Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 46 van 250)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
16-8-2005 16:04

Luc schreef:

Voor een band is dat allemaal iets anders, die mensen zijn lichamelijk ook wat zwaarder bezig, een dj kan echter ook onder het draaien wel wat drinken.
Dan heb je mij nog nooit zien draaien laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
16-8-2005 16:30

Tom schreef:

Dan heb je mij nog nooit zien draaien laugh :D
"Hossen-en-springen-want-we-zijn-zo-blij" doen wij ook wel hoor laugh :D Maar even zonder gekheid, als je dan toch zo'n moeie hond bent, ga je maar even tegen rackje leunen (want op zitten staat de doodstraf in dj-land!), terwijl je een plaat van 10 minuten (iets saais van frankie goes to hollywood ofzo) op zet. Ik zelf zou zelfs DAT niet doen, maarja ik ben ook een onvermoeibare doordraver die je eigenlijk voor gek zou moeten verklaren laugh :D
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
16-8-2005 19:30
zogauw als we gaan feesten is zitten idd uit den boze. Maar wat doe je bij een tuinfeest cq barbecue. Hup, even een automatische manier van mixen of omstebeurt eten. Maar op dat moment toch echt even zitten. Mensen begrijpen dat wel!
I'll take you to the KoffieShop...
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
16-8-2005 22:41

Luc schreef:

Moet die DJ maar bij z'n app. blijven. Dit soort voorvalletjes kun je niet uitsluiten, verder vind ik het raar als een DJ (tijdens zijn show?) "koffie-pauze" gaat houden, kom op zeg... Voor een band is dat allemaal iets anders, die mensen zijn lichamelijk ook wat zwaarder bezig, een dj kan echter ook onder het draaien wel wat drinken.
wat is dat nou voor Bull!!!???
Wie ben jij om generaliserend te vermelden dat een bandlid zwaarder bezig zou zijn dan een DJ??
Het enige wat je hier mee bereikt is dat je niet weet waar je over praat of op een verkeerde manier met je vak bezig bent.
Dit zal wellicht een heerlijke discussie op gang brengen en daar zal ik morgenavond graag tijd voor vrij maken.
De Zon is er nu en hele lange drukke daagjes maar ik zit nu al met smart en beetje leedvermaak op jouw en evt andere reacties te wachten.
groetjes
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-8-2005 23:18
Relax Fred.

De hele aanleiding ging sowieso al nergens over. Kennelijk is het de schuld van de dj als een joch van 7 niet snapt dat-ie met zijn fikken van andermans spullen af moet blijven.

Als ik mijn auto of mijn voordeur niet op slot draai, dan schijn ik ook ergens om te vragen.

De realiteit is helaas dat iemand die zijn spullen onbewaakt achterlaat het risico loopt dat er iemand aan zit.

En ja: dj's hebben het recht om een bakje koffie te halen of om naar de wc te gaan. Iemand die roept dat een dj niet even van zijn plek mag, heeft duidelijk nog nooit zelfstandig een feest gedraaid dat langer dan een uur duurde.

En bandleden hebben het potdorie hartstikke gemakkelijk: drie kwartier tot uurtje spelen, half uur pauze, weer beetje spelen, toegift en wegwezen. Ik sta me rustig 5 a 6 uur aan 1 stuk door uit te sloven.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
16-8-2005 23:22
vandaar mijn post, en Fred kan het beamen, ook als er alleen "maar" muziek op staat, ben ik zwaar aan het werk.......ha ha
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
17-8-2005 00:55

Sylvia schreef:

En bandleden hebben het potdorie hartstikke gemakkelijk: drie kwartier tot uurtje spelen, half uur pauze, weer beetje spelen, toegift en wegwezen. Ik sta me rustig 5 a 6 uur aan 1 stuk door uit te sloven.
Mag ik dan ook even banaal uit de bocht komen? Iemand die roept dat bandleden het makkelijk hebben heeft zelf nog nooit zelfstandig langer dan een uur (zoals jij me dat zo nauwkeurig opspeld) een muziekintstrument vastgehouden/bespeelt!

Voordat de discussie tussen de "plaatjesdraaiers en de "echte" muziekanten" begint op te bloeien (waaraan ik nu trouwens zelf sterk bijdraag) haak ik eerst even in op de opmerking van fredje.

Generaliseren doe ik ten eerste niet, GEMIDDIELD (ik praat hier dus niet over individuen, iets wat ik in m'n vorige post ook niet deed overigens) genomen vind ik dat een redelijk tot goede muziekant intensiever bezig is dan een redelijk tot goede dj. Dan heb je natuurlijk de "plaatjesdraaier" OF je hebt de "entertainer" als dj, en inderdaad kan het in het laatste geval zo zijn dat de dj als artiest opzich wordt gezien.

