Forum > Licht

De beste lichtsturing voor ongeveer 2000-3000 euro

(83 reacties. Pagina 2 van 9)
Moderator(s): Dré
DJ ChrisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 21-12-2007
Berichten: 290
6-4-2005 21:44
Aangezien Tobias (LJ TDD) en ik samen een drive-In hebben, is de uitgebreide versie wel Goed, ik had wel een paar vraagjes, is er goed mee te werken (eenvoudig) en waar kan ik de software kopen?

groet
alsof iemand erop let
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
6-4-2005 21:47
Bij de lokale Skytronic dealer? Die kan ze in ieder geval bestellen voor je. Kun je ze (uiteraard) niet uittesten.

Meestal is het een kwestie van het artikelnummer doorgeven, en alles kan besteld worden ...
DJ ChrisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 21-12-2007
Berichten: 290
6-4-2005 21:52
maar Skytronic staat niet bekend om hun goeie producten, is dit software programma wel goed dan?

groet
alsof iemand erop let
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
6-4-2005 21:54

kvm schreef:

Dit product komt van sunlite en heeft dus niets met de andere producten van het merk skytronic te maken.
https://www.skytronic.com/nl/prod/search.php?s=154.065

Site van de maker:https://www.nicolaudie.com

Martin.
Waar zit de cut op dit apparaat?
DJ ChrisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 21-12-2007
Berichten: 290
6-4-2005 22:06
Excuses,slecht gelezen..
alsof iemand erop let
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-4-2005 06:56

DJ Chris schreef:

Excuses,slecht gelezen..
dat was nou juist expres de reden dat ik het erij plaatste, ik wist dat men iets over skytronics zou zeggen.wink ;)

DJ Chris schreef:

is de uitgebreide versie wel Goed, ik had wel een paar vraagjes, is er goed mee te werken (eenvoudig) en waar kan ik de software kopen?
Hoe moet ik dit lezen, of de uitgebreide versie goed voor jullie is? Of denk je eventueel dat je aan de "uitgeklede" versie genoeg hebt.
"uitgeklede" versie:
Kwa lampen kan er net zoveel op maar kwa software mogelijkheden is het wat minder.

Dan over de USB box en software:
Er is voor het doeleind waar voor ik het gebruik perfect mee te werken. Ik stuur er par spots, lasers, par 36 spots, rookmachine , sneewmachine, scans, flowers, Moving heads en blacklights mee aan. (het kan zijn dat ik wat vergeten ben).
De par spots lopen via een dimmerpack en de Blacklights e.d. via een showtec switchpack.
Ik gebruik altijd een vaste licht opstelling, die opstelling heb ik ingebracht in de 3D visualizer. Zo kan ik dus thuis programeren zonder spots en kan ik op de pc zien hoe het er in werkelijkheid uit zal zien.

Ook vindt ik het zeer eenvoudig in tegenstelling tot Daslight (zelfde kastje maar door de "mindere" software een stuk goedkoper)

De software hoef je niet te kopen, die kan je downloaden (uitgebreide versie). (zie vorige link van nicolaudie) Dus, je kan zelfs de software zonder de usb box proberen!! Dan weet je meteen of het misschien wat voor jullie is.

TIP: Voordat je eventueel iets koopt eerst hier vragen, alle USB kastjes lijken op elkaar maar doormiddel van een ingebouwde sleutel herkent hij de software! Het is dus absoluut niet zo dat het goedkoopste pakket met de volledige software werkt.

En of je nu een DMX mengtafel koopt of een USB Sunlite DMX box, in beide gevallen zal je veel moeten lezen. (mits je denkt dat je het allemaal zonder handleiding kan)

Martin.
kvm entertainment
LJ TDDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-4-2005
Laatste: 30-7-2010
Berichten: 40
7-4-2005 09:13
Dus jij zou ons aanraden om de DMX COMPUTER INTERFACE INCL SOFTWARE te kopen en daar zit dan alles bij in en dat is dan ook de beste of begrijp ik het nu verkeerd
Wil je dj's die entertainen en spetterende lichtschows kijk op de site die bij mijn profiel is vermeld
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
7-4-2005 09:32
Dat is niet persé "het beste".

Het beste is het ding waar jij het prettigst mee werkt. Ik heb zelf liever een tafel dan een computerprogramma om mijn licht mee te sturen. Liever een knop of een fader dan een muis.

Feit is dat de betere programma's voor de pc meer mogelijkheden bieden dan een gelijk geprijsde tafel, als je tenminste de kosten van de computer gemakshalve even vergeet. Dat komt omdat je de kosten van een stuk hardware bespaart. Als je de pc meerekent is het verschil alweer een stuk kleiner.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
7-4-2005 11:17
die kosten van de pc zijn ook weer relatief ik kan bv een pentium3 vastkrijgen voor een bedrag tussen de 100 en 200 euro.
het voordeel van een computer gestuurde lichtafel is dat dit zeer handig is voor de verhuur.
ik gebruik het kleinere broertje van sunlight(daslight) en als je bv een 4 tal scans met wat parren verhuurt(dus zonder bediening) is dit wel wat handiger dan dat je eender welke tafel meegeeft. je maakt bv een paar knopjes zoals "slow" of "rock" en je klant moet enkel op het juiste knopje drukken razz :p
Ook is proggen makkelijker op pc, maar iets wat je echt wel erg mist zijn de faders, dus een klein fadertafeltje erbij is ideaal.

ik zouw je aanraden om naar een grote discoboer te gaan waar je eens met een tafel en een pc programma kunt spelen.
exit night into LIGHT
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
7-4-2005 11:31
Waarom sunlite ??? Ik vind en ik denk met mij vele andere Martin LJ veel lekkerder werken. De interfaces daarvoor zijn vaak op ebay duitsland voor een prikkie te vinden. Het zijn weliswaar meestal isa-kaarten maar wat maakt het uit je hebt toch geen P4 nodig om LJ te draaien en de meeste P3's hebben nog wel een ISA slot. Dus denk dat je beter naar een 2de hands LJ setup kunt kijken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)