Forum > Geluid

Cue'en; "One cup" of "Two cup" (wie doet wat??????????)

(143 reacties. Pagina 8 van 15)
Moderator(s): Dré
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 127
8-7-2005 02:41
ben ondertussen meer gewonnen voor 2-cup monitoring, vooral omdat je vaak in situaties komt waar er geen monitor is, of de monitor waardeloos is.

wat ik wel moeilijk kan missen, is de pfl-master fader..

moest verplicht worden op iedere mixer. verdomd handig, en je beschermt je oren tegen een hoop lawaai.
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.
OpelfreakStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-8-2004
Laatste: 25-9-2006
Berichten: 67
8-7-2005 12:56

john_voof schreef:

Manier die ik gebruik vind ik wel makkelijk:

Plaat 1 draai, plaat 2 ga je cue'en:

Plaat 1 draait al een tijdje, plaat 2 zoek je uit en leg je op je draaitafel. Zo, dat gedaan zet ik de koptelefoon op mijn oren, alleen plaat 2 over de koptelefoon, en dan het begin van de plaat zoeken. Soms luister ik nog even of het tempo niet extreem sneller/langzamer is, omdat ik dan nog moet wachten op plaat 1 om op het goede punt te komen.

Nou, begin van plaat 2 gevonden. Plaat 1 óók over de koptelefoon (gewoon alletwee de cue knopjes indrukken, nix van main/pfl schuifje/draaiknop ofzo). Ik draai de Mid en High van plaat 2 wat verder open, zodat die er lekker boven uit komt. Dan ga ik cue'en. Als ik dat gedaan heb ga ik weer (met alleen plaat 2 over de koptelefoon) het begin van plaat 2 zoeken. Als ik dat heb gedaan, wachten op het punt dat je hem kan starten. Dan ff luisteren met beide kanalen over koptelefoon of ie lekker strak loopt en eventueel bijsturen. Dan de eq van plaat 2 netjes afstellen. En dan: mixen wink ;) .

Zo doe ik het (meestal (ik maak wel eens uitzonderingen mee, bijvoorbeel platen die heel zacht te horen zijn als je hem langs het spelende kanaal laat horen)). Maar iedereen kiest toch die manier die hij het makkelijkst vind. Kwestie van uitproberen en kiezen wink ;) .
Same here, en juist voor het inmixen de master op de koptelefoon en de overgang maken. Of koptelefoon af en naar de master over de monitoren luisteren en overgang maken. Na de overgang, koptelefoon af, plaatje weg, nieuw plaatje erop en terug de koptelefoon op. Zou ik later ergens mogen draaien waar de monitoren ruk zijn, what the f*ck, zolang men koptelefoon maar speelt.
Grtz
R 'n' B = Rommel 'n' Bazaar
OpelfreakStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-8-2004
Laatste: 25-9-2006
Berichten: 67
8-7-2005 12:58

tom314 schreef:

ben ondertussen meer gewonnen voor 2-cup monitoring, vooral omdat je vaak in situaties komt waar er geen monitor is, of de monitor waardeloos is.

wat ik wel moeilijk kan missen, is de pfl-master fader..

moest verplicht worden op iedere mixer. verdomd handig, en je beschermt je oren tegen een hoop lawaai.
Bwa, 2 kanalen cue-en op de koptelefoon en van de nieuwe plaat de Mid iets hoger, geeft geen probleem bij mij :-)
Grtz
R 'n' B = Rommel 'n' Bazaar
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
8-7-2005 15:48
Same here (mid aandik truc van de "nieuwe").

En maak niet de meest gemaakte fout: Hoofdtelefoon harder zetten als je het niet hoort. Probeer in plaats daarvan maar eens de hoofdtelefoon ZACHTER te zetten (werkt vaak beter).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
9-7-2005 18:15

Hardstyle dude schreef:

zeg het even als ik het mis heb?
Als dit voor jou goed werkt is het toch prima?

Ik mix, zeker als er geen monitor staat, altijd met twee cups. Gisteren heb ik weer eens gedraaid met een Dateq met alleen split-functie. Ik zou ook liever pfl-master-pot/fader hebben, maar toch gaat het met split ook prima. En het is in weze hetzelfde als 1 cup op en met je vrije oor naar een monitor luisteren. Het zal psychisch wel anders werken, en je mist het zaalgeluid (heb je niet nodig) en het ziet er minder cool of pro uit volgens sommigen, maar het gaat prima en daar draait het om.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
26-8-2005 07:45

Sylvia schreef:

Het zal psychisch wel anders werken, en je mist het zaalgeluid (heb je niet nodig) en het ziet er minder cool of pro uit volgens sommigen, maar het gaat prima en daar draait het om.
Hiermee slaat Sylvia de hamer op de kop! Veel DJ's doen het alleen om er "stoer" uit te zien. Je moet doen wat jij het lekkerste vindt werken. Kortom: niet doen wat anderen zeggen!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
26-8-2005 10:26
hebben jullie wel eens in een ruimte gestaan waar je in de booth ALLEEN rondzang vanuit de zaal hoort....pfff keihard negeren en 2 cups dus...die je dan als monitor en voorluister (ehh) ding gebruikt..

als de monitor of zaalgeluid goed is: 1 cup (geen suiker, geen melk svp :)
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
DJ NickazzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2005
Laatste: 24-9-2006
Berichten: 9
27-8-2005 13:51
Ik ben pas 2 maande bedroom DJ maar ik doe het ongeveer hetzelfde als hier beschreven wordt.
Meestal doe ik eerst met one cup de platen grof beatmatche zodat de bpm's bij elkaar in de buurt liggen. En dan komt het preciese werk met de koptelefoon op en inderdaad dat zet ik de mid van de gecuede plaat lekker open om het beter te horen.
En als ik de plaat dan tenslotte erin ga mixen check ik ff door mijn koptelefoon of zegelijk lope en corrigeer ik het wat en dan inmixe! laugh :D
I Love Trance =)
OpelfreakStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-8-2004
Laatste: 25-9-2006
Berichten: 67
7-9-2005 21:39
Zijn er hier nog mensen die moeite hebben om Hardstyle 2-cup te mixen? Wordt soms gek van die verschillende soorten bass...
Grtz
R 'n' B = Rommel 'n' Bazaar
NdewitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-9-2005
Laatste: 28-8-2006
Berichten: 108
7-9-2005 23:14
Ik vind 't, om te beginnen, een beetje een dorky vraagstelling. 't Is een beetje als vragen "hoe je die EQ knopjes moet bedienen" (hebben we ook wel vaker gezien) en derhalve echt totaal subjectief en in iedere situatie weer anders. Als ik soms geen fuck hoor zet ik m'n headphones compleet op, andere keren push ik van het te cue'en channel de Hi/Mid onwijs en zet 1 cup op om de percussie als referentie te gebruiken, weet ik veel, echt vanalles. Geen algemeen antwoord op.
Aangeboren talent in negatief overkomen, kennelijk.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)