Forum > Geluid

luxe-probleem

(57 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
26-3-2005 10:05

sucksir schreef:

HUIDIGE SITUATIE
Ik heb hem nu een paar dagen, en ben er niet zo tevereden over, ik vertel later wel wat precies, omdat ik nu moe wordt.
Ben je uitgeslapen razz :p laugh :D Maar waarom ben je er niet tevreden meer over?
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1370
26-3-2005 12:00
Ik bedoel niet overslaan bij stoten of trillingen. Ik bedoel een stap voor het buffer. Of de speler mp3's goed blijft lezen bij krasjes. Mp3 is naar mijn mening zo krasgevoelig dat het voor de lange termijn gewoon niet te gebruiken is voor goed dj-gebruik.
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
26-3-2005 14:02

Reemski schreef:

Ik bedoel niet overslaan bij stoten of trillingen. Ik bedoel een stap voor het buffer. Of de speler mp3's goed blijft lezen bij krasjes. Mp3 is naar mijn mening zo krasgevoelig dat het voor de lange termijn gewoon niet te gebruiken is voor goed dj-gebruik.
hmm, ik ben pas net begonnen met mijn cd-collectie omzetten naar MP3, dus vele cd's zullen nog niet echt beschadigd zijn (lees: bekrasd zijn). Daarom kan ik er niet veel over zeggen.

Maar mijn huidige ervaringen zijn wel positief, hij speelt alles af en heb niet zoveel verschil dan met normale cd's, afgezien van de lagere maximale pitchstand. Ach ja....wie gebruikt ook 100 % pitchcontrol :S
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
26-3-2005 14:20

Tom. V schreef:

sucksir schreef:

HUIDIGE SITUATIE
Ik heb hem nu een paar dagen, en ben er niet zo tevereden over, ik vertel later wel wat precies, omdat ik nu moe wordt.
Ben je uitgeslapen razz :p laugh :D Maar waarom ben je er niet tevreden meer over?
Nou, dat zal ik je even zeggen. Er zijn wat punten die echt verbetering nodig hebben en ik verbaas me ook dat niemand er ooit over heeft geschreven.

-Zoals ik al in voorgaande posts zei is de scratchfunctie tijdelijk (zeg maar een kleine seconde) onbereikbaar nadat je op de play-toets heb gedrukt. Ik ben er inmiddels achter dat dit ook het geval is bij Hotstarts. Echter is bij hotstart dit pas bij de tweede keer het geval. Dus als je bijvoorbeeld hotstart indrukt en een backspin maakt en daarna weer de zelfde handeling probeert, de scratchfunctie niet werkt. De chip moet dan weer, zeg maar bufferen. Zeer iritant en erger me ten zeerste aan, vooral omdat ik veel effecten toepas in combinatie met scratch.

-De actieve platter is en voelt behoorlijk gammel aan. Aan de zijkanten kun je gewoon meer dan een halve centimeter indrukken. Je voelt ook dat ie dan los is, en je voelt niet die weerstand die je wel merkt bij een draaitafel. Dat is niet normaal en is iets wat je zelfs niet ziet bij mijn oude budgetdraaitafel Reloop RP1000.
En zoals ik al zei, je merkt gelijk op dat ie gewoon te klein is als je al lange tijd gewend bent aan vinyl. Dus ik raadt mensen aan niet zomaar over te stappen op de Denon S5000 of Denon S3000 als je al lange tijd met vinyl heb gewerkt. De stap is te groot en na een week gaat het me nog steeds moeilijk af, misschien wel omdat ik steeds met cd-speler en draaitafel draai. Maar ja, dat kan ik nu niet precies zeggen. Misschien moet ik er wel een beetje aan wennen.

-Aanvankelijk vond ik de scratch goed, maar nu zie ik toch kleine mankementen. Zo is erbij beatscratching een dubbele beat te horen. Als je bijvoorbeeld langzaam over een beat scratcht dan lijkt het net of er twee beats in zitten. Er zit een heel minuscuul tussenstopje in de beat. Maar je merkt dit alleen als je erg langzaam scractht.
Verder pakt de chip te snel weer de oorspronkelijke muziek op. Daarmee bedoel ik dat bijvoorbeeld na het scratchen je even de scratchdisk laat meebewegen met de platter, maar als je dit een beetje snel doet , maar nog steeds niet volgend de oorspronkelijek snelheid dan hoor je al de normale muziek. Hieraan merk je gelijk dat dit gewoon gedigitaliseerd scratch is. Overigens heeft de CDJ-800 bij mij op het werk dit ook.
Het zijn allemaal kleine dingen, sommige mensen zouden mierneukerij zeggen, maar omdat ik veel scratch zijn dit wel belangrijke aanspreekpunten voor mij.

-De pitchcontrol heeft een kleine afwijking wat overigens de demomodel bij mijn levcerancier niet had. Dus het is denk ik gewoon een standaardafwijking die bij de fabriek ontstaat. Niet zo erg, maar als je de range bij de 0 zet, dan moet er ook nul staan in het schermpje en niet +0,1 of +0,2. Misschien weer een beetje miereneukerij :D

Maja....dit waren zo'n beetje de mankementen. Voor de rest een goede cd-speler hoor. Niet veel meer op aan te merken. De hotsart, loop en stuttter werk makkelijk en naar behoren. De seamlessloop is ook echt seamless in tegenstelling tot sommige budget cd-spelers.
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
28-3-2005 14:49
Ik denk dat jij beter had gekeken naar de CDX van Numark.... die zou al je noden bevredigen denk ik.
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
28-3-2005 21:57
Misschien heb je daar wel gelijk in Tom, maar weet je wat het is. Meer dan duizend euro voor een Numark gaat me net te ver.

Maar ik ga zeker eens die CDX een keer testen. Mischien verkoop ik dan bijde Denon cd-spelers dan wel en ga ik gewoon voor Numark.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
29-3-2005 10:20
Nou, als nou toevallig iets heel erg goed is, mag dat best 1000 euro kosten. En als daar dan Numark opstaat heb ik daar persoonlijk geen problemen mee. Ga de CDX maar is testen, kom je er wel achter dat het die 1000 euro waard is.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Dj PetrosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-12-2003
Laatste: 14-4-2006
Berichten: 9
31-3-2005 17:41
Het is inderdaad een ervaring die je mee moét maken op een Numark CDX. Geen enkele CD speler kan momenteel aan die vinyl-feel tippen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)