Forum > Newbie Forum

[van plaat op cd] hoe vinyl te digitaliseren?

(123 reacties. Pagina 6 van 13)
Moderator(s): Dré
FreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-1-2005
Laatste: 24-1-2011
Berichten: 31
24-3-2005 17:01
nou het opnemen gaat echt niet bij mij...

ik heb aan al die instellingen zitten tweaken maar het eindresultaat blijft kl*te zacht angry

maar in die tut van reind stond https://www.aboutdj.nl/images/stories/tutorials/opname5.jpg dat je iets van realtek audio moest aanvinken maar ik kan daar alleen kiezen uit:
- via audio (wave)
- microsoft-geluidstoewijzing-output

ik heb tussen m'n pick up van me ouders en de pc m'n mixer (de dxm-06) aangesloten...

maar wat doe ik fout?
The time you enjoyed wasting was not wasted.
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
24-3-2005 18:36
Ik neem aan dat je de de draaitafel wel op de phono ingang hebt staan?
(en misschien heeft het element een lage output? durf ik niks zinnigs over te zeggen)

Anders:

Ga naar start> Programma's> Bureau accesoires> entertainment> Volumeregeling
dan krijg je het volgende scherm te zien als het goed is:
scherm
Ga dan naar opties> eigenschappen, dan krijg je zoiets als het volgende scherm:
scherm
Klik op opnemen, vink vervolgens als enigste line in aan, klik op OK
En dan krijg je het volgende beeldje, waarmee je het volume kan regelen:
scherm

succes happy :)
FreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-1-2005
Laatste: 24-1-2011
Berichten: 31
24-3-2005 19:41
Bedankt Tribal Chef het is gelukt! happy :)
The time you enjoyed wasting was not wasted.
MetzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-3-2005
Laatste: 8-11-2005
Berichten: 6
26-3-2005 11:49
Soundforge is prima software om vinyl over te zetten in .wav bestanden. Je kunt de bestanden zeer eenvoudig bewerken (normaliseren, croppen etc). Het is ook een aardig programma als je serieus aan de slag wil met het maken van bootlegs, al is ACID PRO daar geschikter voor.
RicoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2005
Laatste: 22-11-2011
Berichten: 13
15-5-2005 01:56

Reind schreef:

Ligt er aan of de draaitafel een line out heeft. De Acura heeft die in ieder geval niet.

Maar als je serieus wil gaan digitaliseren dan koop je een Thorens TD160 voor een scheet en 2 knikkers, pleurt er een mooi element op en je hebt een digitaliseermachiene (mooi woord wink ;) ) waar geen enkele andere dj draaitafel tegen op kan.

Een goede TD160 koop je al voor minder dan 100€ op marktplaats.
Hallo Reind,

Ik heb even op de site van thorens (www.thorens.com) gekeken en er is nogal wat keuze uit verschillende types. Maar jij zegt dus dat een TD160 qua geluidsvoortbrenging al voldoende is om vinyl te digitaliseren naar mp3 of wav?? En ik kan op de site van thorens bij de technische specificaties nergens vinden of er een line out op zit? Er van uitgaand dat jij hem adviseert neem ik aan dat die er wel op zit. Dus ik heb geen voorversterker nodig?
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 431
15-5-2005 09:36
Ik neem op met LP2CD (Voorversterker bij new-line bij de software indien je geen versterker hebt).
Is een goed progje hoor, je kan mooi alles knippen in de verschillende liedjes, verschillende filters (tik, ruis, brom)...
ik ben er zeer tevreden van, zal eventueel es print screen posten
Fun is serious business!
RicoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2005
Laatste: 22-11-2011
Berichten: 13
15-5-2005 14:31

Viero schreef:

Ik neem op met LP2CD (Voorversterker bij new-line bij de software indien je geen versterker hebt).
Is een goed progje hoor, je kan mooi alles knippen in de verschillende liedjes, verschillende filters (tik, ruis, brom)...
ik ben er zeer tevreden van, zal eventueel es print screen posten
En wat voor draaitafel maak je hierbij gebruik van? En krijg je de track dan ook net zo mooi digitaal als dat hij op vinyl klinkt?
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
15-5-2005 21:02
Er wordt beweerd dat je een klein verschil kan horen tussen vinyl en cd's. Vinyl zou iets warmer klinken. Ik echter kan het in sommige platen misschien wel horen, maar zeker niet in allemaal. Dus de gewone clubber of muziekluisteraar.. 't zal 'm of haar worst wezen wink ;) Geen doorslaggevend argument allesinds om niet met cd's te gaan draaien.

Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-5-2005 21:54
Ik vind het heel knapals iemand een gedigitaliseerde versie van een stuk vinyl kan onderscheiden van het orgineel.

Wat mensen nogal eens vergeten is dat een plak vinyl ook ooit eens digitaal was.... of komen er tegenwoordig master plates uit de PC van een producer rollen wink ;)

Van orgineel naar vinyl = verlies. Van digitaal orgineel naar digitaal cd = geen veries (even kort door de bocht gezegt).
Dat vinyl warmer klinkt heeft aan meer factoren te liggen, wat dacht je van elementen, stof, slijtage etc... dingen die allemaal het uiteindelijke geluid beinvloeden. Heb je met een cd geen last van...
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-5-2005 21:55

Rico schreef:

Er van uitgaand dat jij hem adviseert neem ik aan dat die er wel op zit. Dus ik heb geen voorversterker nodig?
Voor versterker heb je dus wel nodig, of een phono ingang op je pc (heb ik op een externe geluidskaart zitten).
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)