Forum > Newbie Forum

Behringer VMX 300,jullie meningen

(34 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
25-4-2005 11:41

Philip_Janssen schreef:

True. Ik was ook wat algemener bezig. Moraal van het verhaal was dat je beter wat geld uit kan geven aan een fatsoenlijke geluidskaart als je draait met de PC. Het laatste wat je wil zijn een hoge CPU belasting en "dithering" van het geluid als je een pitchbewerking uitvoert shut up :X
Tegenwoordig kan elke computer dit wel aan. Neem aan dat we het niet over een 486 hebben ofso. Een beetje Pentium moet dit wel aankunnen. Je moet het natuurlijk niet te bond maken door meerdere dingen tegelijk te gaan doen.. Dus en draaien en ff een spelletje spelen en dit aan en dat aan... (bijvoorbeeld virus scanner) want dan wil ie nog wel eens moeite hebben om het allemaal soepeltjes te laten verlopen.

[edit] is eigenlijk ook hopeloos off-topic en de OP reageert (en leest?) al een tijdje niet meer dus.... [/edit]
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
DJX-TREMEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2005
Laatste: 24-9-2005
Berichten: 19
25-4-2005 20:03
Je moet wel een beetje geheugen erbij hebben,want anders crashen al die programma`s..

En ik ben en lees nog steeds mee Bazzzz wink ;)
And Then There Was Music...
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
26-4-2005 09:10
Das mooi
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
DJX-TREMEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2005
Laatste: 24-9-2005
Berichten: 19
26-4-2005 18:08
Vind ik ookwink ;)
And Then There Was Music...
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
3-5-2005 20:03

Bazzzz schreef:

...
Tegenwoordig kan elke computer dit wel aan. Neem aan dat we het niet over een 486 hebben ofso. Een beetje Pentium moet dit wel aankunnen. Je moet het natuurlijk niet te bond maken door meerdere dingen tegelijk te gaan doen.. Dus en draaien en ff een spelletje spelen en dit aan en dat aan... (bijvoorbeeld virus scanner) want dan wil ie nog wel eens moeite hebben om het allemaal soepeltjes te laten verlopen.

[edit] is eigenlijk ook hopeloos off-topic en de OP reageert (en leest?) al een tijdje niet meer dus.... [/edit]
Je hebt zeker wel een beetje PC nodig. Ik gebruikte in den beginne een 500Mhz bak met 256MB ram en een goedkope geluidskaart. Dit alles om BPM 3 te draaien. Daar had-ie het al zwaar mee. Beter geluidskaart erin gestopt (SoundBlaster 128 PCI) en het pitchen gaf al een stuk minder vervorming.
Ik kan je oprecht aanraden om voor een Ahtlon XP of Pentium 4 te gaan. 512MB Ram erin, stevige harddisk voor je muziek (liefst apparte partitie voor maken) en een goede geluidskaart (Soundblaster Live of Audigy). Zeker voor BPM 4 is dat een must, met Tempo control. Heb op een Athlon XP 2000+ met 512MB geheugen een onboard realtek audio dingetje gebruikt... Pitch ging redelijk, maar tempo gaf slecht geluid! Dus zorg gewoon voor een stevige PC met een goede geluidskaart.

Trouwens wel heel erg offtopic, als ik zo te titel eens lees... shocked 8O VMX heb ik helaas geen ervaring mee, wel DJX-400. Niet slecht (kraakt nog niet, zoals bij velen) maar de BPM counter en dat XPQ surround slaan echt nergens op! Al met al: redelijk tevreden.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
4-5-2005 11:13
och offtopic is het niet echt.. de OP stelde gewoon ook andere vragen... happy :)

misschien scheelt het ook of je de computer gebruikt voor andere doeleinden dan het mixen...

Ben zelf bezig met een multimedia krat... (2 kratjes op elkaar) met daarin een P2 en 256 en daar loopt BPM toch goed op... Staat XP op en verder nix anders... Moeten alleen nog ff kijken of de touch screen er ook op wil werken..

Maar das wel errug off topic...

Verder ook geen mening over de VMX laugh :D
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
DJBRXStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-5-2005
Laatste: 9-8-2005
Berichten: 5
9-5-2005 12:05
Effe het boeltje terug ontopic zette :)

Ik heb een behringer VMX-300 gekocht zo'n 5tal maand terug en ben er zeer tevreden over.
Kill switches werken ZEER GOED !
De equalizer kan ermee door.
De faders gaan zeer soepel. Perfect zelfs , naar mijn mening.
Voor die prijs een zeer goed stuk materiaal voor de DJ die geen duizenden euro's kan leggen voor pro-mengpanelen van pioneer , rodec, of A&H...
Voor de kleinere fuiven verkies ik zelfs de VMX-300 boven een rodec MX 180 !
2x JB HQ20D + 1x Behringer VMX-300 + 2x Stanton S-350 + 1x Stanton DJ 2000
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
9-5-2005 18:27

Philip_Janssen schreef:

Ik kan je oprecht aanraden om voor een Ahtlon XP of Pentium 4 te gaan. 512MB Ram erin.
Lees dit topic even: www.new-line.nl/forum/read/?m=260725#260725 vooral wat fracktone zegt. Hij levert complete pcdj systemen is is distributeur van NL. Je kan dus je P4 of Athlon Xp gezwets even herzien. (Ik dacht hiervoor ook zo, blijkt echter niet het geval, het werkgeheugen en de geluidskaart ben ik 100% mee eens.)
Maar back on topic!
I'll take you to the KoffieShop...
DJX-TREMEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2005
Laatste: 24-9-2005
Berichten: 19
15-5-2005 21:05
Ik heb een pentium IIItje waar het ook nog steeds heerlijk op gaat,maar af en toe crasht het programmaatje wel.. tja wat wil je met 128 MB geheuge?laugh :D
And Then There Was Music...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
16-5-2005 01:37

Powerbeat schreef:

Je kan dus je P4 of Athlon Xp gezwets even herzien. (Ik dacht hiervoor ook zo, blijkt echter niet het geval, het werkgeheugen en de geluidskaart ben ik 100% mee eens.)
Maar back on topic!
Het maakt het er allemaal wel een stuk sneller en gemakkelijker op. Daarnaast zijn de huidige procesoren koeler dan de heet hoofdjes die we vroeger hadden.
Dus wat dat betreft werk ik liever met een P4 die zichzelf terug klokt wanneer ie te warm loopt maar wel gewoon rock stable blijft. Iets wat niet geheel onbelangrijk is als dat ding in een lekker warm rack word weg gedrukt.

Ik kan in mijn shuttle PC de koeler uit zetten en de temperatuur zal niet hoger op lopen dan 54 graden (bij normaal gebruik want als je de pc gaat stressen gaat ie natuurlijk ook uiteindelijk wel op zijn bek).

En gezien de huidige prijs van de P4 en AMD procesoren ben je naar mijn idee niet ech slim bezig als je nog voor iets gaat kiezen wat verouderd is... een beetje vooruit kijken kan geen kwaad.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)