Forum > Algemeen Forum

html-tips voor het maken van je site

(853 reacties. Pagina 46 van 86)
Moderator(s): Dré
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
10-4-2005 19:29
Op je home pagina komt je tekst buiten de gekleurde zone mss dat even fixen? nog een vraagje: hoe ga in in godsnaam terug naar je home pagina zonder de back functie van je browser te gebruiken?

mvg
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
10-4-2005 21:54
Als je op het logo (linksboven) klikt, ga je naar home.
Op welke resolutie heb je je monitor staan?

Ik probeer namelijk het zo te krijgen dat de tekst bij alle resoluties binnen het vak valt, alleen dat lukt nog niet echt. sad :(

In ieder geval bedankt voor het commentaar.wink ;)
Thanx Dré !
Dj_vincentStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2004
Laatste: 17-7-2005
Berichten: 29
11-4-2005 15:11
ik heb een vraagje ik vind dat het te ingewikkelt is uitgelegt op www.handleidinghtml.nl dus mischien weten jullie het wel ik wil graag liedjes op me site zetten dus geen link via een andere site maar gewoon een liedje dat ik op me pc heb.het liedjes bestand kan ik niet via mijn server der gewoon op zetten(max 200kb)en ik werk niet met een ftp programma.weet iemand hoe ik dit moet doen??plzzz help me alsjeblieft want zit er al een tijdje me ik kom niet verder daarmee sad :(
MGV djvincent
dj_vincent
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
11-4-2005 15:27
Als je het bestandje niet kunt oploaden op je eigen server, vraag dan voor je bestandje even een gratis stukje ruimte aan bij lycos (tripod). Daar kun je erg veel uppen, en heb je een grote bandbreedte. Van de reclame heb je toch geen last.

Als je je bestandje hebt geupload is het gewoon een kwestie van een linkje.
Maar dat is MIJN mening...
Dj_vincentStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2004
Laatste: 17-7-2005
Berichten: 29
11-4-2005 18:15

Roytje schreef:

Als je het bestandje niet kunt oploaden op je eigen server, vraag dan voor je bestandje even een gratis stukje ruimte aan bij lycos (tripod). Daar kun je erg veel uppen, en heb je een grote bandbreedte. Van de reclame heb je toch geen last.

Als je je bestandje hebt geupload is het gewoon een kwestie van een linkje.
ik heb me aangemeld op lycos.com(tripod) en ik hebt et liedje geupload aleen als ik de link open dan krijg ik computertaal te zien sad :( weeten jullie mischien een oplossing zodat als ik de link open dat dan mijn liedje word afgespeelt?
MGV
dj_vincent
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
11-4-2005 18:45
maak gebruike van de <embed > tags en zet als source (src="*") dan de url van je liedje tenminste ik veronderstel dat het een wav file is en geen mp3 want ik denk niet dat deze methode werkt voor een mp3 bestand. grtz alex

btw computertaal bestaat uit 1 tjes en nulltjes ik denk niet dat je dit gezien hebt? maar dat even totaal terzijde natuurlijk
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
11-4-2005 19:27
Ben je ook de https:// voor je link niet vergeten, en gebruikte je wel rechtermuisknop -> save as?
Maar dat is MIJN mening...
FreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-1-2005
Laatste: 24-1-2011
Berichten: 31
12-4-2005 12:22
K zit met een probleem:
Ik wil een link laten openen in een tabel maar dat lukt niet... sad :(

Bij een iframe geef je het iframe een naam met name="Main" en dan in de link <a rel="nofollow" href="stuff.html" target="Main">link</a> maar met de tabel heb ik <td name="Main"> gegeven maar de link opent in een nieuw venster... sad :(

Wie weet hoe je dat moet aanpakken?
The time you enjoyed wasting was not wasted.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
12-4-2005 13:00
Je moet de cell niet de naam geven, maar het iframe een naam geven. Dan krijg je dus:
<TD ><IFRAME name=mainframe src="home.html" frameBorder=0 width="100%" height="100%">Uw
browser ondersteund geen iframes. Klik <A rel="nofollow" href="pagina_zonder_frames.html" target="_top">hier</A> om naar een pagina zonder frames te gaan.</IFRAME></TD>
en in de link zet je dan:
<A rel="nofollow" href="voorbeeld.html" target="mainframe">voorbeeld</A>
Het stukje tussen de <iframe> en </iframe> tags zal alleen getoond worden indien er door de browser geen iframes ondersteund worden. (Maar dan heb je al te maken met een zeer verouderde browser). Succes!
It's time to play the music, It's time to light the lights..
FreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-1-2005
Laatste: 24-1-2011
Berichten: 31
12-4-2005 15:59

big bang schreef:

Je moet de cell niet de naam geven, maar het iframe een naam geven.
Sorry ik was misschien niet helemaal duidelijk maar ik werk dus alleen met tabellen en ik wil de content dan tussen de <td></td> tags zien te krijgen zeg maar

Dat van die iframes was een voorbeeld hoe ik het eerst daar mee deed en of het ook zo moest zeg maar wink ;)
The time you enjoyed wasting was not wasted.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)