Forum > Newbie Forum

Om te beginnen

(30 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
YowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-6-2005
Laatste: 16-7-2016
Berichten: 18
28-6-2005 19:16
Hallo mensen, ik ben nieuw op dit forum.

Ik ben al enkele jaren van plan om als DJ te beginnen en heb nu eindelijk wat geld bijelkaar gespaard. Ik wil eerst gewoon thuis draaien en later misschien op kleine feestjes. Verder geef ik de voorkeur eerst aan cd's.
Dit is waar ik zelf aan zat te denken:

2 x Pioneer CDJ-200
Denon DN-X300
Technics RP-DJ1210

Kan iemand mij dit aan- en/of afraden, met een goed argument? Ik zou dit erg op prijs stellen. Andere suggesties en opmerkingen zijn ook welkom happy :)
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
28-6-2005 19:20
Je weet dat cdj-200 geen scratch heeft? De Technichs staan wel verhalen over. Heb zelf in verhouding vrij veel negatieve gehoort. Je zou kunnen kijken voor een goeie Stanton daar hoor ik wel goede verhalen over. Of een Sony natuurlijk. De x-300 heeft wel slechts 45 mm faders. Dit is voor scratchen wel makkelijk maar voor beatmixen is 60 toch wel geprefereert geloof ik? Door mij in ieder geval wel. Zal sowieso wennen zijn anders. Ik ben het met alles wel eens behalve mixer eigenlijk. De koptelefoon is mischien niet top qua prijs/kwaliteit geen ervaring is hear/say over de technics.
I'll take you to the KoffieShop...
DJ CubenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-2-2005
Laatste: 5-12-2008
Berichten: 72
28-6-2005 19:50
Kijk eens naar de Synq HPS1 www.new-line.nl/v/14278.

Een heel goede koptelefoon (heb hem vanaf maandag in mijn bezit en ben er nu al enthousiast over! De oorschelpen kun je 90° graden dus zeker nog een pluspunt. En deze koptelefoon gaat zeer luid!!!)

grtz
/////////
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
28-6-2005 20:29
@ cuben. Denk dat er beter te krijgen valt als je budget tot 150 euro ongeveer reikt. Ikzlef zou het dan tussen de 100-170 euro gaan zoeken.
I'll take you to the KoffieShop...
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
28-6-2005 20:32

DJ Cuben schreef:

Kijk eens naar de Synq HPS1 www.new-line.nl/v/14278.

Een heel goede koptelefoon (heb hem vanaf maandag in mijn bezit en ben er nu al enthousiast over! De oorschelpen kun je 90° graden dus zeker nog een pluspunt. En deze koptelefoon gaat zeer luid!!!)
Dat is niet wat de OP vraagt! A. Zo te zien heeft hij meer voor een koptelefoon te besteden dan 40 euro! B. Leuk dat ie luid gaat, denk je wel om je oortjes? C. Het is juist goed om NIET te besparen op een koptelefoon!
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
28-6-2005 20:43

roberto schreef:

C. Het is juist goed om NIET te besparen op een koptelefoon!
Dat is de ene kant. Maar je moet ergens besparen. Dan kan je beter je hand onder controle houden op de volume. Een mixer meot ook goed voelen en je spelers om te kunnen (leren) mixen! Dus wat is verstandig? Dit is te makkelijk gesteld imho.
I'll take you to the KoffieShop...
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
28-6-2005 20:45
Een koptelefoon heb je op je oren, belangrijk in mijn ogen dus dat deze lekker zit, er een goed geluid uit komt <-- ook op hoog volume.

Je oren zijn toch veel belangrijker dan het werken met je vingers op een mixer?
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
DJ CubenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-2-2005
Laatste: 5-12-2008
Berichten: 72
28-6-2005 21:20
Ik wil aan Roberto te test laten laugh :D.

Deze koptelefoon is zeker aan te raden! Bij hoge volume's is de kwaliteit nog perfect! Ik zou zeggen: test hem laugh :D
/////////
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
28-6-2005 21:29
Misschien heb ik er hier zelf ook wel 1 liggen? wink ;)

Je moet je niet vergissen hea; VOOR HET GELD klinkt ie hartstikke leuk ja, maar ik zou hem geen 4 uur op me kop willen hebben hoor! Een Technics, Stanton, Sony o.i.d. in deze prijsklasse, die kan ik wel 4 uur op me oren houden en zelfs nog langer!

De reden dat veel geld uitgeef aan een fatsoenlijke koptelefoon is vrijwel héél simpel; mijn oren. Ik kom wel eens in clubs waar het geluid in de booth zo kl*te is dat je het echt via je koptelefoon moet doen. Geloof mij; dan ben je héél erg blij dat je wat meer hebt uitgegeven aan een koptelefoon dan 40 euro!

Ja, ik heb het gelezen. Hij wilt eerst iets voor thuis, maar als je dan toch het budget hebt. Waarom dan niet gelijk een fatsoenlijke koptelefoon? Deze kan je overal mee naartoe nemen, stel je wilt in clubs gaan draaien. Dan hebben ze toch nergens dezelfde mixer als die Denon of als hij daar eventueel op bespaart iets van die prijsklasse. Zoals ik heb Dré al eens heb zien zeggen, als je moet besparen, doe dat dan op een mixer omdat die toch als eerste vervangen wordt!
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
28-6-2005 21:37

DJ Cuben schreef:

Kijk eens naar de Synq HPS1 www.new-line.nl/v/14278.

Een heel goede koptelefoon (heb hem vanaf maandag in mijn bezit en ben er nu al enthousiast over! De oorschelpen kun je 90° graden dus zeker nog een pluspunt. En deze koptelefoon gaat zeer luid!!!)
Is werkelijk op geen ENKEL front te vergelijken met de RP-DJ1210 natuurlijk. En da's maar goed ook (de HPS-1 is namelijk een HEEL HEEL erg stuk goedkoper).

De HPS-1 viel mij eigenlijk wat tegen (erg matige geluidskwaliteit, veel vervorming op hoger niveau, zat niet echt prettig). Maar ja... Wat wil je voor dat geld ;-)

Voor de mixer zou je nog even kunnen kijken naar de UMX SE. Erg veel mixer voor weinig geld (en de spelers zijn al duur genoeg ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)