Forum > Licht

truss schoonmaken

(25 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
16-11-2005 16:29
Als je in totaal een paar honderd meter aan brugelementen hebt, die dan ook nog is bijna altijd voor een groot deel de deur uit zijn, dan mag je mooi gaan beginnen aan het onderhoud. Je moet niet onnodig werk zoeken waar toch geen tijd voor is. Als het bij zulke dingen echt te erg wordt, dan pas moet je wat gaan poetsen. Hetzelfde geldt voor statieven. Als je een paar meter truss hebt, en enkele statieven, kan je ze netjes onderhouden, en elk stukje vuil er met een of ander middel gaan afpulken, akkoord.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
16-11-2005 16:38
Waarom is het toch zo dat een klein bedrijf dit werk wel uit zou kunnen voeren en een groot bedrijf niet? Als er op die manier gedacht wordt dan kan een klein bedrijf dus wel de telefoon aannemen maar zal dit bij een groot bedrijf niet lukken???

Bij het schaalverhaal schaalt het personeel toch gewoon mee???
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
16-11-2005 16:55
Natuurlijk, maar voor zulke jobs iemand in dienst nemen? Dat hoeft gewoon niet. Dat vind ik een k*t job.

Wat doe jij voor job? ... Ik kuis brugelementen en statieven!

Nee, dat vind overdreven. Vooral omdat het niet nodig is. Uiteraard heb je personeel nodig, ook onderhoudspersoneel, maar ik vind dat zoiets niet als job moet worden uitgegeven. Het hoort voor mij niet bij onderhoud, en zeker niet bij het kuisen. Dat doe ik zelf wel, wanneer ik tijd heb, en wanneer het echt nodig is. De telefoon opnemen daarentegen, is wel noodzakelijk, en kan een mooie combinatie vormen met de administratie. Of je schakelt door naar je mobiel, en je doet het ook zelf natuurlijk.

Bij mij primeert veiligheid en kwaliteit boven het zicht. Dit geldt wel enkel voor statieven en bruggen e.d. Zoals ik al zei, wanneer er kleine vormen van schade gekend zijn, dan worden die onmiddelijk hersteld. Ook als het echt vuil begint te worden, zal er iets ondernomen worden. Maar niet wanneer er doodgewone gebruikssporen zichtbaar zijn.

Geheel anders is voor mij de apparatuur. Deze moet altijd piekfijn in orde zijn. Alle mengers, versterkers, boxenstacks, effects, ... moeten er als nieuw blijven uitzien.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
16-11-2005 16:58
Lees je eerdere post maar eens. Je suggereert letterlijk dat een klein bedrijf (dat een paar meter truss en een paar statieven heeft) dit werk wel kan doen maar een groot bedrijf niet. Da's gelul natuurlijk.

Dat je als bedrijf wel of niet de keuze maakt het wel of niet te doen is een HEEL ander verhaal!

Ook sommige grote bedrijven willen graag dat hun producties er netjes uit zien. En ja, dan zit een medewerker van Flashlight inderdaad wel eens trusjes te ontdoen van gaffa en andere viezigheid.

PS: Een aantal van je reacties komen op mij over als "zie mij eens groot zijn". Doe dat SVP niet. Voetjes op de grond is veiliger (en gezelliger).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
16-11-2005 17:00
Overigens zal een groot verhuurbedrijf makkelijker een paar nieuwe delen voor een klus kopen, dan een klein bedrijf. Misschien is dat uit financieel oogpunt wel eens slimmer dan 1 mannetje het laten schoonmaken.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
16-11-2005 17:01
Klopt ook wel ergens, ja
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
16-11-2005 17:13
Net even gegoogled: er bestaat aluminiumpolish. Ongetwijfeld wordt je truss daarmee adembenemend mooi, al weet ik niet hoeveel tijd en geld dat kost. Neemt niet weg dat het een kl*&^-werk is om truss te gaan polishen. Ik moet dan ook bekennen dat ik dat nog nooit gedaan heb.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
16-11-2005 17:35

Victor schreef:

Net even gegoogled: er bestaat aluminiumpolish. Ongetwijfeld wordt je truss daarmee adembenemend mooi, al weet ik niet hoeveel tijd en geld dat kost. Neemt niet weg dat het een kl*&^-werk is om truss te gaan polishen. Ik moet dan ook bekennen dat ik dat nog nooit gedaan heb.
Voila, zo zou het bij iedereen moeten zijn!
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
Foxy musicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 9-8-2010
Berichten: 135
16-11-2005 22:01

Victor schreef:

Net even gegoogled: er bestaat aluminiumpolish. Ongetwijfeld wordt je truss daarmee adembenemend mooi, al weet ik niet hoeveel tijd en geld dat kost. Neemt niet weg dat het een kl*&^-werk is om truss te gaan polishen. Ik moet dan ook bekennen dat ik dat nog nooit gedaan heb.
Ik denk dat je belgom alu bedoelt,aluminium polijstmiddel,wordt verkocht bij motorzaken e.d.
Wat gooi je van de hoogste trap...
StijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-12-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 123
17-11-2005 00:57

Dré schreef:

Ook sommige grote bedrijven willen graag dat hun producties er netjes uit zien. En ja, dan zit een medewerker van Flashlight inderdaad wel eens trusjes te ontdoen van gaffa en andere viezigheid.
natuurlijk moet alles er netjes en verzorgt uitzien maar ik garandeer je dat ze bij flashlight niemand doen trussen kuisen. Al was het maar omdat ze zelf geen truss en rigging meer hebben, hebben ze namelijk een tijd geleden in een aparte firma gestoken (riggingbox genaamd); maar dat volledig terzijde. Waar ze dat zeker wel doen is bij dry rental firma's (zoals AED). Bij ons gebeurt dat niet, ik spreek nu wel in naam van Flashlight, en weet niet veel andere (grote)bedrijven die het wel doen, maar er zullen waarschijnlijk wel firma's zijn die het zeker doen (bij mij niet bekend) bv firma's die veel beurstandjes bouwen maar die hebben dan ook meestal niet de grote aantallen truss. trussen ontdoen van kabeltape, nitto, gaffa, ... dat moet bij ons gebeuren op de baan bij het afbreken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)