Forum > Newbie Forum

[van plaat op cd] hoe vinyl te digitaliseren?

(123 reacties. Pagina 10 van 13)
Moderator(s): Dré
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
27-5-2005 21:07
Ja hoor, hier ben ik weer.
Eindelijk mijn eerste lading volledig gedigitaliseerd en gebrand. Probleemstelling: veel te stil volume en troebele klank, alsof sommige dingen nie doorkomen.

Informatie:
1) alles opgenomen in audacity, aan -6dB.
2) opgenomen met Synq XTRM1 met daarop nieuwe concorde
3) alles klinkt lekker op computer in feite
4) cd's zijn CD-R van het merk "Imation"
5) alles werd op USB geplaatst (zonder in mp3 te zetten) en werd op een Windows XP computer pentium IV gebrand met het programma Nero.

Ik weet het echt niet meer.. ik kom haast zot. Als ik niet binnenkort een oplossing vind ga ik gewoon van mijn digitale toekomstideeën afstappen vrees ik sad :(
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 13458
2-6-2005 23:57
Dan doe je toch echt iets fout.

Overigen ga je uiteraard nog wel even normaliseren naar 0dB nadat je de opnames gemaakt hebt (je zult wel moeten om een beetje mee te komen met de huidige hete CD's). Sterker nog... Ik normaliseerde sommige opnames naar +2dBFS (jawel, 2dB super digitale clipping) om ze heet genoeg te kunnen maken (wees gerust, veel studio opnames zijn nog VEEL VEEL erger).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TrikkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-5-2005
Laatste: 11-10-2005
Berichten: 11
25-6-2005 00:16
For something completely different : toen ik hier voor het eerst inlogde met mijn mineure noobprobleempjes, werd er een beetje lacherig gedaan over mijn Magixsoftware.
Ondertussen ontdekte ik - niet zonder jullie hulp - hoe ik de hele reutemeteut moest aansluiten en kan ik perfecte opnames maken, ook al is het maar met mijn Magixsoftware. Erger nog : ik kan de vaak povere opnames van obscure bands opwaarderen en veel eigentijdser laten klinken. Dat geeft vaak een kick van jewelste, maar ik begin me af te vragen of het wel wijs is dat te doen en of het niet afdoet aan de originele muziek ipv het als opwaarderen te beschouwen. Geluidstechnisch is het spooky ! Maar op den duur gaat alles dynamiekgewijs hetzelfde klinken. Any thoughts ?
DJ CloudhopperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2004
Laatste: 17-5-2008
Berichten: 10
1-7-2005 12:07
Aangezien ik nu al een Dateq XTC mixer heb; is het dan toch (veel) beter een professionele voorversterker te kopen?
StefanthiessenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 19-9-2007
Berichten: 34
1-7-2005 23:26
hallo

ik probeer al vaak een mix of plaat op te nemen en op cd te zetten, alleen het lukt niet!!
wat ik heb is:
synq smx.1 mixer
2x acura draaitafels
2x ortofon concorde pro elementen
en een comp. met een geluidskaart van soundblaster live
software - audacity

als ik een mix opneem steek ik een tulpstekker achter in mijn mixer waar output staat en dan bij rec.

de andere kant gaat naar mijn geluidskaart!

maar ga ik mixen of een plaat opnemen dan ruist en kraakt dat!
wat doe ik verkeerd?
moet er nog wat tussen zetten (een versterker of iets anders)
ik hoop dat er iemand met een goede oplossieng komt

ik hoor het wel
mvg
stefan
my style is tiesto style
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
1-7-2005 23:27
Hangt je pc wel aan de aarde? aarde van draaitafels aangesloten?
Ik neem aan dat je hem niet per ongeluk in de microfoon ingang gestopt hebt ? shut up :X
StefanthiessenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 19-9-2007
Berichten: 34
2-7-2005 06:56

Fossalta schreef:

Hangt je pc wel aan de aarde? aarde van draaitafels aangesloten?
Ik neem aan dat je hem niet per ongeluk in de microfoon ingang gestopt hebt ? shut up :X
het aarde draadje van mijn draaitafel zit aan het schroefje vast
de stekker van mijn computer zit in een verdeeldoos met aarde alleen de stekker van de verdeel doos loopt naar het stopcontact waar geen aarde op zit!!

en wat ik al zei van de ingang - de tulp stekker zit in het gedeelte waar output op staat en dan bij rec.
my style is tiesto style
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
2-7-2005 13:32

stefanthiessen schreef:

alleen de stekker van de verdeel doos loopt naar het stopcontact waar geen aarde op zit!!
Dus.....

De zooi is niet geaard. Ga dus eerst de zooi maar eens aarden want een ongeaarde pc is nou niet echt iets wat aan te bevelen is. (en geen draadjes trekken naar de verwarming..... gewoon een geaard stopcontact opzoeken en netjes daar vandaan een leiding trekken)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ZuurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2004
Laatste: 5-11-2011
Berichten: 36
2-7-2005 19:25
Ik heb ook wel eens de pc op mijn kamer gezet. Opgenomen met Cool edit pro, diet ging allemaal goed.
Mijn pc zat toen ook op een ongeaard stopcontact, evenals de gear.

Tegenwoordig neem ik op met een Hi-md minidisc!
Ecler Nuo 5, 2x Denon DN-SC2000, Denon DN-S3500, 2x SynQ XTRM-1, Traktor Scratch Pro, Technics RP-DH1200
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
2-7-2005 20:54
Alles waar een geaarde stekker aan zit moet in een geaard stop contact, punt uit einde discussie wink ;)

Doe je dat niet dan heb je kans dat de gevolgen er van wel eens in de weg kunnen staan bij een probleemloze werking van iets.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)