Forum > Geluid

Pioneer doet mee aan I-Pod hype?

(90 reacties. Pagina 5 van 10)
Moderator(s): Dré
NdewitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-9-2005
Laatste: 28-8-2006
Berichten: 108
4-9-2005 15:47
Daar heb je helemaal gelijk in en ik denk dat het ook wat met jaloezie te maken heeft dat dj's met computer evenveel of meestal zelfs meer kunnen dan wij met vinyl.
Dat is echt onzin, creativiteit en mixing skill staan echt compleet los van DSP-software; tenzij je het heel wat vindt dat je 2 house platen naast elkaar kunt leggen; vanaf daar houdt het ook met software op hoor en komt het neer op dezelfde creativiteit. Bovendien is het verschil dat ze het vaak niet real-time doen. En als dat nog niet genoeg is, berust je dan in het idee dat juist die lui vaak stikjaloers zijn op een paar SL's :)
Aangeboren talent in negatief overkomen, kennelijk.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-9-2005 16:26
Het is toch helemaal niet nodig om op zo'n manier naar anderen te kijken? ("Ik ben niet jaloers op hen, zij zijn jaloers op mij.")

Doe gewoon je ding en zorg dat je daar goed in bent. Dat een ander kiest voor een makkelijkere weg, ook al is daar dan in de ogen van vinyl-dj's geen kunst meer aan, maakt dan toch niets uit voor jou of jouw positie?
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
4-9-2005 16:32

ndewit schreef:

Zucht, er is dan ook werkelijk niemand die die vlieger op probeert te laten gaan. Wel iemand die stelt dat bepaalde type DJ's sneller blijven plakken bij vinyl en een deel van hun lol uit platen verzamelen halen. Zodoende.
Ik meen dat je dat toch stelde, maar misschien heb ik het verkeerd begrepen? wink ;)
Ik heb het dan ook niet echt over Roog-achtige types :)
Ik ook niet.
Alle argumenten zijn wel langs geweest en iedereen is het globaal wel met elkaar eens denk ik.
Mee eens, en wat betreft die snelle learning curve? Dat heb ik toch niet gezegd? En ik vond de post van Sylvia erg goed, wilde ik er ook nog even bij zeggen.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
NdewitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-9-2005
Laatste: 28-8-2006
Berichten: 108
4-9-2005 16:42
Die learning curve ging ook niet zozeer over CD-spelers. Daarnaast trekt iedereen hier nogal absolute conclusies uit iets wat in een bepaalde context gezegd wordt. Wat ik bedoelde te stellen is dat veel van die jonge lui die thuis met ik wee tniet wat voor software mixes zitten te maken 's nachts dromen van een paar SL's :) - En dat heeft niks te maken met het al dan niet terecht zijn daarvan. That's all.
Aangeboren talent in negatief overkomen, kennelijk.
KobazzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2004
Laatste: 8-8-2010
Berichten: 80
4-9-2005 16:47

ndewit schreef:

Kobazz schreef:

Anyway, ik zal eens zo'n CD-speler gaan kopen o.i.d. Iemand een aanrader?
Budget?
600-700?
Pioneer CDJ 800 www.new-line.nl/v/11173
Denon S3000 www.new-line.nl/v/12646 met draaiende platter dus komt al wat dichter bij het vinylgevoel

en een beetje hoger budget
Numark CDX-1 www.new-line.nl/v/12701
Uitspraak Dré: 'Als je dan toch per sé een CD-speler wilt hebben die zich gedraagt als een draaitafel, neem dan deze!'
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-9-2005 16:49

ndewit schreef:

Wat ik bedoelde te stellen is dat veel van die jonge lui die thuis met ik wee tniet wat voor software mixes zitten te maken 's nachts dromen van een paar SL's :)
Geeft toch niks?

Ik droom regelmatig van bergen geld, roem en mooie vrouwen. Daar heeft een ander toch geen last van? wink ;)
NdewitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-9-2005
Laatste: 28-8-2006
Berichten: 108
4-9-2005 16:50
ARGH, WIE ZEGT DAN OOK DAT HET WAT GEEFT! happy :)
Aangeboren talent in negatief overkomen, kennelijk.
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
4-9-2005 17:43

Sylvia schreef:

Geeft toch niks?

Ik droom regelmatig van bergen geld, roem en mooie vrouwen. Daar heeft een ander toch geen last van? wink ;)

Is Fred niet leuk genoeg meer? Toch maar overgegaan op een vrouwelijker geslacht?
I'll take you to the KoffieShop...
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
4-9-2005 23:12

Kobazz schreef:

Allemaal heel mooi en aardig die noviteiten, maar ik zit me af te vragen of dit allemaal wel goed voor de toekomst van het dj'en is. Ik ken genoeg jongens die thuis wat achter de pc te mixen ( met goede programma's niks op tegen trouwens ), het aantal bpm gelijk zetten en dan een knopje met de muis bewegen wat een crossfader voor moet stellen en dan hebben ze gemixt. Als ze dan mijn mixer zien, wijzen ze direct naar de crossfader en zeggen heel 'professioneel' dat je daarmee moet mixen en zitten je vreemd aan te kijken als jij de lijnfaders gebruikt en de bas van het andere nummer eruit draait. Iedereen denkt te kunnen mixen en het mixen wordt ook steeds makkelijker gemaakt met bpm counters e.d. Wat wordt de volgende stap? Dubbele op de pc aangesloten mp3spelers die automatisch alles gelijk zetten, het juiste moment om te mixen uitzoeken, automatisch de bas van het andere nummer terugdraaien zodat je geen aangedikte bas krijgt, storende melodielijnen of hoge tonen er automatisch uit filteren zodat je de perfecte mix krijgt? Zodat je nog maar 2 knoppen nodig hebt > Play en mix ?
Sinds ik mijn reloop RP 4000's naast mijn cdj100's heb betrap ik mijzelf erop dat ik bijna alleen nog maar met vinyl draai. Ik vind het gewoon veel leuker om zelf de plaat aan te raken dan dat je wat aan een wieltje draait die via de elektronica pitchbend.
De mensen zal het een worst wezen of je het op een pc, casette dek, cd spelers met bpm of zonder bpm, of echt op gehoor doet. Hoor jij het verschil als je er naar luister??? je doet het voor jezelf, wat is de uitdaging van de hobby als je geen platen gelijk kan krijgen? Dat is precies het zelfde als dat je als postzegel verzamelaar alles op de hoek van de straat kan krijgen. dan is de kick er toch van af???
Where words fail, music speaks :D
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-9-2005 23:16
Naaaah, Fred heeft me eeuwen geleden al gedumpt. Erger nog: als je het hem vraagt zal het wel nooit aan zijn geweest.

ndewit schreef:

ARGH, WIE ZEGT DAN OOK DAT HET WAT GEEFT! happy :)
Pfieuw, zijn we het eindelijk met elkaar eens? wink ;)

Het geeft niks, laat de hype de hype wezen en blijf lekker met vinyl bezig. Ik bedacht me net wel op de fiets naar huis dat dj's die zo hangen aan het ambachtelijke werk wél veelal muziek draaien die gewoon uit een computer of ander electrisch snufje is getoverd. What happened met het ouderwets leren gitaar spelen of drummen, als iedereen vanaf zijn zoldertje toffe dance kan produceren die de charts haalt laugh :D .

(Jaja, ik weet. De echte goden onder de producers bespelen vaak meerdere instrumenten en zijn zeer muzikaal aangelegd, maartoch hè.)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)