Forum > Geluid

Het Ecler Nuo5-topic

(621 reacties. Pagina 42 van 63)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
29-6-2005 10:24
Ik werk met een DN 2600 die al jaren zéér intensief gebruikt wordt (elke week on the road, ook in de verhuur gezeten) en die werkt ook nog uitstekend. Die knoppen zijn dus prima ook al voelen ze iets minder degelijk aan dan bijv pioneer. Don't worry!
Heb je de mixer al binnen?
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
29-6-2005 11:15
Nee maar ik kan niet wachten. Heb hem in Duitsland besteld
Edit Mod: Dré: Rest verwijderd, ben daar nogal boos over dus hou dat in het achterhoofd!


Als het goed is komt ie vandaag of morgen binnen. Volgens de desbetreffende webshop binnen 48 uur, nadat de betaling binnen is.
VisionStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-3-2003
Laatste: 8-10-2005
Berichten: 6
1-7-2005 18:55
Iemand enig idee wanneer de Nuo 4 verkrijgbaar is? Die zou nu toch zo'n beetje uit gaan komen?
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
1-7-2005 20:21
VOlgens eclerdj forum is ie 23 juni officieel geintroduceerd, verwacht dus dat t niet meer lang gaat duren.
RolandoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-11-2003
Laatste: 6-11-2022
Berichten: 31
16-9-2005 12:08
Ha DJ's

Weet iemand waar je deze mixer ergens in een zaak kan uitproberen?
Liefst beetje regio Amsterdam, maar klein stukkie rijden is niet zo'n heel groot probleem.

Bij Dijkman en RAF in A'dam verkopen ze geen Elcer en zou hem toch wel graag willen uitproberen alvorens hem aan te schaffen. Wat ik natuurlijk dan wel bij Dré wil doen gezien zijn expertise en scherpe prijs op dit moment. Alleen bij hem in de zaak langskomen is wat ver weg voor me ;-)

thx alvast!

Rolando
4 maart. @ P60 A'Veen HEROES OF TECHNO ft. Gaetano Parisio, Danilo Vigorito, Rino Cerrone, Roland & Robyn
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-12-2005 17:46
Ik heb de NUO 5 nu een tijdje hier staan, en ik mag wel zeggen dat de titel van dit topic er in ieder geval absoluut op van toepassing is.

Vraag: ik wil de crossfader van de NUO 5 uitzetten, en het lijkt erop dat dit niet kan? Nu kan ik soms een vreselijke muts zijn, maar ik heb eens wat gezocht op het forum, en volgens mij heeft Reind ook ergens geroepen dat uitzetten niet mogelijk is. Maar de handleiding geeft een ander idee:
Each channel can be assigned to the magnetic ETERNAL Crossfader using the
XFA/MIX/XFB selector. MIX position bypasses the crossfader function.
Maar die XFA/MIX/XFB selector zit alleen boven kanaal 1 en kanaal 4 en als je die op "MIX" zet, doet de crossfader er inderdaad niks meer mee. Maar kanaal 2 en 3 blijven wel reageren op de crossfader.

Dan hebben we deze nog:
The crossfade function can be bypassed adjusting the CUT-IN-TIME knob at maximum (the cut point disappears).
Er zit dus zo'n kleine pot op de mixer, waar helemaal rechtsom bij staat: "xf off". Maar als ik hem helemaal naar rechts draai, gaat de crossfader niet uit.

Nu staat er ook nog in de handleiding dat deze potmeter niet meer werkt als je de eternal crossfader vervangt voor de meegeleverde VCA fader, maar ik weet toch echt zeker dat het niet de VCA is die ik erin heb zitten.

Ben ik nou gek?

Ik wil de crossfader trouwens niet gewoonweg lostrekken of eruit halen, omdat ik ooit ver weg eens een keer wat wikkie-wikkie wil kunnen proberen. Ik heb hier tenslotte twee scratch-cd-spelers staan en draaitafels met elementen die een baby-scratchje ook wel aan kunnen.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-12-2005 18:01
Ow, ik heb er net eens een biertje op naar binnen gegoten en volgens mij heb ik nu de juiste knoppencombinatie ontdekt, waarbij niks meer op de crossfader reageert:

- Cut-in pot helemaal naar rechts
- Fade/Switch crossmode selector op Switch zetten
- De Shape-potmeter die hieronder zit helemaal naar rechts draaien

De logica hierachter ontgaat mij volledig, maar ik heb dan ook geen klap vertand van crossfaders. Een aan/uitschakelaar zou een stuk handiger zijn geweest.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-12-2005 22:21

Sylvia schreef:

Ik heb de NUO 5 nu een tijdje hier staan, en ik mag wel zeggen dat de titel van dit topic er in ieder geval absoluut op van toepassing is.

Vraag: ik wil de crossfader van de NUO 5 uitzetten, en het lijkt erop dat dit niet kan? Nu kan ik soms een vreselijke muts zijn, maar ik heb eens wat gezocht op het forum, en volgens mij heeft Reind ook ergens geroepen dat uitzetten niet mogelijk is. Maar de handleiding geeft een ander idee:
Nee hij kan wel uit.... tot op zeker hoogte.

Voor kanaal 1 en 4 kan ie standaard uit door de switch op mix te zetten boven de kanalen 1 en 4. Je hebt hier de optie switch en xfa + xfb. Op switch zetten dus en hij staat uit.

Nu die van de kanalen 2 en 3 nog. Owke das niet zo 1-2-3 mogelijk met een knopje maar wel met de instellingen van de x fader zelf.
Draai de curve knop (naast de pfl volume knop) helemaal naar rechts, zet het cut in point op off (ook helemaal naar rechts, das dat kleine zwarte knopje) en de 2 switches naast het kleine zwarte pielding voor de instelling van het cut in point naar beneden...... en jajajajajajaja je zult nu zien dat de x fader uit staat. :-)

Tis even kloten maar het werkt en je hebt niet eens een schroevendraaier nodig :-)

[edit]shit ik word oud en kan schijnaar niet meer zo goed tegen een complete nacht door halen...... mijn lees skills worden er iig niet beter op aangezien je de oplossing zelf al had gevonden ;-)

En logica zit er niet in..... tis gewoon je instellingen zo zetten dat de x fader compleet geen nu meer heeft ;-)[/edit]
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-12-2005 23:24

Reind schreef:

shit ik word oud en kan schijnaar niet meer zo goed tegen een complete nacht door halen...... mijn lees skills worden er iig niet beter op aangezien je de oplossing zelf al had gevonden ;-)
Ik word ook oud. Te oud.

Ik was er namelijk al een tijdje mee bezig, en kwam net terug uit de kroeg en had zoiets van: en nu ben ik het ZAT. Ik ZAL er potdomme achter komen hoe ik die crossfader uit krijg. Maar die paar biertjes maken dan dat ik er na wat mislukte pogingen heilig van overtuigd ben dat ik een complete muts ben, zo'n mooie Ecler niet waard. Dus ik post plaatsen, daarna nog een laatste biertje opentrekken en opnieuw proberen ZONDER erbij na te denken en huppekee, voor elkaar ashamed :$ . Het is net als flipperen, dat gaat ook het beste als je er niet bij nadenkt.

Maar leuk is anders (en port is lekkerder).
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
5-12-2005 00:32

Sylvia schreef:

(en port is lekkerder).
En zodra je dat voor je lol gaat drinken ben je echt oud aan het worden, al is het nog niet zo erg als sherry ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)