Forum > Newbie Forum

Van pc naar leuke tot goed home studio

(16 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Dj-TANAStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-2-2005
Laatste: 19-3-2005
Berichten: 12
25-2-2005 11:26
Hi,ik ben al een tijdje bezig met hetmaken van eigen produkties voornamelijk alles wat grooved.
Ik doe dit met het volgende spul (lees gear):

Medion Pc Pentium IV 3.0Ghz
Ensoniq ASR-10 synth met sampling recorder.
En een hifi setje met sjitty speakers.
Maar goed het werkt omdat ik nog niet anders kan.
Verder werk ik voornamelijk met Reason en adobe audition (Cool edit Pro)
en Traktor DJ studio met een DM2 (Ja dat grappige mixconsoletje van € 79,- )
Maar Reason is toch waar ik het meeste mee werk.

Ik vind het ook tijd om eens naar het geluid te kijken en wil hier ook andere speakers maar wat is nu goed of beter en dat voor de langere termijn.
en een mixer zou ook wel kunnen maar of dit noodzakelijk is weet ik dus niet
Mijn budget is inmiddels weer kleiner dankzij meneer belasting.

Maar goed wie heeft suggesties enwaar moet je rekening mee houden
Music is universal a language everone speaks and understands!!!
Timmekuh87Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 25-8-2009
Berichten: 33
25-2-2005 14:42
Ha die Tana! happy :)

Je hebt speakers nodig voor (home)studio gebruik.
Daarom liet ik je gister de Behringer Thruth B2031A zien
www.new-line.nl/v/12647
Zit meteen al versterker ingebouwd dus ben je snel klaar voor niet al te veel geld.
De reviews zijn goed en het heeft Dre's choice.

Als het wat duurder mag zijn:
www.new-line.nl/v/11195
Ook goede reviews en Dre's choice.

Ik heb beide alleen nog NOOIT gehoord dus misschien dat mede-forumers die ze wel hebben hun mening erover kunnen geven of jou kunnen vertellen wat eventueel een betere optie is voor jou qua kwaliteit/prijs.

Dus ff duidelijk vertellen wat je wilt en hoeveel geld hiervoor beschikbaar is want dan kan iedereen hier je veel beter helpenwink ;)

Groeten Tim
1 jaar op het forum!:)
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
26-2-2005 17:55
Hou ook rekening met de geluidkaart. De medion onboard dingetjes zijn niet van topkwaliteit (heb zelf ook medion pc) ,waardoor een professionele geluidskaart kan lonen in geluidkwaliteit. Denk hierbij aan de Maya of Audiophile (wie weet kunnen andere leden nog andere alternatieven aandragen. Ik heb persoonlijk alleen ervaring met de maya 44,en wel via djgebruik met de computer). Onderschat het belang van een goede geluidsinterface in een homestudiotje niet. Op een beroerde geluidkaart kan je de duurste monitoren aansluiten ,en je hebt nog brak geluid ,en andersom ook. Ook heb je dan als voordeel dat je professionele in en uitgangen (mogelijk zelfs met phantoom op microfoon) hebt ,wat later vast en zeker van pas komt als je je homestudiotje uitbreidt. Maar zoals eerder gezegt ,wij kunnen niet in jou portomonee kijken en een budget zou handig zijn.
Dj-TANAStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-2-2005
Laatste: 19-3-2005
Berichten: 12
28-2-2005 19:22
Heren bedankt voor de tips/adviezen.
Mijn budget is nu € 500,-
Ik heb de behringer truth op het oog (Dre's Choice)
Qua geluids kaart weet ik het nog niet
Music is universal a language everone speaks and understands!!!
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
28-2-2005 20:23
voor studio's (en kleine home studio's) heb je speakers nodig die een zo zuiver mogelijke klank geven zodat je goed kan horen hoe je de muziek moet bewerken, dus eigenlijk speakers zonder een bepaalde "klankkleur". maar deze zijn wel vrij duur!
nu ik denk dat jij het beste de zwakste schakels aanpakt, dus de geluidskaart van je medion pc
de speakers en mss ook je kabels want dit bepaald toch ook een grote deel van de geluidskwaliteit
exit night into LIGHT
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
28-2-2005 20:39

stekelvarke schreef:

de speakers en mss ook je kabels want dit bepaald toch ook een grote deel van de geluidskwaliteit
Da's onzin.

Spreekt vanzelf dat je geen tulp-tulp kabeltjes moet gaan gebruiken die je in de Gamma vindt, maar de stelling dat kabels een groot deel van de geluidskwaliteit bepalen is zever in zakskes, zoals wij dat hier in de streek wel eens zeggen.
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
1-3-2005 17:17
dit bedoel ik nu net, dat ik enorm veel mensen tegenkom die de zogenaamde kabeltjes van de gamma gebruiken of kabeltjes die slecht contact geven etc. en dan maakt dit wel een groot deel uit van je geluids kwaliteit.
Want je hoort dan wat gekraak, de enekeeer hoor je het signaal wat zwakker, dan wat sterker,...
exit night into LIGHT
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
1-3-2005 18:26
Ik heb een tijdje goedkopere kabeltjes gehad hier bij mijn pc (met mini-jackjes aan de ene kant ,tulp andere kant ,en 9 van de 10 kabeltjes had wel eens sluiting in de connector). Dit soort kwaliteits slordigheidjes bedoeld hij denk ik. In principe moet een goedkope kabel even goed geluid geven als een wat duurdere. Hou alleen met de kwaliteit wel rekening ,want die verschild wel per kabel.

500 euro is een mooi startbudget. Een geluidskaart ,monitortjes (de behringers zijn een goede keuze. Heb ze laatst aangehoord ,en ik vind ze voor het geld niet gek klinken. Helemaal neutraal klinken ze alleen niet ,maar dat kan ook niet voor het geld.) ,en de nodige bekabeling (zou het wel meteen goed doen zoals aangeraden ,en niet zelf iets in elkaar prutsen bijvoorbeeld ,tenzij je weet wat je doet). Bij de professionele geluidskaarten word voor het grootste deel jack gebruikt ,en monitor sets jack of XLR. Het is daarom voor die paar euro wel aan te raden om gewoon meteen voor professionele pluggen te gaan. ZO veel scheeld het nou ook weer niet op 500 euro ,of het moet zijn dat je alles goud wilt wink ;)
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
2-3-2005 19:27
https://www.tweakheadz.com

==>> The Guide

Vind je heel veel informatie!
JizzyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-2-2005
Laatste: 18-8-2006
Berichten: 7
5-3-2005 16:51
De Behringer Thruth B2031A kan ik je zeker adviseren. Ik heb de B2031. Zover ik weet zit er qua geluid geen verschil in.
mixt erop los

Terug naar forum Reageer (zonder quote)