Forum > Off-Zone

Waarom wil iedereen DJ worden

(122 reacties. Pagina 10 van 13)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
10-4-2005 00:05

Elcee schreef:

Ben ik het niet mee eens. De grootste entertainers, artiesten en podiumbeesten zijn vaak erg onzekere mannetjes of vrouwtjes die hun ontlading halen uit optreden.
Ikzelf heb behoorlijk moeite om als ik als gast op een feest ben, "los" te komen. Maar als ik ergens sta te draaien, gaat dat heel veel makkelijker. Nou wil ik niet zeggen dat ik verlegen ben in het "normale" leven, maar misschien wel wat onzeker. En dat inderdaad in tegenstelling tot een avondje draaien!
Light Image
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
10-4-2005 11:54
Ik was nog een heel belangrijke vergeten... (misschien zelfs de belangrijkste voor mezelf shut up :X )

=> Dj'en is een hobby waar je je ineens kan opstorten. Vanaf ik beetje tegenslag heb (thuis, school, relaties, ...) dan heb je altijd iets waar je je volledig op kunt gooien en op kunt concentreren... Dat vind ik wel cool aan die hobby. (heb niet het gevoel dat je dat bij elke hobby kunt) Volgens mij zou het zelfs een heel goede depressie-voorkomer kunnen zijn.

Raar dat ik er de vorige keer niet aan gedacht. (had toen ook geen probleempjes laugh :D ) maar dat is voor mij dus eigenlijk wel DE reden...
Het komt er dus op neer dat, zelfs al slaat alles tegen, je altijd nog 1 ding hebt: "je muziek en hetgene wat je ermee kan doen"

Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
10-4-2005 12:00
Teknoknights, helemaal mee eens. Enorm belangrijk inderdaad.

Maarrrrrrr.. "stel" dat je een weekend hebt waarin de muziek/het geluid helemaal tegenzit (volledig hypothetische stelling hoor shut up :X)? Dan zit je ineens zonder ook maar iets sad :(

(Voorbeeld: geen volledige CDJ-set meer omdat er 1 op locatie staat, mengtafel ook op locatie, geen muziek produceren dus, EN dan nog eens gezeik OP die locatie...hmmm...)

Bweeeh.. Zometeen maar weer eens PCDJ op m'n pc kwakken. Mijn redding?
Light Image
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
10-4-2005 18:39
Heb nog wel dagen gehad waarin iets stuk was zodat ik niets kon beginnen. Nu heb ik een derde toestel en een mengpaneel en versterker heb ik wel in reserve. Dus zo snel zou ik al geen "absolute" pech meer kunnen hebben.

Wat doe ik in die dagen dat ik niets kan doen met muziek?
Me verdiepen in de nieuwe platen + in de klassiekers.. hele platenbakken uitpluizen in de platenwinkel en vanalles beluisteren.
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Dj largeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2003
Laatste: 2-2-2009
Berichten: 220
11-4-2005 11:15
mm dat zou ik ook eens moetten doen, alleen zijn ze daar dan misschien niet zo blij mee in de platenwinkel, die kijken je hier binnen een uur weer de zaak uit omdat ik 1 van de 4 draaitafels in beslag neem om plaatjes te luisteren laugh :D
Spectrum Drive-in Show
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
11-4-2005 12:42

dj large schreef:

mm dat zou ik ook eens moetten doen, alleen zijn ze daar dan misschien niet zo blij mee in de platenwinkel, die kijken je hier binnen een uur weer de zaak uit omdat ik 1 van de 4 draaitafels in beslag neem om plaatjes te luisteren laugh :D
Oooo bij ons in Belgica zijn ze blij als er nog een plaat of CD verkocht wordt laugh :D
siske
Freelance muzikant, producer, componist .
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
11-4-2005 19:28

dj large schreef:

mm dat zou ik ook eens moetten doen, alleen zijn ze daar dan misschien niet zo blij mee in de platenwinkel, die kijken je hier binnen een uur weer de zaak uit omdat ik 1 van de 4 draaitafels in beslag neem om plaatjes te luisteren laugh :D
Andere platenwinkel kiezen.. simpel...
Ik ging ook bijna overschakelen omdat ik die vent niet echt behulpzaam vond. Niet dat hij voor mij de plaatjes moet zoeken maar ik heb toch graag een serieus antwoord wanneer ik iets deftig vraag aan een verkoper.
Nu een andere kerel. Heeeel sympathiek en alles op het gemak. Niet van het principe "time = money" of "ik speel liever met mijn kaartspel op de computer terwijl jij plaatjes luistert". Wanneer je wilt bestellen of betalen.. dan worden sommige verkopers opeens een stuk vriendelijker. Hoeft voor mij niet... It's about the music.

Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
14-4-2005 17:44
It's not about the money...... it's about the fucking money ! laugh :D laugh :D
VHSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2005
Laatste: 11-9-2005
Berichten: 7
31-8-2005 14:57

teknoknights schreef:

Ik was nog een heel belangrijke vergeten... (misschien zelfs de belangrijkste voor mezelf shut up :X )

=> Dj'en is een hobby waar je je ineens kan opstorten. Vanaf ik beetje tegenslag heb (thuis, school, relaties, ...) dan heb je altijd iets waar je je volledig op kunt gooien en op kunt concentreren... Dat vind ik wel cool aan die hobby. (heb niet het gevoel dat je dat bij elke hobby kunt) Volgens mij zou het zelfs een heel goede depressie-voorkomer kunnen zijn.

Raar dat ik er de vorige keer niet aan gedacht. (had toen ook geen probleempjes laugh :D ) maar dat is voor mij dus eigenlijk wel DE reden...
Het komt er dus op neer dat, zelfs al slaat alles tegen, je altijd nog 1 ding hebt: "je muziek en hetgene wat je ermee kan doen"

Groetn
het geeft gwoon een kick als jij iemand helemaal los kan laten gaan, omdat jij dat ene plaatje opzet, of cdtje......en het is gwoon leuk om muziek te maken, luisteren, en draaien laugh :D
heej, wat doet zo'n lelijke als jij in een tent als deze...
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
31-8-2005 15:33

VHS] schreef:

Het geeft gwoon een kick...
Over kick gesproken... kijk eens naar de datum van de laatste post laugh :D
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)