens in de minuut te voorschijn kwam afhankelijk van het nummer, maar van het een op andere moment lag de bass eruit. Dus als het te hard heeft gegaan is het toch niet de bass maar het filter of iets dergelijks dus daarom vertrouw ik het niet..
Dj romaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2003
Laatste: 2-7-2010
Berichten: 206
8-3-2006 22:09
moeilijk te zeggen als je niks kan bekijken..

Ik zou zeker dat drivertje even gaan bekijken..

En me geld terug halen als hij ze niet heeft!
D'n huisschilder
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
8-3-2006 22:34
Bewijslast ligt in dit geval bij de verhuurder. Hij moet dus kunnen aantonen dat het de schuld van de huurder is. Kan hij dit niet meer (doordat hij de oude speakers weggegooit heeft) dan heeft juist híj geen poot om op te staan en hoef je niks te betalen.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 9469
8-3-2006 22:41
stonden de boxen misschien paralel op hetzelfde kanaal?
Dan is het vrijwel tegelijk de geest geven niet zo raar.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)