Forum > Licht

Ohnee!!! Regen!

(38 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
24-4-2003 12:19
Je hoeft toch niet Piet Paulusma te heten om een beetje aan te voelen of het gaat regenen? Als het een strak blauwe lucht is ga je gewoon staan, komen er donkere wolken overgedreven, dan pak je je handeltje in. Om nou in de volle zon onder een zeiltje te gaan staan (dat bij een beetje wind toch zo omver ligt) gaat wel erg ver.

[offtopic]
1. Hoe lang je erover doet om een trussje op te bouwen hangt af van wat je er allemaal inhangt. Het bekabelen kost bij ons het meeste tijd.

2. Zo'n statief heet een wind-up statief

3. Je moet er gewoon voor zorgen dat niemand speakers en statieven omver kan lopen. Gammele statieven horen niet tussen de party-people te staan. Niet alleen zou het kunnen dat jij je schade niet vergoed krijgt, maar je hebt aardige kans dat jij wordt aangesproken voor verwoningen, letsel etc.
[/offtopic]
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
StefanBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 24-1-2005
Berichten: 46
24-4-2003 12:22
opbouwtijd:

Hangt er van af. Dre heeft zelf ooit eens een lang verhaal zitten te vertellen over dat dat gewoon een training bij hem is geworden, echt letterlijk met de stopwatch erbij.

Tevens hangt het ook nog eens af van al het apparatuur wat je op wilt hangen.

Tevens heb ik hier al meerdere malen advies gezien voor een vrachtwagen te huren.
Nu wil ik niet al te vervelend zijn, maar dit is een (in ieder geval naar mijn mening) zeer goede oplossing.

Stel je voor, het is een mooie warme zomerdag/avond. Lekkere temperatuur, zo goed als geen (of zelfs helemaal geen) wind. Voor de zekerheid gooi je er toch een zelfgemaakte zeil overheen voor het geval dat.

Je weet hoe onvoorspelbaar het weer hier in Nederland kan zijn. Het kan van prachtweer in 1 keer overslaan tot noodweer. Persoonlijk zou ik het zelf niet willen gokken hoor. De kans is dan misschien wel klein dat je in 1 keer noodweer heb, en met zo'n zeil zit je dan met je apparatuur misschien wel droog, maar als je dan opeens dus echt harde wind(stoten) heb, ja dan denk ik dat je zeil toch niet stevig genoeg zal zijn.

Let op!!! Onweer (en vooral noodweer) gaan juist zo goed als altijd gepaard met hevige windstoten. Harde wind maakt niet eens zo veel uit, maar windstoten komen gewoon veel harder aan. Als je zeil tegen windkracht 5 kan hoeft dat natuurlijk nog niet te zeggen dat hij tegen zulke stoten kan.

edit: en Victor was me voor ;)
De dag dat ik stop met LJ'en is de dag dat ik sterf. Oorspronkelijk geplaatst door Dre: Stuur me een postduif (heb ik ook wat te eten).
EdieEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 4-5-2003
Berichten: 130
24-4-2003 12:36
Ik denk toch een zelfgemaakte overdekking, want zodra het echt 'hard' begint te regenen doe ik zosnel mogelijk alles in m'n flightcase's en meteen inladen. Alleen als je eR zeker van bent dat het geen mooi weer meer word en het toch al bijna tijd is om te stoppen!.

En ik bedoelde die opbouwtijd van die truss eigenlijk zonder apparatuur. Echt alleen het statief en de truss...