Uitgaande van een gemiddelde dj, die zeker niet schuuw is voor een microffoon, maar deze niet de hele avond nat bezweet vast houdt. Uitgaande van band of artiets alleen, in dezelfde klasse. Kan een gitarist even rustig gaan staan met een glas water of een kop koffie? Kan een dj datzelfde? Kan een pianist even zijn armen strekken en zich omdraaien (tja, een mens wil z'n lichaam nog wel eens in een andere houding wenden...)Kan een dj datzelfde? Kan een drummer even een plasje plegen als hij echt nodig moet? Kan een dj datzelfde?

Enzovoorst... Kijk niet alle situaties zijn hetzelfde, maar ik vind dat een muziekant over het algemeen meer beberkingen heeft betreffende vrijheid, en DAAR vind ik het gepast dat ze even een "momentje" hebben. Sommige bands maken het overigens wel erg bond als je het over "pauze" hebt, maar das een ander verhaal.

@ Sylvia: In de meeste gevallen ben je niet alleen als dj/drive-in show, wij zorgen er dan ook altijd voor dat één van ons in de buurt/ter plaatse is of er is iemand anders die op de booth toeziet.

Oh, en fredje, doe een beetje kalm... Als ik jou posts af en toe lees, heb ik het idee dat er een woest briesende stier, die op het punt staat een beelscherm te doorboren, achter je computer zit...
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-8-2005 01:09

Luc schreef:

Iemand die roept dat bandleden het makkelijk hebben heeft zelf nog nooit zelfstandig langer dan een uur (zoals jij me dat zo nauwkeurig opspeld) een muziekintstrument vastgehouden/bespeelt!
Ik heb jarenlang bas gespeeld in een band wink ;) . De meeste bands houden na 3 kwartier a een uur pauze, komen dan nog eenzelfde periode terug en zijn klaar.

Als dj/drive werk ik in 90% van de gevallen alleen. Pauze onmogelijk tijdens de show. Een band kan een pauze inlassen.

Ik neem aan dat we het er wel over eens zijn dat iedereen (dj / band) recht heeft op koffie en dat klanten met hun handen van andermans spullen af moeten blijven?
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
17-8-2005 10:26

Sylvia schreef:

Ik neem aan dat we het er wel over eens zijn dat iedereen (dj / band) recht heeft op koffie en dat klanten met hun handen van andermans spullen af moeten blijven?
Uiteraard, 100%, laat daar geen twijfel over bestaan. Maar goed, je hebt dus enige ervaring met het muziekant zijn. Tja, in jouw geval speelde je een uurtje, en na de pauze nog even en dat was het dan. Ik ken en zie ook bands die bijna letterlijk de avond volspelen, en das wel even andere koek. Alles verschilt natuurlijk, zowel een band als dj. De één werkt zich de hele avond uit de naad en de ander doet het allemaal wat rustiger aan en heeft dus tijdens het draaien wel even tijd voor een kopje koffie en een praatje.

Van andermans spullen hoor je uiteraard af te blijven, maar heb jij zelf daar wel een hand aan? Die 7 jarige kleuter heeft geen afstandbediening met een uitknop namelijk, het risico is er altijd, de ene keer groter dan de andere. Dat wil nog niet zeggen dat het de schuld is van de dj als er iemand achter z'n gear kruipt, MAAR, hij had wel even bij het risico stil kunnen staan...
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-8-2005 12:09

Luc schreef:

Die 7 jarige kleuter heeft geen afstandbediening met een uitknop namelijk
Jawel: ouders razz :p .

Ik heb hierboven ook al gezegd dat dat risico altijd bestaat. Daar zijn we het over eens. Als ik mijn gear alleen moet laten terwijl er wat kids met ogen zo groot als schoteltjes naar staan te kijken, schiet ik meestal één van de aanwezige ouders / volwassenen aan om te vragen een oogje in het zeil te houden.

Daarnaast heeft het toch iets met uitstraling te maken. Ik ben vriendelijk doch uitermate duidelijk in wat ik van kinderen accepteer. Ze mogen de hele avond aan mijn kop zeuren en alles aan me vragen (liever niet natuurlijk, want ik word er niet goed van), maar ze komen niet aan mijn spullen. Het voordeel als je ze laat praten en aandacht geeft, is dat ze niet het idee krijgen om iets stiekem te doen.
Als zo'n kind echt graag wil, mag-ie bovendien best een keer een kanaalfader omhoog schuiven ten overstaan van zijn vriendjes, dan zit je daarna volledig geramd.

En ok: bandleden hebben het tijdens hun optreden gemiddeld fysiek zwaarder dan een dj, maar treden gemiddeld gezien ook korter op dan een dj (als we het tenminste over een drive hebben, niet een dance-dj die even een setje van een uur komt draaien). Zoiets?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)