Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 110 van 345)
Moderator(s): Dré
DJ ChrisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 21-12-2007
Berichten: 290
25-6-2005 20:48
Wat heeft die kabelkist je nou gekost? als ik vragen mag ashamed :$
alsof iemand erop let
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
26-6-2005 11:34
Geen idee, maar denk zo'n 150/200 euro. Maar ach ik vind t nou eenmaal leuk om te doen laugh :D
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
26-6-2005 12:11
mag hopen dat je de uren dan ook hebt gerekend. shut up :X gewoon een klein standaard kistje. kost mij niet meer dan 50 euro aan materiaal, en een middagje bouwplezier.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
26-6-2005 12:40
ach, ik werk heel goedkoop voor mezelf wink ;)
En zoals reeds eerder vermeld doe ik meer voor het plezier.
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
26-6-2005 13:01

martijn schreef:

mag hopen dat je de uren dan ook hebt gerekend. shut up :X gewoon een klein standaard kistje. kost mij niet meer dan 50 euro aan materiaal, en een middagje bouwplezier.
dat ben je al kwijt aan wielen alleenshut up :X
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
26-6-2005 18:38
Zooo, na zo'n 10 uur klussen met 5 minuten pauze EINDELIJK toch maar even de versterker en kabelkist afgekregen.
...
Ziet er geinig uit, maar toch een paar op/aanmerkingen:
Waarom bij de kabelkist de sloten aan de zijkant ipv voorkant?
https://img223.echo.cx/img223/5159/kabelkist30yw.jpg Is er een reden voor dat de popnagels op sommige stukken profiel verder tegen de zijkant zitten dan de rest? En een tipje: zet naast de 2 stopscharniertjes nog wat gewone scharnieren bij, of beter nog was geweest inbouwstopschotels met gewone scharnieren. Die kleine stopscharniertjes vinden zo'n deksel niet echt leuk razz :p

Versterkercase ziet er goed uit, alleen erg zonde van dat sluitprofiel sad :( , dan was ik toch ff een stukje bij gaan halen. Dat zal mede ook wel de reden zijn waarom de sloten niet in het midden zitten?

Verder vind ik op de kabelcase wat weinig handvaten zitten, maar dat kan persoonlijk zijn. Ik kom het best vaak tegen dat mensen wel lijken te besparen op handvaten, terwijl het voor die paar euro wel een hoop extra gemak is. Ik zet op alle grote kisten zowat standaard 8 handvaten als het past. (2 laag per lange kant voor het tillen en 1 of 2 per korte kant voor het tippen etc). Zeker als je een wat langere/grotere kist ergens op wil tippen zijn handvaten aan de lange kanten erggggggg practies.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
27-6-2005 12:12

CyberDance schreef:

Waarom bij de kabelkist de sloten aan de zijkant ipv voorkant?
Dit viel me zelf ook al op! Elke keer zat ik dan ook met mn handen te grijpen naar vlindersloten aan de voorkant die er niet zaten laugh :D. Maar hier had ik gewoon niet goed bij nagedacht.

CyberDance]Is er een reden voor dat de popnagels op sommige stukken profiel verder tegen de zijkant zitten dan de rest?

Ja, had de eerste 2 per ongeluk verkeerd geboord (Wat wil je ook, na 5 uur achter elkaar boren) dus heb het maar zo opgelost.
Ook zitten als je goed kijkt trouwens aan de onderkant de popnagels niet in het midden.

CyberDance]En een tipje: zet naast de 2 stopscharniertjes nog wat gewone scharnieren bij, of beter nog was geweest inbouwstopschotels met gewone scharnieren. Die kleine stopscharniertjes vinden zo'n deksel niet echt leuk razz :p

Oorspronkelijk was mijn plan om 2 grote stopscharnieren te maken, maar de flightcaseboer rade mij dit af omdat er "iets" mis was met die dingen.
Uiteindelijk dus gekozen voor 4 kleinere stopscharniertjes. Alleen daarvan zijn er maar 2 opgekomen omdat de eerste een beetje scheef erop zat, en ik dacht als je er dan nog 2 "rechte" bij doet gaat hij heel stroef enzo... Maar tot ik ga merken dat de scharniertjes het niet meer houden o.i.d. laat ik het denk ik maar bij deze twee.

CyberDance schreef:

Versterkercase ziet er goed uit, alleen erg zonde van dat sluitprofiel sad :( , dan was ik toch ff een stukje bij gaan halen. Dat zal mede ook wel de reden zijn waarom de sloten niet in het midden zitten?
Klopt.

CyberDance schreef:

Verder vind ik op de kabelcase wat weinig handvaten zitten.
Hmm ja, dit zag ik ook al bij "concurrenten" wink ;). Op de korte kant was echter te weinig plaats voor 2 handvatten.
Maar ik zal er misschien als ik ooit weer eens de tijd en geld ervoor heb nog een stuk of 4 bijzetten op de lange kant!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 13458
27-6-2005 20:51
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 27-6-2005 20:57

DJJD schreef:

Zooo, na zo'n 10 uur klussen met 5 minuten pauze EINDELIJK toch maar even de versterker en kabelkist afgekregen.
Verkeerde maat overzethoekjes, overzethoekjes zitten hier en daar scheef. Popnagels zitten niet in elk profiel op dezelfde plaats (en je bent er nogal eens een paar vergeten inderdaad ;-). Ook ben je schijnbaar stevig uitgeschoten bij het boren (toch maar centerpunteren de volgende keer?).

Vlinders zitten niet altijd even mooi. soms zit er vlakbij een vlinder toch nog een popnagel in het hoekprofiel (dubbelop is niet nodig en staat vaak minder netjes).

Zijn dit je eerste zelfbouwkisten?

Edit: (IME) 90 graden stoppers kunnen trouwens prima overweg met zo'n deksel (maar ik had er 3 in gezet in plaats van 2). Ik heb zelf ook erg veel gebruik gemaakt van deze stopscharniertjes (par kisten, oma's) en nog nooit 1 defect gehad (en reken maar dat ze gebruikt werden ;-)

PS: Volgens mij plaatste ik m'n 95 graden stoppertjes andersom (werkt de zwaartekracht mee in plaats van tegen volgens mij).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-6-2005 20:56

Dré schreef:

Ik heb zelf ook erg veel gebruik gemaakt van deze stopscharniertjes (par kisten, oma's) en nog nooit 1 defect gehad (en reken maar dat ze gebruikt werden ;-)
Hmmm. Dre, misschien omschrijf je het wat verkeerd? shut up :X laugh :D
Light Image
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 13458
27-6-2005 20:58
"Oma" is een bij ons algemeen begrip "uit het verleden ontstaan". Onze eerste "algemene" kist was dusdanig groot dat er iemand in kon liggen. Regelmatig kregen we de opmerking "heb je je oma mee genomen???". Daarom zijn we de grote "algemene" kisten maar oma gaan noemen (en als het een klein algemeen kistje werd dan noemden we haar "minima").
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)