Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 113 van 289)
Moderator(s): Dré
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
21-2-2006 10:01
Helemaal met Sylvia eens.

Ook denk ik dat degene die begonnen zijn toen er nog geen cdbranders waren zoiezo wel kwa legale muziek een soort van "kleine" voorsprong hebben. Die moesten wel kopen. Nu is het even heel makkelijk, ik download even wat nummers, en brand die op cd-tje en weer 15 euro bespaard. Doe dat 6 keer en je zit al op de 90 euro. Ook ik brand welis een cd-tje, niet vaak, maar soms doe ik het wel. Ik heb denk ik zo'n 10 a 15 illegale cd'tjes er tussenz itten. Voornamelijk nummers die moeilijk zijn te krijgen, maar het toch goed doen op feesten en dergelijke.

Maarja, dit gaat helemaal de verkeerde kant op, volgens mij zijn hier al zat topics over.

Back Ontopic!
JordiploumStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2005
Laatste: 12-9-2007
Berichten: 19
22-2-2006 12:57
Maar op het moment dat iemand dit doet, moet-ie niet gekke Henkie gaan uithangen als er kritiek komt van anderen.
Bedoel je mij hier soms mee ?? sneaky :V
'DJP Sound'
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-2-2006 13:22
Nee hoor, ik doelde op niemand in het bijzonder. Maar over het algemeen zie je dat mensen in dit en andere topics nogal verongelijkt reageren en een duimendik smoezenboek opentrekken, zodra ze wat negatiefs te horen krijgen over het feit dat ze draaien met illegale kopieën of downloads: geen geld, ben te jong, cd's zijn sowieso te duur, ouders vinden het niet goed, komt later wel, anders word ik de markt uitgeprijsd door anderen die het wel doen, iedereen doet het toch, eerst geld in apparatuur steken, de rest komt later wel yadayadayada.

Diezelfde mensen willen vervolgens wél weten hoeveel geld zij mogen vragen voor diensten die ze verlenen met behulp van middelen waar een ander hard voor heeft gewerkt, maar waar zij geen drol voor betaald hebben. En dan zeg ik: niet moeilijk doen, gewoon gratis blijven hobby-bobben totdat je je zaakjes op orde hebt.
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
22-2-2006 15:06

Sylvia schreef:

En dan zeg ik: niet moeilijk doen, gewoon gratis blijven hobby-bobben totdat je je zaakjes op orde hebt.
Groten deels mee eens deels niet mee eens.
Ik draai op het moment ook met gebrande cd's(deels), ik vraag daar wel geld voor alleen met het geld wat ik er voor krijg zorg ik dat mijn kosten van de huur kan betalen. Ik huur alles omdat ik gewoon nog niet genoeg feesten heb om me eigen apparatuur te kopen.
Maar die bedragen die ik vraag voor de verhuur, liggen vaak niet rond de drie tientjes.

Even iets anders,
Ik zie tegenwoordig steeds vaker dat resident dj's in discotheken steeds vaker zelf met gebranden cd's aankomen. Ik weet niet of dat alleen hier in de omgeving is of dat het landelijk is?
Focus on the customer and the rest will follow.
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
22-2-2006 15:22

Marc Ebbers schreef:

Sylvia schreef:

En dan zeg ik: niet moeilijk doen, gewoon gratis blijven hobby-bobben totdat je je zaakjes op orde hebt.
Groten deels mee eens deels niet mee eens.
Ik draai op het moment ook met gebrande cd's(deels), ik vraag daar wel geld voor alleen met het geld wat ik er voor krijg zorg ik dat mijn kosten van de huur kan betalen. Ik huur alles omdat ik gewoon nog niet genoeg feesten heb om me eigen apparatuur te kopen.
Maar die bedragen die ik vraag voor de verhuur, liggen vaak niet rond de drie tientjes.

Even iets anders,
Ik zie tegenwoordig steeds vaker dat resident dj's in discotheken steeds vaker zelf met gebranden cd's aankomen. Ik weet niet of dat alleen hier in de omgeving is of dat het landelijk is?

Ik weet niet of het landelijk is maar hier is het in de discotheken ook zo. Dieka, New York en de Leeren Lampe zijn discotheken waar ik nog nooit iemand met alleen maar orginele cd's heb zien draaien. Ik denk dat het ongeveer 50-50 is.

Maar je weet natuurlijk niet of ze zelf die cd's samenstellen uit een aantal orginele cd's.
Ook kun je tegenwoordig alle nummers wel legaal downloaden.
Cyberlights in the house :D
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
22-2-2006 15:25
Ik wat dat hier in Arnhem op de Korenmarkt 80% met gebrandde cd's draait, met gedownloadde muziek. Dit is vooral in de cafe's en kroegen zo, in de discotheken komt meer en meer het gevoel dat legaal beter en veiliger is. Maarja, de 'dj's' die met illegale kopieën draaien krijgen er geld voor en ze komen er mee weg, dat is het vervelende. Zeker omdat ik het zelf wel volgens de regels wil doen.
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
22-2-2006 15:44
1 x bewerkt. Laatst door Groovelover op 22-2-2006 15:46
Zijn misschien kopieën van het origineel die tevens in bezit zijn.
Of zeg ik nu iets stoms?
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
22-2-2006 15:44

Groovelover schreef:

Zijn misschien kopieën van het origineel die tevens in bezit zijn.
Of zeg ik nu iets stom?
Nee hoor, maar dat heb ik ze al eens gevraagd en is niet zo wink ;)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-2-2006 15:47
Volgens mij draaien steeds meer pro-dj's met kopieën, waarvan ze de originelen in hun bezit hebben. Niet zo raar, want je sluit hiermee het risico op diefstal en beschadiging uit, en je hoeft minder mee te slepen wanneer op de kopieën alleen de gebuikte nummers staan.

Maar zolang het draaien met kopieën een bijna niet te controleren proces is, en zolang de wet niet is aangepast aan de technologische ontwikkelingen van deze tijd, zal het bij een hoop dj's giswerk blijven of ze met hun kopietjes nu netjes bezig zijn of niet. En er zullen er een hele hoop tussen zitten, die handig gebruik maken van deze onduidelijkheid.

Maar nogmaals: mij stoort het allemaal niet zo, TOTDAT mensen met een bak vol illegale downloads en kopieën "professionele" prijzen willen gaan vragen.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
22-2-2006 15:56
Ik heb, als ik eerlijk ben, een redelijk aantal gebrande CD's in m'n koffers zitten. Echter, bijna alle nummers die daar op staan, heb ik ook op verzamelaars of singles die (deels) thuis staan, maar ook deels mee zijn. Ik heb alleen nog steeds de tijd niet gevonden om de boel uit te zoeken. Dan kan volgens mij de helft tot drie kwart van de gebrande CD's de prullenbak in, en degenen die dan overblijven zijn handige gerangschikte nummers die ik ook origineel heb.

Top-40 loop ik wel behoorlijk achter omdat ik redelijk weinig middelbare-school klusjes heb gehad de afgelopen tijd. Wel wat hitzones liggen, stapeltje met singles, etc. Slechte gewoonte misschien: Eerst een paar gebrande CD's met de huidige top40-hits, na een maandje of 2 koop ik ze op verzamelaar. Dit, omdat nieuwste hits NIET op verzamelaars staan, maar alleen op single (a 4,99 per stuk angry).
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)