Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 111 van 345)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-6-2005 21:18

Dré schreef:

"Oma" is een bij ons algemeen begrip "uit het verleden ontstaan". Onze eerste "algemene" kist was dusdanig groot dat er iemand in kon liggen. Regelmatig kregen we de opmerking "heb je je oma mee genomen???". Daarom zijn we de grote "algemene" kisten maar oma gaan noemen (en als het een klein algemeen kistje werd dan noemden we haar "minima").
Geweldig laugh :D
Light Image
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
27-6-2005 22:30
razz :p

Mja ik bouw kisten liever wat te zwaar dan te licht, vandaar dat ik altijd de inbouwstoppers gebruik tegenwoordig.
Over dat uitschieten met boren op de hoekprofielen, daar heb ik nou nooit last van, maar goeie HSS boortjes doen dan ook wel wonderen.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 13458
27-6-2005 23:42
Ik gebruikte een (ben de naam een beetje vergeten) carbide boor (of iets van die benaming). Was beetje goud/geelkleurig. Duizenden gaatjes geboord met 1 boortje, ook nooit een keer uitgeschoten.

Nou nog een keer herinneren hoe ze ook alweer precies heten... ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
27-6-2005 23:56
https://img223.echo.cx/img223/5159/kabelkist30yw.jpg
Ligt het aan mij of kon je met de hoeveelheid popnagels in dat deksel ongeveer nog een case bouwen?
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
28-6-2005 00:01
Valt mee toch? Lijkt om de 10cm te zijn, ik doe standaard om de 12 cm.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
28-6-2005 00:06
Ligt natuurlijk ook aan profielsoort (vermoed ik?). Insteekprofiel zal iets meer nodig hebben dan opzet?
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
28-6-2005 00:15
Yeps, bij insteekprofiel bepalen de popnagels natuurlijk de stevigheid van de kisten. Maar na een tijdje insteekprofiel ben ik met de nieuwe kisten weer overgestapt op gewoon overzetprofiel (wel nog steeds het zware type zoals ik het insteek had). De binnenkant van je cases wordt er niet mooier op met insteek (voornamelijk in de hoeken etc) of je moet alles gaan bekleden. Stevigheid zal een discussiepunt blijven, maar lijmen + nieten + zwaar overzetprofiel met veel popnagels zal t wel een tijdje uithouden gok ik razz :p
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
28-6-2005 09:59

Dré]Verkeerde maat overzethoekjes, overzethoekjes zitten hier en daar scheef.

Hmm zal er volgende keer wel op letten hoe anderen het hebben gedaan kwa materiaal, verder dat sommige scheef zitten kwam omdat hij vaak verschoof met het boren. Is daar eigenlijk een concrete oplossing voor?

Dré schreef:

Ook ben je schijnbaar stevig uitgeschoten bij het boren (toch maar centerpunteren de volgende keer?).
Met het boren in de hoekprofielen heb ik een totaal afgesleten boortje gebruikt van ca. 5 jaar oud, die mijn vader nog had proberen te slijpen maar waarbij hij alleen maar de boorkop botter heeft zitten makenwink ;). Er staat dan ook een nette kolomboormachine op het verlanglijstje.

Dré schreef:

Zijn dit je eerste zelfbouwkisten?
4e en 5eashamed :$ Maar de eerste waren nog veeel lelijker hoor, dus leer er elke keer wat bij.

Dré schreef:

PS: Volgens mij plaatste ik m'n 95 graden stoppertjes andersom (werkt de zwaartekracht mee in plaats van tegen volgens mij).
Ja had hier ook al aan gedacht maar dacht op de een of andere manier dat het zo beter zou zijn?! Maargoed bij nader inzien is omgedraait misschien wel water beter ja, volgende keer danwink ;).

Niek Bolscher schreef:

Ligt het aan mij of kon je met de hoeveelheid popnagels in dat deksel ongeveer nog een case bouwen?
Hehe, ja ik ging uit van de vuistregel om de 10 cm popnagels, maar bij nader inzien is dit minder handig voor lengtes van langer dan 50cm. Vandaar dat ik het overmatige popnagelgebruik gecompenseerd heb met geen extra popnagels in de sluitprofielen happy :).
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
28-6-2005 14:13

DJJD schreef:

Hmm zal er volgende keer wel op letten hoe anderen het hebben gedaan kwa materiaal, verder dat sommige scheef zitten kwam omdat hij vaak verschoof met het boren. Is daar eigenlijk een concrete oplossing voor?
een nieuw Piranha boortje a 1,49 halen. je zal merken dat het een wereld van verschil is om een scherp boortje te gebruiken.
Er staat dan ook een nette kolomboormachine op het verlanglijstje.
kolomboor is helemaal niet handig daarvoor. het beste (en snelste) is om het profiel op de kist te leggen, en dan in 1x door te boren.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
LJ-DydoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2005
Laatste: 29-10-2007
Berichten: 102
28-6-2005 17:00
ik heb er een vraagje over in de webshop staat een case foto.klik voor de scanmaster serie

maar ik heb een dmx-paneel gezien is wel van een andere fabrikant van eurolite
maar is voor de rest het zelfde (behalve prijs)

alleen zou deze er in passen of kom ik dan net een paar centimeters te kort
de afmetingen van de eurolite zijn :48.3xm-13.2cm-8.0cm
kan iemand mij helpen ??
hoe zo schijn ik in je ogen ik belicht je alleen even.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)