Forum > Algemeen Forum

Opleidingen , licht en geluid.

(368 reacties. Pagina 16 van 37)
Moderator(s): Dré
Soundmaster20Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2006
Laatste: 18-7-2007
Berichten: 3
3-2-2006 13:18
Hoi, ik zit in eindhoven op school. ik doe av-techniek. Ze vragen of je al iets weet van licht en geluid. Maar ook of je kleurenblind bent, hoogtevrees heb. Als je een van deze dingen niet heb, dan heb je een grotere kans dat je aangenomen wordt. Even over die niv. 4, daar zijn ze wel mee bezig en kan waarschijnlijk volgend jaar al in gaan ( als ik het goed heb ).

Greetz Soundmaster
NixRationStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2005
Laatste: 12-2-2008
Berichten: 1
3-2-2006 13:39

RobbieB schreef:

Damn, er is echt helemaal niks op HBO-niveau wat echt diep op de stof ingaat. Dus echt de technische kant e.d.
Ik heb zelf VWO gedaan en zit nu een jaar op de TU/e (BMT). Studie bevalt goed, pittig en druk, maar zeer interessant.
Probleem is dat mijn gevoel gewoon zegt dat ik iets in geluidstechniek moet/wil doen. Helaas is er bijna niks goeds te vinden op HBO-niveau en dat is balen. Heeft iemand al wat meer info hier over??
Zelf doe ik de opleiding Media Engineering aan de Saxion Hogeschool in Enschede. In principe is het gewoon een HBO elektrotechnische opleiding (je wordt elektrotechnisch ingenieur) maar bij Media Engineering proberen ze een link te maken met audio/video. Zo krijg je extra vakken als videotechniek, audiotechniek, -processing en -design, maar houd je je ook veel bezig met elektrische netwerken, digitale en analoge elektronica. In verschillende practica ga je meten aan simpele versterkers, ga je zelf een draadloze DMX sturing voor een scanner ontwikkelen etc...

De opleiding bestaat nog niet zo heel erg lang, en is dus nog vollop in ontwikkeling. Verwacht niet dat je hele dagen met audio/video bezig bent, maar vooral met de technische kant daarachter. Daar is het een HBO opleiding voor wink ;)

Meer info
HiwoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 29-6-2012
Berichten: 51
3-2-2006 14:44
Heb me ingeschreven voor Tilburg ,maar ik zoek er nog een paar wat dichter bij limburg , maar kan verder niks vinden shut up :X

iemand een idee ?

thnxx
Jumping is not a crime !
MiniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2004
Laatste: 26-6-2014
Berichten: 52
3-2-2006 15:08
je hebt toch niet eindhoven over 't hoofd gezien?
-- Geen URL in sig --
HiwoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 29-6-2012
Berichten: 51
3-2-2006 15:16
k heb gekeken bij mbo opleidingen in Eindhoven , maar kon niks vinden van licht en geluid sad :(
Jumping is not a crime !
Soundmaster20Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2006
Laatste: 18-7-2007
Berichten: 3
3-2-2006 16:06
moet je eens even kijken op de site van de eindhovense school. www.eindhovenseschool.nl Er wordt zeker met licht en geluid gewerkt. Theatertechniek wordt volgend jaar podium- en evenemententechniek.
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
3-2-2006 18:27

Soundmaster20 schreef:

Hoi, ik zit in eindhoven op school. ik doe av-techniek. Ze vragen of je al iets weet van licht en geluid. Maar ook of je kleurenblind bent, hoogtevrees heb. Als je een van deze dingen niet heb, dan heb je een grotere kans dat je aangenomen wordt. Even over die niv. 4, daar zijn ze wel mee bezig en kan waarschijnlijk volgend jaar al in gaan ( als ik het goed heb ).

Greetz Soundmaster
Dus als ik het goed begrijp heb ik groote kans dat ik word aangenomen?ashamed :$
In mijn ogen dan omdat ik dit lees en dan kijk in naar me eigen en zo kom ik daar bij.
Dat heeft een leraar gezegt ik weet niet of dat dat voor de grap was maar als ik ene Daan bij het intake gesprek heb dan ben ik voorzo goed als aangenomen.razz :p
Als ik slaag wat ik wel doe.

Ik heb bij Hardcore united mee mogen kijken met de opbouw en backstage.
Ik heb bij Endemol een kleine rondleiding gehad en een soort van intervieuw met een video-editor over zijn beroep en mogelijke opleidingen.
Ik mag nou samen met andere jongeren een eigen tv progamma maken dus ook het zelf filmen en monteren ervan.
Ik moet op school het licht en geluid verzorgen.
Ben zelf dj en probeer wat te produceren.

Ben niet kleuren blind heb geen hoogte vrees zover ik weet.

Moet je ook een thuis opdracht doen daar had ik ook iets overgehoord?

Weet jij ook de verschillen tussen av en theater techniek? heb me ingeschreven voor av

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
Soundmaster20Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2006
Laatste: 18-7-2007
Berichten: 3
3-2-2006 18:52
bij av-techniek doe je licht, geluid en beeld techniek. Bij podium- en evenemententechniek doe je ook licht en geluid maar je krijg decor i.p.v. beeldtechniek. Toen ik moest komen voor intake-gesprek had ik volgens mij daan dijkmeijer. Er hadden iets van 100 man aangemeld, maar er kunnen ongeveer 25 man aangenomen worden. Ik hoefde toen geen thuisopdracht maken, maar het kan zijn dat het veranderd is. ik zal het maandag even navragen.

Greetz Soundmaster
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
3-2-2006 19:17
Is goed alvast bedankt. Die Daan had ook tegen mij gezegt dat als ik hem zou hebben dan was ik binnen.razz :p

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
27-2-2006 22:43

DJ HanSie V schreef:

dj-d schreef:

heeft er iemand ervaring met de opleiding van het Deltion ?
deze
Hey!
Ja ik volg deze opleiding nu..
Bevalt opzich prima, ben alleen nog het proefkonijn..
Maar we krijgen een nieuwe locatie met een volledig ingericht theater en studio!
Opleiding gaat er goed op voorruit!
Mocht je nog meer willen weten mail me..
Oke. (beetje late reactie van mij:P)
Ik heb me ondertussen al ingeschreven.
Wannneer zou de nieuwe lokatie klaar zijn ?

En wat doe je voral in de lessen ? (hoeveel les heb je)
Heb je heel msichien een kleine inpressie van de app die julli hebben staan/gebruiken ?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)