Forum > Newbie Forum

Ben op zoek naar een prog. om mp3 mee te mixen

(33 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
FairybigStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-2-2006
Laatste: 22-3-2006
Berichten: 6
6-2-2006 21:02
hee gaste ben op zoek naar een prog. om mp3 mee te mixen
ik wil gewoon een cdtje maken met mp3's en vloeiende overgangen erin
ben een super beginner dus een simpel prog om mee te beginnen graag en als het kan met een beetje uitleg
life is like a dance
Mad_MikeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-10-2005
Laatste: 27-6-2007
Berichten: 15
6-2-2006 21:05
KLIK
Nobody likes the records that I play!
FairybigStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-2-2006
Laatste: 22-3-2006
Berichten: 6
6-2-2006 21:20
sorry let op je taal gebruik
hoe bedoel je mag je geen afkortingen gebruiken ofzo
ik snap dit even niet
en die andere link is leuk maar iedereen begint over van alles en nog wat en snap er helemaal niks van ik vraag gewoom om simpele programma's met uitleg
bedankt
life is like a dance
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
6-2-2006 21:24
1 x bewerkt. Laatst door Jadjong op 6-2-2006 21:28

fairybig schreef:

sorry let op je taal gebruik
hoe bedoel je mag je geen afkortingen gebruiken ofzo
ik snap dit even niet
en die andere link is leuk maar iedereen begint over van alles en nog wat en snap er helemaal niks van ik vraag gewoom om simpele programma's met uitleg
bedankt
De opmerking over taalgebruik heeft te maken met het ontbreken van hoofdletters en punten in zinnen en het stukje met 'hee gaste ik ben op zoek...'. Dat soort straattaal wordt hier niet gewaardeerd. De reden dat je een linkje naar een topic krijgt heeft met de gewoontes binnen dit forum te maken. Hier wordt van je verwacht dat je zelf ook wat onderzoek doet. Daarnaast zijn 'dj programma's' erg peroonlijk. Daarom kan je beter zelf wat programma's downloaden en uitproberen, dan kan je voor jezelf beslissen welk programma in jouw geval de beste is.

Als je echt live wilt mixen zou ik eens kijken naar:
BPM Studie
PCDJ
Virtual turntable

Als je een cd'tje voor in de auto samen wilt stellen kan je beter beginnen met:
Mixmeister
Ableton Live
Goldwave
Sony Sound Forge
Adobe Audition
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
6-2-2006 21:27
Ok, sorry dat ik een beetje kortaf was. Het zou fijn zijn als je leestekens zou gaan gebruiken, dus gewoon een hoofdletter aan het begin van elke zin en een punt aan het einde. Dan hoef je niet elke zin op een nieuwe regel te zetten. (wel is het fijn als je dan even alinea's maakt in langere berichten)

Als je op bovenstaande manier te werk gaat zullen de meeste forumleden ook meer zin hebben om je post door te lezen. wink ;)

[EDIT] En jadjong was voor me happy :) Wat ik nog aan dat lijstje wil toevoegen is Virtual DJ. Vind het makkelijk in gebruik, maar ik weet niet of deze de kwaliteit ook evenaart. [/EDIT]
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
6-2-2006 21:46
Ik heb zelf ooit een demo van Virtual DJ gedownload, die werkte toen enigszins instabiel onder XP. XP in compatibiliteitsmodus gezet, en het probleem was verholpen. Ik heb geen idee of dit aan mijn systeem lag/ligt, of dat dat in de demo zat. Omdat daarna geen licentie heb gekocht, weet ik niet hoe de volledige versie zich gedraagt. Op zich is het wel een leuk programma dat redelijk simpel werkt.
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
HiwoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 29-6-2012
Berichten: 51
6-2-2006 23:12
DSS DJ 5.5 heel simpel , maar het werkt.. wink ;)
Jumping is not a crime !
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
7-2-2006 08:28
Het ligt natuurlijk ook aan andere dingen als je het hebt over onstabiel.
Wat zijn de verdere specs van je PC, wat is er nog meer in gebruik (virusscanner etc), hoe vol staan je harde schijven, etc etc.
Als we dat weten kunnen we een iets beter advies geven wat het makkelijkste en beste is voor jou. En wat je er mee wil gaan doen is ook nog een onbeantwoorde vraag.
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 431
7-2-2006 12:14
Ik werk momenteel met Traktor Dj Studio (nieuwste Mac-versie), en ben er zéér tevreden van. Heb ook met BPM gewerkt, en ik vind dat je Traktor sneller onder de knie hebt.
Fun is serious business!
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
7-2-2006 20:43
Zoals ik al aangaf heb ik toch geen licentie voor virtual DJ gekocht dus het probleem is nu niet echt meer van toepassing.

PC is overigens een P4/2,4 GHz, 512 MB RAM, 120 GB HDD (nog ongeveer de helft vrij), 128 MB videogeheugen en SB Audigy 2 geluidskaart. Op de achtergrond houden een virusscanner en firewall een oogje in het zeil, maar uitzetten van beiden had weinig effect. Ik sluit echter zeker niet uit dat het aan mijn systeem lag, vriend van mij had namelijk geen enkel probleem met de software.

Maar verder denk ik dat de specs van mijn pc weinig te maken hebben met de vraag van de OP, dus back on topic dan maar? wink ;)
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)