Forum > Geluid

FreeFloats voor CD Decks.... rare gedachte of....

(56 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
RobbieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 17-8-2007
Berichten: 116
13-8-2005 17:48

OmErta schreef:

Dus: massa is traag.
Jup.. 1ste wet van Newton.. Dat is precies de wet waarom Earthquakes zo goed werken!
En ik hoorde dat het goed klonk..
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
14-8-2005 00:42
Tenzij je met de CDX graag het TTX-zonder-arm gevoel wil krijgen, er vanuitgaande dat je je TTX-jes ook op Freefloat hebt staan (net als ik dus). De arm is het GROTE nadeel van de TTX (bij scratchen dan he), en dat is daarmee opgelost.
Want: Massa is traag!
even uitleggen dan:

Omdat de TTX best zwaar is, krijg je een beetje het zelfde effect als bij de Earthquakes. De draaitafel zal niet zo snel meetrillen, maar eerder de ondergrond van de Freefloats (waar de draaitafel op staat). De draaitafel staat dan relatief stil. Alleen bij Earthquakes "hangt" de draaitafel meer aan de constructie (wat als een schietlood is, en dus stabiel), terwijl hij er bij de Freefloats gewoon op staat. (Dit geeft het effect van een plaat hout op een ronde bal, en dat is dus instabiel en valt dus om) MAAR... omdat de TTX best zwaar is, zakt dit in, waardoor de stabiliteit groter wordt. Natuurlijk is dit nog altijd minder stabiel als Earthquakes, maar als je niet aan scratchen doet, is er na 5 min. oefenen goed mee te werken. Omdat de Freefloat ook inveert, komt er ook minder druk op je tt te staan, waardoor denk ik (correct me if I'm wrong) minder druk op je tt komt te staan, en je plaat ook beter slipt bij het cue-en.

Een vriend van mij heeft de veel lichtere TT-1650, en daar valt gewoon niet op te mixen met Freefloat. Deze is te licht, en daardoor te onstabiel.
quote[citaat van DJ Delay schreef:

De arm is het GROTE nadeel van de TTX (bij scratchen dan he), en dat is daarmee opgelost.

Hoe bedoel je dit.

1 - neem een cdx want dat is een ttx zonder arm en dus geen probleem.

of

2 - zet een freefloat onder je TTX en je bent klaar met het arm probleem.

Indien je oplossing 2 bedoelt is dit natuurlijk onzin van de bovenste plank. De arm blijft namelijk het probleem houden als het al niet erger word door al het geschommel van de draaitafel tijdens manuele handelingen op de platter.
Met een cd-speler heb je al die problemen niet, en de CDX neem ik als voorbeeld omdat deze het meeste op een draaitafel lijkt. Wat ik zelf ook wel weet is dat de Freefloat het armprobleem alleen maar groter maakt, maar hij trilt tenminste niet, het ziet er mooi uit (EN DAAR GAAT MIJ VOORAL OM bij freefloat). Omdat ik niet scratch, heb ik geen 100% stabiele arm nodig. Met mixen heb ik er totaal geen last van (en ik ben het helemaal met jullie eens, de TTX is waardeloos voor scratchwerk).

Om het nog even extra duidelijk te maken, ik vind Freefloat onder een CDX er gewoon cool uitzien, maar zoals ik al eerder zij, HEEFT HET VERDER GEEN ENKEL NUT!!!

Nog niet helemaal duidelijk? Vraag gerust verder...wink ;)
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
14-8-2005 01:03
https://net.for.free.fr/images/freefloat.jpg

Hier is goed te zien dat de draaitafel ver boven de Freefloat staat, en dus vreselijk onstabiel is. Mijn TTX-en zijn zover weggezakt in de Freefloat, dat dit effect grootendeels verdwijnt. De hoogte van de platter van mijn TTX op Freefloat ligt op exact 14,8cm. En als ik de pootjes eronderuit haal, ligt dit nog lager (+/- 1 of 2 centimeter.) Dit is dus maar een paar cm meer dan een gewone draaitafel (bv Reloop 4000) ZONDER Freefloat.

Zodra ik doorheb hoe ik een fotootje op internet zet, zal ik laten zien hoe ze bij mij thuis staan.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
14-8-2005 01:30
foto!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
John_voofStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2003
Laatste: 12-5-2016
Berichten: 206
14-8-2005 02:56

DJ Delay schreef:

foto!
Space not available
The space you are trying to view may not exist or access to it may be restricted.

Effe je space voor iedereen toegankelijk maken?
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
20-8-2005 14:07
Lukt het nu dan eindelijk?

klik!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
22-8-2005 10:45
hij doet hetwink ;)
Potverdorie
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
22-8-2005 18:03
Dat hij zo ver weg zakt, ligt dat er niet aan dat de freefloat minderhard is opgeblazen? Dan zakt hij natuurlijk ook een stuk dieper. Ga het zelf ook over een paar weekjes testen, dan alleen met een xtrm-1...
*Quukske*
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-8-2005 00:42
Denk er wel even aan dat als je de pootjes er onder weg draait het apparaat ook weer minder oppervlak heeft om zijn warmte af te voeren aangezien ie direct op de freefloat ligt.

Nu zal het geen drama zijn maar houd zulke dingen wel in de gaten.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
23-8-2005 10:23
Ik laat inderdaad de Freefloat een beetje inzakken zodra ze erop staan, dat werkt beter. Met warmte heb ik nog geen probleem gehad.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)