Forum > Geluid

Axys luidsprekers

(36 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
31-8-2005 08:57
We mogen niet uit het oog verliezen dat we het hier over een systeem hebben die toch al zo'n +/- 20 jaar op de markt is !!

We zijn in die tussentijd overspoeld geweest ( en nog ) door andere meer powervolle merken, met een beter resultaat tot gevolg ( dankzij alle soorten nieuwe technieken in de audio wereld ) !!!

Kijk simpel maar eens naar de ontwikkeling van PC's van 20 jaar geleden en nu happy :)
Kijk eens naar de ontwikkeling van eindtrappen, processors, speakermanagement systemen !!

We moeten realistisch blijven en concluderen dat AXYS een knap systeem heeft ontwikkeld !

Ik blijf erbij dat AXYS in die tijd zéér sterk uit de hoek kwam, voor PA firma's was dit een verademing wink ;)

sis
Freelance muzikant, producer, componist .
John_voofStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2003
Laatste: 12-5-2016
Berichten: 206
31-8-2005 15:54
In tapperij De Beurs, in Schijndel, staat achteraan ook een Source setje. Bass drukt lekker door, maar mid en hoog wordt heel snel schel (en er wordt niet te zachtjes gedraaid in De Beurs). Ik ga daarom nooit recht met mijn oor voor die mid/hoog speaker staan (bij De Beurs staan de kasten in een metalen frame op wielen), want dan tettert de speaker bijna je oor eruit...
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
31-8-2005 16:06

dynafan schreef:

Een firma hier in de buurt heeft altijd met Axys systemen gewerkt. Ik heb ze wel vaker gehoord, ook zelf mee gewerkt. Het zijn goede kastjes, maaar de sound is niet super. De stacks komen wel imponerend over, maar de sound hoort eigenlijk meer thuis bij de middenklasse. Terwijl de prijs toch wel aardig met de top kon meegaan! Die firma waarover ik het hierboven heb, heeft laatst volledig gewisseld van systeem. Ze werken nu voor de grote festivals en concerten met Adamson gear. Ik heb zelf geen verdere ervaringen met dit merk, maar de sound is in elk geval prachtig. De eerste keer dat ik ze gehoord heb, kreeg ik meteen een goede indruk! Nog iemand meer ervaring daarmee?
A*p*i dus laugh :D
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
6-9-2005 19:51
Volgens mij is Axys ook HET grote voorbeeld geweest(en tot heden ook) van Master-Blaster of te wel SoundProjects... shocked 8O
Ze hebben in iedergeval wel een vergelijkbaar setje gehad wink ;) .

Axys had Pieee Muziek in Apeldoorn ook en klonk best leuk voor theater en de toen malige Drive in Show van Tros Popformule,Tros Milkhouse..

Ik heb wel wat met het merk happy :) .
..Je Ducktape brood voeren...
Foxy musicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 9-8-2010
Berichten: 135
7-9-2005 01:58

pascal schreef:

Volgens mij is Axys ook HET grote voorbeeld geweest(en tot heden ook) van Master-Blaster of te wel SoundProjects... shocked 8O
Ze hebben in iedergeval wel een vergelijkbaar setje gehad wink ;) .

Axys had Pieee Muziek in Apeldoorn ook en klonk best leuk voor theater en de toen malige Drive in Show van Tros Popformule,Tros Milkhouse..

Ik heb wel wat met het merk happy :) .

Is ook niks mis mee,is oerdegelijk,het enige nadeel was dat het voor die tijd ontzettend duur was.
Hier in den bosch in de willem 2 concertzaal staan nog een aantal u88/b89 sets van axis.
Wat gooi je van de hoogste trap...
EspressivoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2005
Laatste: 11-9-2005
Berichten: 2
7-9-2005 11:44
Av-Pro Rent draait ook met dit merk.
volgensmij hebben ze er nog wat 2de hands van in de verkoop.
sccs.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-9-2005 12:06

pascal schreef:

Axys had Pieee Muziek in Apeldoorn
Heeft nog steeds Axys.
Geluid is vrij persoonlijk, evenals een "soortgelijk" KS setje Klinkt het op normaal volume perfect, maar daarna blijft er weinig meer van die zeer nette sound over.(u88/b89 set Axys)
Zodra het wat meer moet drukken ga ik toch liever voor een hoorn geladen systeem.(en ook die zijn compact)

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 13458
8-9-2005 13:43

pascal schreef:

Volgens mij is Axys ook HET grote voorbeeld geweest(en tot heden ook) van Master-Blaster of te wel SoundProjects... shocked 8O
Nou... Het zat iets anders. Laten we voorzichtig stellen dat de Axys Source later door het leven ging met het Master Blaster logo erop en dat we daarna een aantal jaren het merk Axys niet voorbij hebben zien komen in de lijsten...

(Bovenstaande is zoals ik het me herinner en kan dus verkleurd zijn door tand des tijds ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
8-9-2005 18:48
Mmmm Dre, ik geloof dat je bijna gelijk hebt...
Ik weet niet of het waar is maar ik heb ooit eens gehoord dat Master-Blaster weer een cloon is van Axys ontstaan door een personeels ruzie aldaar bij Duran Audio.

Het is jaren geleden dat ik het ooit eens gehoord heb, ik twijfel dus of het waar is..
Het zal vergelijkbaar moeten zijn met TurboSound en Function One situatie...

Maar misschien dat iemand dit kan bevestigen?
..Je Ducktape brood voeren...
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 390
12-9-2005 17:08

pascal schreef:

Axys had Pieee Muziek in Apeldoorn ook en klonk best leuk voor theater en de toen malige Drive in Show van Tros Popformule,Tros Milkhouse..

Ik heb wel wat met het merk happy :) .
Heb axys ook nooit verkeerd gevonden. maar... de tros popformule draaide in het pieee tijdperk met bose. daarvoor bij mouse met hi-tec. daarna bij decibel met hi-tec en de laatste jaren weer bij mouse met mt2. de milkhouse ken ik alleen uit de decibel tijd, heb dat ding een jaar lang opgebouwd idd. in samenwerking met pieee. die deden de wagen en de tent, wij de installatie. en toen was het hi-tec. misschien daarvoor axys. Maar als ik me de verhalen van destijds johan en mike? goed herinner was het bose. Dit was destijds nl. ook de reden dat de tros bij mouse weg ging. cor (tony) weigerde met bose te werken en dit was toen een hoofdsponsor van de tros popformule.

klunzen!!
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)