Forum > Geluid

Het Denon DN-S3500 topic

(168 reacties. Pagina 9 van 17)
Moderator(s): Dré
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
26-11-2005 20:41

TheKwatta schreef:

Hoe is het correctie gedrag ten opzichte van een sl en de cdx/ttx/oem?
De 3500 heeft net als de meeste andere Denon CDJ's pitchbend buttons. Dat werkt dus heerlijk zonder dat je hoeft te wennen aan het correctie gedrag van 1 of ander draaiend ding. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die de 3000/5000/3500 corrigeren dmv het plateau... Direct-drive is alleen fijn met scratchen en cue-en omdat het stevig aanvoelt.
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
26-11-2005 21:20
Juist ja, is er dus een beetje makkelijk te beatmtachen met de speler...
Ik denk namelijk dat je secuurder kunt corigeren op een stil staande jog als op een bewegende.
Where words fail, music speaks :D
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
26-11-2005 21:46

Frisbee schreef:

Direct-drive is alleen fijn met scratchen en cue-en omdat het stevig aanvoelt.
Nou, ook met corrigeren hoor, kun je lekker flink duwen en tegenhouden. Ik vond bijvoorbeeld de TTX1 leuker corrigeren dan de sl.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
27-11-2005 13:45

DJDarkness schreef:

Juist ja, is er dus een beetje makkelijk te beatmtachen met de speler...
Ik denk namelijk dat je secuurder kunt corigeren op een stil staande jog als op een bewegende.
Je moet het niet zien als een bewegende "jog" maar als een platter zoals op een turntable.
De vinyl DJ ziet zijn platter ook niet als een jog toch?

De 1 vind het ene makkelijk de ander het andere, sommigen maakt het weer niet uit. Ik stond gisteren te draaien met mijn stilstaande jog spelers en een mede DJ die met platen draaide wilde mijn set weleens uitproberen vooraf aan de avond, nog vrijwel zonder publiek. Hij kan mixen als de beste, maar met mijn set lukte het hem niet. Hij zei dat als mijn jog zou draaien als een platter het hem misschien wel gelukt was. En om dezelfde reden (vermoed ik) krijg ik maar niet voor elkaar met vinyl om binnen redelijk tijdsbestek 2 platen strak te krijgen, simpelweg omdat mijn vingers de platter niet precies genoeg kunnen manipuleren.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
27-11-2005 13:48
Oplossing: benden met de pitch schuif!
Waar zit de cut op dit apparaat?
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
27-11-2005 14:13

Victor Junior schreef:

Oplossing: benden met de pitch schuif!
Maar dit is op een CD speler een stuk makkelijker dat op een tt te doen, aangezien je op CD speler de pitch fader vanwege de display veel makkelijker op de oorspronkelijke waarde kan terugzetten. Ik probeer het wel eens, het lukt ook wel, maar ik met mastertempo aan corrigeert mijn speler ook "onhoorbaar" op de jog, dus ik zie voor mij het voordeel niet echt de techniek te perfectioneren.

Voor vinyl DJ's zonder digitale uitlezing van de pitch is dit in mijn ogen echt de absolute top van gevorderd beatmixen pur sang.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
27-11-2005 14:39
O Cool, daar hoor ik dus bij https://www.my-smileys.de/smileys2/biggrin.gif.

De enige CD-spelers waarvan je de pitch op basis van de display kunt terugzetten naar een vorige waarde, zijn cd-spelers met (goeie) beatcounters. Bij de rest werkt het hetzelfde als met een TT, en als ik met twee CDJ-100 spelers en twee SL's draai, dan kan ik prima pitchbenden met de pitchfader. Geen enorme happen natuurlijk, want dat ga je horen, maar ik werk met een TT subtieler met de pitchfader dan wanneer aan de platter zit. In de praktijk doe ik met een TT op PFL platter en fader, en live voornamelijk fader, en met cd-spelers gebruik ik de jog.
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
27-11-2005 14:57
Sylvia, jij zegt dat de enige CD spelers waarvan je de pitch kan terugzetten op een vorige waarde CD spelers zijn met goede beatcounters.

Maar de beatcounter heeft er in dit geval toch niets mee te maken, als je mix qua tempo strak is maar niet synchroon op een b-merk cd speler zonder goede beatcounter en de pitch staat op +2.1% en je "pitchbent" door de fader naar +2.3% te zetten en de beats lopen synchroon, dan zet je de fader toch weer op +2.1% dan is het toch klaar?

Tof voor je dat je de techniek beheerst, het lijkt me op tt's ook van grotere waarde dan op je CDJ-800's, ik weet niet of jij daar de mt standaard aan hebt staan? Ik dus wel op mijn spelers.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
27-11-2005 15:04

DannyK78 schreef:

Maar de beatcounter heeft er in dit geval toch niets mee te maken, als je mix qua tempo strak is maar niet synchroon op een b-merk cd speler zonder goede beatcounter en de pitch staat op +2.1% en je "pitchbent" door de fader naar +2.3% te zetten en de beats lopen synchroon, dan zet je de fader toch weer op +2.1% dan is het toch klaar?
Ah zo! Je hebt helemaal gelijk, ik stond er even niet bij stil dat je hierop doelde. Komt ook omdat ik echt nooit naar die waardes kijk op de display. Ik mix op gehoor, dat vind ik fijner en makkelijker. Al die electronische foefjes a-la beatkeepers, beatcounters, pichtpercentages zijn handig voor mensen die niet op gehoor kunnen of willen mixen (zo leren een hoop meer mensen mixen dan vroeger, prima natuurlijk), maar ik blijf zelf nog altijd op mijn oortjes en guts vertrouwen.

DannyK78 schreef:

Tof voor je dat je de techniek beheerst, het lijkt me op tt's ook van grotere waarde dan op je CDJ-800's, ik weet niet of jij daar de mt standaard aan hebt staan? Ik dus wel op mijn spelers.
Ik had MT standaard aanstaan, totdat ik ergens eens een opmerking van Dré las dat de MT op een bepaald pitchpercentage heel slecht gaat klinken. Sindsdien heb ik hem eigenlijk standaard uit, en gaat-ie alleen aan als ik iets wil mixen wat eigenlijk helemaal niet te mixen valt (debiele pitchpercentages dus).
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
27-11-2005 16:22
Voor vinyl DJ's zonder digitale uitlezing van de pitch is dit in mijn ogen echt de absolute top van gevorderd beatmixen pur sang.
Denk aan de TTX, die heeft een digitaal display met de pitch. Ik vind wel dat de TTX veeel fijner corigeert dan de Technics. Alleen ik heb vaak de neiging om de pitch af te plakken. Op een TT vind ik het ook weer niet zo fijn werken, daar gaat het bij mij op gevoel veel beter.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)