Bedankt! Alweer laugh :D happy :)
Ik ben dj en ga nu zelf on-the-road, yeah baby,.,,
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
24-4-2003 16:38
Dat bedoelde ik dus ook, zelf hier in huis stond een 40 watt lamp 20minuten aan, toen mijn vader er per ongeluk met een vochtige schoonmaakdoek overheenging, BOEM, in 23 scherven en dat is dan nog maar 40 watt shocked 8O
Maar ik DACHTsad :( dat een persglas misschien wat beter tegen water kon omdat het glas geperst en dus dikker is, en aangezien een raylight een halogeen pitje heeft, met veel dunner glas [meestal wel quartz kristal tegen vervormen van het glas door de hitte DACHTsad :( ik] DACHTsad :( ik dat hij MISSCHIEN veel minder goed tegen water kon.
Achter mijn zin zette ik trouwens een vraagteken, hiermee wilde ik dus VRAGEN of het klopt wat ik zei!!
En een zwembad par is ook weer iets heel anders, want die is inderdaad 12Volt, maar MEESTAL ook maar 100W, en die moeten ook tegen een grotere druk kunnen, omdat er een bepaalde druk is onder water.

Groeten, Bob
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1370
24-4-2003 17:31
Halloaaaa...

Wie geeft jullie trouwens ook enigzins de indruk dat wanneer het gaat stormen en regenen dat je publiek daar uberhaubt wel blijft staan... Doe dan hetzelfde als hen..

Inpakken en wegwezen... (of gewoon goed verpakken)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
24-4-2003 18:33
Als je de gok neemt om te gaan staan met mooi weer, moet je tijdrovende afbreekzaken,
NIET opbouwen.
Geen truss dus.
Gewoon 2 statiefen met parren setje, die kun je zo binnen zetten.
Voor de rest, deksels van de cases in de buurt, en als het begint te spetteren, meteen overal de deksels op, met deksels er op kan het spul wat meer hebben.
Boxen kun je snel in een schuur zetten. Kunnen anderen ook voor je doen.
Je kan best hulp van wat heren vragen bij het in veiligheid brengen.
Kan je niet vanuit een schuur draaien, naar buiten?
Wij moeten immers ook regelmatig door de regen heen om in een aaltje te komen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RieskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2003
Laatste: 17-7-2016
Berichten: 14
24-4-2003 23:49
Draaien jullie de zaak niet helemaal om ??? De opdrachtgever moet zorg dragen dat jij met je apparatuur op een droge lokatie staat. Als je een beetje handig bent zet je dit in je verhuurvoorwaarden net zoals een correct aangesloten 16 of 32 amp. aansluiting, acceptabele toegankelijkheid naar de lokatie enz. enz.

Je kunt zelf wel allerhande gekke fratsen gaan bedenken maar vergeet niet dat de opdrachtgever ook een bepaalde verantwoordelijkheid heeft t.o.v. veiligheid en bescherming van je apparatuur.
EdieEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 4-5-2003
Berichten: 130
25-4-2003 10:28
Idd... Is het wisselvallig, geen truss opbouwen en gewoon twee statieven. Is het helder super weer, alles opbouwen!

En idd. Als het begint te regenen blijft heus niet iedereen vrolijk door springen! laugh :D Gewoon inpakken en wegwezen!

Nog een vraag: stel je bent ergens aan het draaien en je bent net een uurtje bezig en het begint te regenen en iedereen gaat naar huis. Dan moet ik toch wel gewoon doorbetaald krijgen of niet?!
Ik ben dj en ga nu zelf on-the-road, yeah baby,.,,
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1370
25-4-2003 13:16
Dat moet je gewoon erg goed overleggen met de organisatie, ruim VOORDAT je begint aan deze klus. Daarnaast.... ben je vaak bijna net zoveel, dan niet meer tijd kwijt aan transport, opbouw en afbouw.. En die tijd moet je ook meerekenen.

Maar nogmaals: In overleg en evt. contractvorm.
EdieEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 4-5-2003
Berichten: 130
25-4-2003 13:46
Yip, oke. 'K weet genoeg.

Eerst wil ik IEDEREEN die een reactie gegeven heeft erg bedanken! Nu weet ik weer wat meer, en wat jullie doen bij zo'n k*t weer als in Nederland. En over die harde winstoten: hiero in Limburg (in Heerlen) hebben wij er iniedergeval niet zo veel last van dan als in Holland (boven)... laugh :D
Ik ben dj en ga nu zelf on-the-road, yeah baby,.,,

Terug naar forum Reageer (zonder quote)