Forum > Muziek

Tijdelijke regeling BUMA/STEMRA

(86 reacties. Pagina 2 van 9)
Moderator(s): Dré
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
28-12-2005 00:33

Jeroen Zelle schreef:

Is BUMA/STEMRA wakker geworden??? shocked 8O

Lees het bericht hier
Ze zijn niet wakker geworden,,

ze ruiken geld sneaky :V
Where words fail, music speaks :D
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
28-12-2005 00:55

René Eppink schreef:

Vraag me af of ze daar bij de BUMA/STEMRA ook personeelsfeestjes hebben. Kan me zo maar voorstellen dat daar tegenwoordig bijna níemand meer mag (en wil wink ;) ) draaien volgens die regeltjes.
Natuurlijk, maar de buma stemra is één grote familie, daar gelden dus andere regels, daar hebben ze heus wel over nagedacht wink ;)

Martin.
kvm entertainment
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
29-12-2005 19:55

KVM schreef:

René Eppink schreef:

Vraag me af of ze daar bij de BUMA/STEMRA ook personeelsfeestjes hebben. Kan me zo maar voorstellen dat daar tegenwoordig bijna níemand meer mag (en wil wink ;) ) draaien volgens die regeltjes.
Natuurlijk, maar de buma stemra is één grote familie, daar gelden dus andere regels, daar hebben ze heus wel over nagedacht wink ;)

Martin.
Hmmmm, misschien is de TROS ook wel om BUMA/STEMRA of dergelijke redenen "De Grootste Familie van Nederland". Hééél besloten kring. wink ;)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
1-1-2006 16:07

KVM schreef:

Koop een harddisk of een "lege" cd, zijn hier dan ook de kopieer rechten over betaald? Voor zover ik weet gelden er ook andere regels voor data of muziek.
Op een blanco CD zit een heffing en dus betaal je ook daar nog eens een beetje extra.

Grappige is dat je dus een heffing betaald terwijl helemaal niet vast staat wat ik op die disc zet. Zet je dus je eigen gemaakte natuurfilm op dat discje dan word je dubbel gen**id want je hebt een heffing betaald voor het maken van een kopie terwijl het notabene je eigen materiaal is ;-)

https://www.cedar.nl/thuiskopie/info-gebruikers.html

Overigens haal ik zelf al mijn disc's (dvd + cd) allemaal uit het buitenland per grote hoeveelheid en koop ik dus maar eens per jaar. En als ik kijk naar welke prijs ik betaal voor die disc's heb ik die heffing vast niet betaald..... en ik kan er niet wakker van liggen want ik word een beetje moe van al die stichtingen die in iedere regel die ze schrijven een € teken hebben staan en met die heffingen niets anders doen als de staats kas spekken.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
1-1-2006 20:50

Reind schreef:

KVM schreef:

Koop een harddisk of een "lege" cd, zijn hier dan ook de kopieer rechten over betaald? Voor zover ik weet gelden er ook andere regels voor data of muziek.
Op een blanco CD zit een heffing en dus betaal je ook daar nog eens een beetje extra.
Ik bedoelde hier eigenlijk de muziekheffing mee.
Dat er heffing op een cd zit is bekend, maar voor zover ik weet betalen wij op blanco gekochte cd's de data heffing, en dus niet de muziek heffing.
Maar het gaat hier om de Thuiscopie heffing.
Overigens haal ik zelf al mijn disc's (dvd + cd) allemaal uit het buitenland per grote hoeveelheid en koop ik dus maar eens per jaar. En als ik kijk naar welke prijs ik betaal voor die disc's heb ik die heffing vast niet betaald.....
Dat ligt aan de regels die ze in dat land hebben.
Je hebt in iedergeval geen nederlandse heffing betaald.

Vandaar mijn vorige verhaal van de TDK truc enkele jaren geleden, als nederlands bedrijf ga je natuurlijk geen belgische heffing betalen wink ;)

Martin.
kvm entertainment
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
2-1-2006 04:53

KVM schreef:

maar voor zover ik weet betalen wij op blanco gekochte cd's de data heffing, en dus niet de muziek heffing.
Heb ik ook een oplossing voor...... fikken als MP3. Das data en dus voor betaald ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Tom van der MeerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2004
Laatste: 7-6-2010
Berichten: 94
2-1-2006 12:40
Tjah, dan moet je jezelf afvragen wat er onder muziek valt. CDA is toch ook data? Tis maar een extentie. Je kan ook al je muziek opslaan als .txt ofzo, alleen leest je cd-speler het niet meer, maar met bv een media player kan je het gewoon openen.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
2-1-2006 13:17

Tom van der Meer schreef:

Tjah, dan moet je jezelf afvragen wat er onder muziek valt. CDA is toch ook data? Tis maar een extentie. Je kan ook al je muziek opslaan als .txt ofzo, alleen leest je cd-speler het niet meer, maar met bv een media player kan je het gewoon openen.
CDA is niets meer dan een Microsoft-verzinsel om voor Audio-CD's onder Windows een "beeld" te schetsen. een CDA-file is niet voor niets amper een kilobyte groot. Het is een ter plaatse gegenereerd bestand door Windows met alleen een verwijzing naar de begin en eindpositie van de desbetreffende Audio-track (simpel gezegd).

Uiteindelijk is alles natuurlijk een 1 of 0 op CD.
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-1-2006 15:25

Reind schreef:

Heb ik ook een oplossing voor...... fikken als MP3. Das data en dus voor betaald ;-)
Op mp3 spelertjes komt toch ook muziekheffing?
Of loop ik nu weer voor op de feiten....

Martin.
kvm entertainment
Tom van der MeerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2004
Laatste: 7-6-2010
Berichten: 94
2-1-2006 22:40
Het zal me niet verbazen, weer een geldpot angry
Ik heb idd wel zoiets gehoord

Terug naar forum Reageer (zonder quote)