Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 32 van 250)
Moderator(s): Dré
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
1-7-2005 14:08

Sjapper schreef:

GoeieGast schreef:

(knip)
Ben ik toch benieuwd waar jij klussen doet... Want de paar keren dat ik het licht heb gedaan bij bandjes, vond ik ze behoorlijk professioneel en meewerkend. Een paar keer een wat grotere band, een paar keer een wat kleinere. Ik herken me wel in een paar dingen, maar zoveel als jij heb ik (gelukkig) (nog?) niet meegemaakt.
Keane in de Melkweg, is een voorbeeld waar dit soort dingen gebeurd zijn.
Dat NOG niet komt nog wel een keer. Ik wil dus nu absouluut niet als ene soort arro jochie overkomen hoor, maar de laatste tijd ben ik elke week bezig (sinds afgelopen vrijdag tot morgenavond heb ik 6 shows. (1 * 2 op een dag)gedaan. De echte lompe dingen uit mijn lijstje zijn veelal vragen uit het publiek of van amateurbands. Maar zoals gezegd wil het ook ik het proficircuit weleens mis gaan..
Lang niet altijd zijn grotere dingen ook echt leuk. Die types hebben vaak sterallures en je wordt meer een soort toneelknecht.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
1-7-2005 14:40
Jupsz, ben ik helemaal met je eens. dat is ook één van de redenen (naast mijn muziekvoorkeur bijv.) dat ik ook liever de dance-producties voor mijn rekening neem wat licht betreft. In dat kan ik alleen of met een collega opbouwen, proggen en bedienen.
Bij bandjes met eigen crew mag jij toch vaak het vuile werk opknappen, de goeie uiteraard nagelaten. en aan de ene kant snap ik het ook wel... alleen de arrogantie kan ik niet hebben inderdaad. bloedhekel aan.
Ik dacht bijvoorbeeld dat de lichtman van De Dijk wel een hele rielekste kerel is, die niet boven je probeert staan, maar "naast" je.
Beauty hides in the deep
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
1-7-2005 16:49
De laatste tijd ben ik meer de geluidsfluit, dus dan doen sommigen normaal, aardig en collegiaal tegen je. Maar dat heeft ook nadelen. Laatst in de Tagrijn vroeg de localcrew: "Wilt u wel gewoon een D112 op de kick?" Hartstikke leuk en geweldig maar ik voel me er een beetje mee bezwaard als mannetje van 16. Daarintegen als je stagehand oid bent dan ben je dus echt de "deckswabber".
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
1-7-2005 17:58
hehe, gisteren had ik een man : '' ik wil een slow, nu!''
ik zei : ''nee, straks '' (we waren tisto aan het draaien)
hij zij : nu of ik ga nar huis. ik zei : ja, man;, ga dan naar huis.
2 uur later zat hij daar nog laugh :D
Dj-razeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2005
Laatste: 17-4-2023
Berichten: 181
1-7-2005 19:23
- afspreken om duitse muziek te draaien en achter af klagen dat ze geen duitse muziek wilde. sad :(
- Na het feest minder willen betalen omdat een ander goedkoper was.
- verbrand diafragma van de htdriver halverwegen de avond.
- lui die verslaaft zijn aanhet knopje van de rookmachine
- op verzoek een programma voor de kinderen in elkaar zetten en 5 minuten later komen klagen dat ze geen muziek voor de kinderen wouden hebben.

laugh :D
-JB vibe--ecler--Denon--Technics-
LJ-DydoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2005
Laatste: 29-10-2007
Berichten: 102
1-7-2005 19:30
wat een zooitje soms zeg
ach ja de een heeft het beter de ander iets slechter en de andere heeft ze beide wink ;)
hoe zo schijn ik in je ogen ik belicht je alleen even.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
1-7-2005 21:24

dj-raze schreef:

- afspreken om duitse muziek te draaien en achter af klagen dat ze geen duitse muziek wilde. sad :(
- Na het feest minder willen betalen omdat een ander goedkoper was.
- verbrand diafragma van de htdriver halverwegen de avond.
- lui die verslaaft zijn aanhet knopje van de rookmachine
- op verzoek een programma voor de kinderen in elkaar zetten en 5 minuten later komen klagen dat ze geen muziek voor de kinderen wouden hebben.
dit zijn meerdendeels duidelijk communicatie problemen met je opdrachtgevers.
Ga eens bij jezelf te raden of je wel met de juiste personen de juiste afspraken maakt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj-razeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2005
Laatste: 17-4-2023
Berichten: 181
1-7-2005 22:00
ik heb alles op papier laten zetten, ze hadden een springkussen willen huren voor 2 dagen en werd na 2 uur ook weer opgehaald. Eten was ook verkeerd. Dat buurtje had 3 mensen om allen te organizeren en niemand had wat met elkaar overlegt.

Tom schreef:

dj-raze schreef:

- afspreken om duitse muziek te draaien en achter af klagen dat ze geen duitse muziek wilde. sad :(
- Na het feest minder willen betalen omdat een ander goedkoper was.
- verbrand diafragma van de htdriver halverwegen de avond.
- lui die verslaaft zijn aanhet knopje van de rookmachine
- op verzoek een programma voor de kinderen in elkaar zetten en 5 minuten later komen klagen dat ze geen muziek voor de kinderen wouden hebben.
dit zijn meerdendeels duidelijk communicatie problemen met je opdrachtgevers.
Ga eens bij jezelf te raden of je wel met de juiste personen de juiste afspraken maakt.
-JB vibe--ecler--Denon--Technics-
DjdiamondStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-5-2005
Laatste: 27-6-2009
Berichten: 46
2-7-2005 13:54

dj-raze schreef:

- lui die verslaaft zijn aanhet knopje van de rookmachine
Kinderen die heel graag de rook uit je rookmachine willen inademen... toch altijd maar even zeggen dat zo'n ding HEET is.... en dat de rook niet echt heel goed is voor je gezondheid... shut up :X
hier staat niks
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
3-7-2005 14:45
Ik heb liever kinderen die komen kijken wat je doet dan dronken mensen die aan je kop komen zeiken over van alles en nog wat. Het ergste is dan nog als je ze niet verstaat door de dubbele tong. sad :(

Ik kwak er nog even een goeie ervaring in van gisteravond.
Ik kreeg te horen van mn collega dat we in de fijnste buurt van Amersfoort mochten draaien (NOT!), we moesten in kruiskamp draaien, de mensen die Amersfoort kennen weten precies wat ik bedoel.
Daar aangekomen bleek al snel dat het 'buitenlander-gehalte'' erg hoog lag, dan ook nog van die mensen die in de duurste kleding lopen en de nieuwste mobieltjes hebben.
Voor de deur stonden een aantal nieuwe mercedessen, enz.
Ik had ontzettend mn twijfels, toch zijn we gewoon gaan draaien en weet je wat..
Het was echt leuk, die mensen weten wel wat een feestje bouwen is!!

PS: Een striptease act en een overdosis aan mooi vrouwvolk met ferme voorgevels heeft ook veel goed gemaakt. happy :)
Darth Crossfader

Terug naar forum Reageer (zonder quote)