Forum > Algemeen Forum

Verzekering apparatuur

(46 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 2052
9-1-2006 20:34
Henry,
dank voor de getallen, daar kan ik wat mee.
Verzekeren heeft dus eigenlijk niet veel zin, tenzij al je apparatuur niet ouder is dan 1 tot 1,5 jaar. Daarna is het spul dusdanig weinig meer waard (economisch gezien) dat je al geen fluit meer terug krijgt.
Brand-diefstal thuis moet dus te doen zijn, aansprakelijkheid is een must,
wat bedoel je met een geld verzekering? Is dat voor de cash storting? Ik was niet van plan veel cash te doen dus dat word geen probleem.
Bedrijfsschade? moet ik me daarbij schade voorstellen door geannuleerde opdrachten? zegt me niks.
Transport verzekering kan nuttig zijn, maar vind ik prijzig.
Volgens mij kan je bij vervoer door derden contractueel vastleggen dat de derde aansprakelijk is vanaf het moment dat ze het in je werkplaats oppakken tot het moment dat ze het terugbrengen.
Eigen transport is altijd link, gewoon voorzichtig rijden dus. Als een ander tegen je aan rijd is dat zijn verzekering en dus zijn probleem. (aldus 1 van mijn verzekeringsagenten die ik al heb gesproken)

Groet
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
9-1-2006 20:52
Ik sla mijn spullen op in een garagebox.
Die krijg ik bij mijn huidige verzekeraar niet verzekerd(centraal beheer).
Wie is het wel gelukt en hoe?
Pearl 2000 in da house!!
Henry viskerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 12-5-2010
Berichten: 43
9-1-2006 21:29
beste frank,

de geld verzekering is inderdaad dat als ik geld ga afstorten, of na een klusje en ze slaan me met een knuppel in mijn nek. dat als ik kan aantonen hoeveel geld ik bij had ik dit vergoed krijg. (max 500 euro)

bedrijfsschade is dat als bijvoorbeeld de opslag afbrand, en ik had net 3 grote klussen staan die ik nu moet afzeggen. dan wordt of het geld van de klussen betaald en kan een ander bedrijf de klus doen. Of de kosten van het inhuren van apparatuur worden vergoed, zodat je toch je oorspronkelijke winstmarge behoudt.

bij transportverzekeringen door derden heb ik gedaan omdat als er iets gebeurt en de klant is bv bijna falliet je kunt fluiten naar je geld. dat is nu dus ondervangen. Ik heb in de algemene voorwaarden natuurlijk wel vermeldt dat de klant aansprakelijk is, maar liever dubbel safe als mijn apparatuur kwijt.

ALs je wordt aangereden door iemand die niet verzekerd is, dan moet je geld gaan claimen bij het waarborgfonds. en dat duurt weer eeuwen natuurlijk. En ik vraag me af of ze het gaan pikken dat ik dan met een claim kom van 20.000 euro aan apparatuur. Daarom heb ik gezorgt dat ik het zelf goed heb geregeld

Groeten Henry
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 2052
9-1-2006 21:37

henry visker schreef:

maar liever dubbel safe als mijn apparatuur kwijt.
Zit je in ieder geval goed.
ALs je wordt aangereden door iemand die niet verzekerd is, dan moet je geld gaan claimen bij het waarborgfonds. en dat duurt weer eeuwen natuurlijk. En ik vraag me af of ze het gaan pikken dat ik dan met een claim kom van 20.000 euro aan apparatuur. Daarom heb ik gezorgt dat ik het zelf goed heb geregeld
Het zal toch niet zo zijn dat er nog mensen onverzekerd rondrijden in Nederland.
Dat risico denk ik dan toch maar te nemen.

Heb je de nare ervaring al meegemaakt en daadwerkelijk een uitkering gehad van je verzekering of ben je gelukkig nog gevrijwaard van de ellende die het met zich mee brengt?

Ik ga nog eens rondshoppen voor prijzen van aanbieders.
En natuurlijk de opslag goed beveiligd houden. Extra slotje, desnoods electronisch en alarmpje erop.

Groeten
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-1-2006 21:47
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 9-1-2006 21:54

Frank76 schreef:

Het zal toch niet zo zijn dat er nog mensen onverzekerd rondrijden in Nederland.
Hoe het tegenwoordig is durf ik niet te zeggen, maar voorheen waren geldauto's, (geldnet of Brinks ?) niet verzekerd.
Eigenlijk min of meer om dezelfde reden als dat menigeen zijn apparatuur on the road niet verzekerd heeft.
En natuurlijk de opslag goed beveiligd houden. Extra slotje, desnoods electronisch en alarmpje erop.
Even goed navragen bij je verzekerings agent.
Men wil kwa alarm nog wel eens eisen stellen, alarm moet soms aangelegd worden door een uneto vakman.
Over goedesloten kan je ook bij de politie terecht.

Martin.
kvm entertainment
Henry viskerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 12-5-2010
Berichten: 43
9-1-2006 21:47
ik denk dat je opkijkt van de hoeveelheid mensen die onverzekerd rondrijden in nederland. Bedenk je immers dan mensen die teveel hebben gedronken ook onverzekerd zijn.

Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt, en dat wil ik wel zo houden. Ik zou me alleen wel voor mijn kop kunnen slaan als er iets gebeurt en ik het niet zou hebben verzekerd.

Let inderdaad goed op je opslag. Die moet aan behoorlijk wat voorwaarden voldoen.

Groeten Henry
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 2052
2-2-2006 20:35
Mijn zoektocht duurt voort, toch de ABN eens benaderd, die bellen alleen nog niet zo snel terug voor een afspraak. De meesten zeggen het te kunnen tot het puntje bij paaltje komt en blijkt dat je veel betaald en bij schade NIKS terug krijgt.
Als iemand nog tips heeft, graag.

Inboedel: vergeet het maar of betaal je blauw en krijg geen uitkering indien ouder dan 3 jaar
Aansprakelijkheid: beloofd 75 euro p/j maar offerte van 129 euro p/j
Kortom, ik ben er nog niet

Groet
Frank
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
3-2-2006 12:45
Heb naar aanleiding van dit topic even een offerte aangevraagd bij een adviseur. De getallen daarvan zal ik posten zodra ik ze heb, kan je het daar ook mee vergelijken. Besef me eigenlijk dat ik best wel mazzel heb gehad dat het tot nu toe allemaal altijd goed is gegaan.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
IamdStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2003
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 10
4-2-2006 20:21
Wij zijn als stichting aangesloten bij de KCZB (bond voor (kinder)koren) en die hebben een collectieve verzekering afgesloten bij een verzekeraar hieronder staan de voorwaardes:

Naar aanleiding van onze aanbieding van de collectieve inventarisverzekering (dit is een inboedelverzekering, waarbij alleen dekking bestaat als de goederen van een vereniging zich in een of meerdere gebouwen (opstallen) bevinden, zijn er uit het land veel vragen gekomen.
Deze vragen hadden voor het merendeel betrekking op de vraag of goederen dan NIET verzekerd zijn als ze worden vervoerd van A naar B. In de inboedelverzekering is deze dekking inderdaad NIET aanwezig.
Daarom heeft de KCZB wederom contact gezocht met de verzekeraar en gevraagd of deze een verzekering kon aanbieden waarin deze dekking wel van kracht blijft. Hierop heeft de verzekeraar het voorstel aan ons gedaan om een speciale instrumenten-audio verzekering aan te bieden.
De premie hiervoor zal worden:
INSTRUMENTEN: per € 453,78 verzekerde waarde: € 1,82 premie per jaar
AUDIO/LICHT etc. per € 453,78 verzekerde waarde: € 4,08 premie per jaar.
De verzekerde bedragen kunnen alleen oplopen in veelvouden van € 2269,00.
Maximum verzekerde waarde per voorwerp € 13.613,00
Elke vereniging moet met de verzekeraar een individuele polis afsluiten, waarbij een opgave moet worden gedaan van de te verzekeren goederen, en de daarbij behorende nieuwwaarde (aanschafwaarde).

Dekking: Alle schade aan de verzekerde voorwerpen, die door onverschillig welke oorzaak verloren zijn gegaan, vermist geraken of beschadigd worden.
Er bestaat een dekking tegen de opgegeven te verzekeren waarde.
Uitsluitingen: Niet vergoed wordt schade o.a. ontstaat:
tijdens reparatie, reiniging of bewerking;
door opzet van de eigenaar;
door enig geleidelijk inwerkende invloed, zoals mot en ander ongedierte;
aan trommelvellen, balgen, haren, snaren, rietjes, alsmede schade ontstaan door krassen en schrammen;
aan electrische instrumenten ten gevolge van kortsluiting, overbelasting, te hoge spanning, zelfverhitting, stroomlekken e.d., tenzij hierdoor brand of explosie ontstaat;
De minimum premie die aan de verzekeraar moet worden betaald bedraagt € 25,00
Bovenop het premiebedrag komen nog assurantiebelasting en poliskosten.

Eigen risico bedraagt € 25,00 per gebeurtenis.

Looptijd: ingaande op 1 januari van een jaar voor 36 maanden doorlopend.
Deze verzekering kan dus NAAST de inboedelpolis worden afgesloten, voor instrumenten en audioapparatuur, die ook vervoerd wordt. Als u ook al participeert in de inboedelverzekering, kunt u deze verzekering natuurlijk verlagen met het bedrag dat u eventueel gaat onderbrengen in de instrumenten/audio verzekering.

Wij hebben deze verzekering afgesloten en betalen nu 130 euro per jaar. Ik vermoed dat deze verzekeraar ook wel zonder de bond verzekeringen afsluit.

De verzekeraar is Aon zie www.aon.com/nl/nl/ kon even niet zo snel wat vinden op de site maar je kan ze het beste bellen/mailen.
IamdStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2003
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 10
5-2-2006 08:30
nog even op de site gezocht hierbij de link:

www.aon.com/nl/nl/bedrijfstakken/sre/entertainment.jsp

Terug naar forum Reageer (zonder quote)