Forum > Off-Zone

biertjehhh??? tijdens het draaien...

(348 reacties. Pagina 33 van 35)
Moderator(s): Dré
SanuStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2005
Laatste: 30-9-2008
Berichten: 24
15-3-2005 22:37

Victor Junior schreef:

>>> Dat alcohol gebruik op steeds jongere leeftijd gebeurt klopt, maar ik heb er opzich niet zoveel moeite mee als een bruggertje "heel stoer" een biertje drinkt... Ik erger me meer aan al dat foute gezeik over alcohol. Als je bij ons op een schoolfeest bijvoorbeeld een biertje geeft aan een bruggertje, en je wordt gesnapt door een van de docenten kom je meteen op een "zwarte lijst" te staan, die ervoor zorgt dat je het volgende feest niet mag komen shut up :X...
Kijk, ik kan je goed begrijpen dat je die pieper ook een lol wilt doen door voor hem een biertje te halen, maar bier onder de 16 is eigenlijk simpel een no-go op scholen. Meestal hebben ze er zelfs problemen mee als je boven de 16 bent (bij onze school in ieder geval). Ik moest vorig jaar trouwens op ons schoolfeest draaien (mijn grootste draaisessie ooit, sinds dat er zon 1500 leerlingen op onze school zitten) en ik was de enige met bier razz :p. Je had die anderen eens moeten horen bedelen. Gelukkig heb ik maar een paar biertjes op om een beetje mn spanning te verliezen, maar als ik draai drink ik nooit teveel (meestal biertje of 3 of 4)
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 17-6-2024
Berichten: 1370
16-3-2005 00:53

Victor Junior schreef:

maar ik heb er opzich niet zoveel moeite mee als een bruggertje "heel stoer" een biertje drinkt...
Deze stoere bruggertjes zorgen ervoor dat wij volwassenen straks nog meer moeten gaan betalen voor ons biertje. En bedankt he!!!
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
16-3-2005 10:28
Of het nu zo hoort of niet... er is toch niks aan te zeggen.
Er zijn twee manieren om het boeltje te doen ophouden:

1) zeer strenge, maar dan ook zeer strenge straffen wanneer iemand die nog geen zestien is alcohol drinkt.
2) Er juist geen probleem van maken... uit onderzoeken is al vaak gebleken, dat als iets niet verboden is, ze het ook niet zo graag meer willen doen...

Als die kleine weet dat ie geen bier mag drinken,
dan zal ie zeker en vast wel zorgen dat ie hoe dan ook aan een pintje geraakt,
al is het maar om wat op te scheppen bij z'n maten (makkers-maes) wink ;)

Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
16-3-2005 10:39

teknoknights schreef:

Of het nu zo hoort of niet... er is toch niks aan te zeggen.
Er zijn twee manieren om het boeltje te doen ophouden:

1) zeer strenge, maar dan ook zeer strenge straffen wanneer iemand die nog geen zestien is alcohol drinkt.
2) Er juist geen probleem van maken... uit onderzoeken is al vaak gebleken, dat als iets niet verboden is, ze het ook niet zo graag meer willen doen...

Als die kleine weet dat ie geen bier mag drinken,
dan zal ie zeker en vast wel zorgen dat ie hoe dan ook aan een pintje geraakt,
al is het maar om wat op te scheppen bij z'n maten (makkers-maes) wink ;)

Groetn
Das waar... Maar aangezien niet de school maar de overheid het beleid hierover bepaalt hebben scholen niet veel keus...

Ik beun wel eens wat bij in een supermarkt en daar is het helemaal erg... Van de gastjes van 14/15 die ff wat briezahs komen halen... Vraag onze (zeer lekkere) cassiere netjes om een ID-bewijs en dan krijgt ze meteen het hele standaard scheldwoordenboek naar dr hoofd.. Wat weer resulteerd in wat stevig optreden van mijzelf en wat collega's.. Niets fysieks maar wel in de richting...

Bij mij was het vroeger op de HAVO zo dat feesten voor de onderbouw apart van de bovenbouw waren.. Hierdoor werd de grens ongeveer bij 14/15 gelegd.. Voordeel voor mij als vroege leerling dat ik op mn 13e al goed aan het (evenementen) bier kon laugh :D

Maarja vroeger was dit nog een iets minder issue..

Nu weer ff on-topic (poe wat is dit al veel tekst shocked 8O

Als je dronken wil worden op een feestje dan moet je aan de andere kant van de draaitafels/cd-spelers gaan staan... Een biertje op zn tijd om het vochtgehalte op peil te houden ok... Maar dubbele beats/vage nummers/geen geluid/rare dingen doen dat kan echt niet.. Mensen betalen voor een leuke avond en jij moet dus leveren... Zo simpel is het..

Dat vind ik tenminste
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
MiltonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-2-2005
Laatste: 31-7-2005
Berichten: 6
16-3-2005 11:37
@ dj compact / S.L.

planet rock 2003?! .. klopt, niet helemaal .. maar ik was niet die gozer die aan 1 stuk door biertjes aan het tikken was ... had een paar trekjes genomen van een joint ... maar tijdens wedstrijden ben ik sowieso nogal afwezig,komt door de zenuwen ... Maar hoezo!? .. was het te merken?! .. goede zaak dat je niet drinkt of drugs gebruikt ... wel grappig dat je toen de verkeerde naald van de plaat afhaalde wink ;)
you can have a mac or pc .. but you internet-dj's can't see me!
Dj compactStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2004
Laatste: 22-11-2007
Berichten: 117
16-3-2005 15:58

milton schreef:

@ dj compact / S.L.

planet rock 2003?! .. klopt, niet helemaal .. maar ik was niet die gozer die aan 1 stuk door biertjes aan het tikken was ... had een paar trekjes genomen van een joint ... maar tijdens wedstrijden ben ik sowieso nogal afwezig,komt door de zenuwen ... Maar hoezo!? .. was het te merken?! .. goede zaak dat je niet drinkt of drugs gebruikt ... wel grappig dat je toen de verkeerde naald van de plaat afhaalde wink ;)
Jah, tis al een tijd terug, dus ik denk dat ik me idd vergis... shut up :X
Dat met die naalden was op de Megafestatie... Tja, zenuwen... razz :p
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
16-3-2005 16:45
uhm, is het niet zo dat de enige regel is dat het niet aan jou verkocht mag worden?
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
16-3-2005 16:53
waar heb jij het over?
Thanx Dré !
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
16-3-2005 16:56

Reemski schreef:

Victor Junior schreef:

maar ik heb er opzich niet zoveel moeite mee als een bruggertje "heel stoer" een biertje drinkt...
Deze stoere bruggertjes zorgen ervoor dat wij volwassenen straks nog meer moeten gaan betalen voor ons biertje. En bedankt he!!!
Dat slaat ook weer nergens op, dan maar geen bier meer voor bruggers ashamed :$.
Waar zit de cut op dit apparaat?
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 17-6-2024
Berichten: 1370
16-3-2005 17:11

GoeieGast schreef:

uhm, is het niet zo dat de enige regel is dat het niet aan jou verkocht mag worden?
Nee. Mensen onder de 16 mogen geen alcohol nuttigen. Daarom mag het niet verkocht worden aan ze.

Maar omdat ze het wel doen wordt er in de tweede kamer over nagedacht alcohol nog duurder te maken zodat de youngsters het gewoon niet meer kunnen betalen. En wie is daar nu werkelijk de dupe van?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)