Forum > Geluid

Nieuwe 4 kanaals mixer van DATEQ: Vibe

(296 reacties. Pagina 22 van 30)
Moderator(s): Dré
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
13-10-2005 21:23

Reind schreef:

(casper en hobbes of zoiets).
Wallace and Grommit is cooler wink ;)
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
18-10-2005 23:43

djpieterl schreef:

Ik heb nog nooit met filters gewerkt

djpieterl schreef:

Hiermee heeft de Vibe voor mij de slag gewonnen met de Xone:62 en de Nuo5. Dit heeft vooral te maken met de goede S/R opties en de gelikte filterbanken.
Dus je hebt de filters van de NUO5 en de Xone:62 ook getest en gehoord? No offence verder, want als de Vibe jou goed bevalt, dan gewoon kopen natuurlijk, maar je hebt wel een erg helder oordeel over filters, terwijl je er naar eigen zeggen geen ervaring mee hebt.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-10-2005 00:52

Sylvia schreef:

Dus je hebt de filters van de NUO5 en de Xone:62
Schijnbaar niet want zodra de Vibe beter gaat presteren op Send/Return en filter gebied dan een Xone word het tijd dat..........
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DjpieterlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
Berichten: 91
19-10-2005 07:12
Ik heb de Nuo5 bij een bekende onder handen genomen, en ja, de S/R is daar minder handig ingestoken. We hebben mijn EFX aan de Nuo gehangen en ik kreeg hetzelfde probleem als bij mijn PCV, 1 dry signaal door het wet signaal. De Vibe regelt dit beter door met 1 druk op de knop over te schakelen van dry naar wet. In mijn optiek toch een duidelijk handigere oplossing. De Xone daarentegen gaat er nog minder praktisch mee om. Je zend het signaal weg en je moet het terugpakken op kanaal 1 of 2 (andere zijn bij mij bezet). Je moet dan alsnog snel te werk gaan met je faders. Of er moet een andere manier zijn die de eigenaar niet wist, maar dan zou ik die hier graag uitgelegd zien, aangezien het voor mij een "hot item" is.

Over de filters kan ik simpel zijn, het gebruik kwam bij mij erg logisch over, en is mss niet beter dan die van de Nuo/Xone, maar doet er ook niet voor onder. Wat ik probeer te zeggen is dat de combo van de goede S/N en filters van mij pluspunten krijgen t.o.v. de andere 2, wil niet zeggen dat de filters beter zijn.

Dus ja, ik heb wel degelijk alle directe concurrenten getest. Niet zo snel gaan hakken als Nuo-eigenaren, het is maar 1 mening wink ;)

En die link, tsjaa, hier is ie 60 euro goedkoper...
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
19-10-2005 09:13

djpieterl schreef:

We hebben mijn EFX aan de Nuo gehangen en ik kreeg hetzelfde probleem als bij mijn PCV, 1 dry signaal door het wet signaal. De Vibe regelt dit beter door met 1 druk op de knop over te schakelen van dry naar wet.
Of er moet een andere manier zijn die de eigenaar niet wist, maar dan zou ik die hier graag uitgelegd zien, aangezien het voor mij een "hot item" is.
Heb je de Vibe ook getest? Ik dacht namelijk dat je op de Vibe dmv een knopje kon mixen tussen dry en wet. Dat zou best wel eens problemen kunnen geven als het processen van het effect (softwarematig) enige tijd kost. Als het signaal 0,001 seconde vertraagt terug komt uit het effect apparaat kan je het al niet meer mixen met het gewone signaal lijkt me. Je zegt nu dat je met 1 druk op de knop kan omschakelen met de Vibe, welke knop is dat dan?

Als ik jou was zou ik ook niet zo zwaar tillen aan dat send-return verhaal. Zelf heb ik ook een EFX en een S/R waarbij je met 1 druk op de knop alle kanalen (incl. de master) door de EFX kan routen, toch vind ik het makkelijker om de EFX tussen de mixer en versterker te zetten. Wat voor effecten zou je willen doen dan dat nu niet kan? Voor 95% van de trucjes heb je helemaal geen S/R nodig. Het is alleen handig als je tijdens een overgang een effect op 1 van beide platen wilt toepassen... Of vind je het een probleem dat je de EFX niet hoort als je mixen opneemt via de REC uitgang oid van de mixer?
DjpieterlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
Berichten: 91
19-10-2005 10:03
Vertraging heb je ongetwijfeld, maar in hoeverre is dit te verwaarlozen? Dit is ook sterk afhankelijk van je effectenunit.

Boven elke fader heb je iig een knop (naast de cue) om je signaal door te sturen naar je EFX. Rechts bij de master sectie zit nog een potmeter om je return sterkte te bepalen.
De reden voor S/R is het maximaal kunnen benutten en alle vrijheid hebben. I love opties wink ;)

Nu neem ik op via de 2e uitgang op de EFX (2x in mag niet!, 2x uit mag wel.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-10-2005 11:37

djpieterl schreef:

Dus ja, ik heb wel degelijk alle directe concurrenten getest. Niet zo snel gaan hakken als Nuo-eigenaren, het is maar 1 mening wink ;)
Dat ie het beter zou doen als een Nuo zal me weinig intresseren. De Nuo is en blijft een totaal andere mixer dus dat is appels met peren vergelijken. Bij een Nuo heb je geen effecten bak nodig want die zit al in de Nuo.

De Vibe is eerder een concurent van de Xone en ik geloof niet dat de Vibe hier beter presteerd op het gebied van filters en S/R routing.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DjpieterlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
Berichten: 91
19-10-2005 13:01
Het gaat hier ook om een persoonlijke mening want ik wil een nieuwe mixer. En ik heb voor mezelf dus de opties bepaalt. Deze waren voor mij dus de eerder genoemde 3.

Maar waarom vind jij de S/R en filters van de Xone beter dan die van de Vibe?
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-10-2005 13:20
Filters zijn naar mijn mening op een Xone top of the bill. Daarnaast heeft Xone al jaren ervaring met filters en heeft Dateq nooit iets anders als een recht toe recht aan mixer weten te bouwen.

Daarnaast vind ik de effect routing beter van een Xone. (makkelijker werken)

De Vibe is echt geen slechte mixer.... maar beter als een Xone? Nope daar ben ik absoluut niet van overtuigd. Overigens is de 62 alweer een paar jaar oud en is de Vibe net uit, als je de 92 echter gaat pakken (stuk nieuwer model) en je legt die naast de Vibe..... (even prijs buiten beschouwing gelaten).

Ik vind dus dat men wel iets meer af had mogen kijken van de Xone:92.

Overigens doe je aan geen van alle mixers een slechte koop, het is meer een persoonlijke keuze denk ik. Maar ik zou dus eerder een Xone pakken dan een Dateq.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DjpieterlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
Berichten: 91
19-10-2005 13:48
OK, thanx wink ;)

Voor mij was enkel de Xone:62 een optie (92 vind ik iets te duur). Maar hoe zit de S/R bij de 62 dan? Want zoals ik het nu heb begrepen is het een kwestie van kanaal wisselen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)