Forum > Geluid

Final Scratch 2

(155 reacties. Pagina 14 van 16)
Moderator(s): Dré
Verwijderd070223Account Geblokkeerd
Uit: -
Sinds: 27-8-2004
Laatste: 10-4-2007
Berichten: 29
13-1-2005 13:02
idd, wachten duurt altijd lang....
Christophe vosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2003
Laatste: 2-2-2006
Berichten: 31
12-2-2005 20:55
Hij staat wel al te koop bij feedback (op de site, dus of ie daar binnen is....??)
Vanzelfsprekend wacht ik liever 'even' totdat Dré hem binnen heeft :P

'even', ja, hopelijk!!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
12-2-2005 21:29
Als Feedback ze heeft dan komen ze niet uit Nederland (zou volgens de importeur onmogleijk zijn namelijk). Afgelopen week weer een paar keer gebeld met de Nederlandse importeur (Iemke Roos) die het hele geheel volgens mij ook al behoorlijk spuugzat is. Ik heb ze gevraagd even de moeite te nemen op hun finalscratch site te vermelden dat het nog niet leverbaar is. In eerste instantie kreeg ik de reactie dat dit te veel werk was (maar na wat mild ontplofwerk van mijn kant hebben ze toegezegd het erbij te zullen zetten).

Puntje paaltje: In Duitsland is al een batch uitgeleverd, in Nederland en België nog niet. Ik heb ook Stanton USA gemaild met het verzoek om opheldering (een vrij net mailtje voor mijn doen) maar helaas... Stanton USA vindt het niet nodig een mailtje van een van haar dealers te beantwoorden.

Ik zou bijna zeggen dat Stanton USA een k#t bedrijf is MAAR uiteraard ga ik me daar niet toe verlagen...

Iemke Roos heeft het nog steeds op eind deze maand (m'ja... die datum is ook al het resultaat van 3 veranderingen (december, januari, februari))...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Verwijderd070223Account Geblokkeerd
Uit: -
Sinds: 27-8-2004
Laatste: 10-4-2007
Berichten: 29
12-2-2005 22:11
Laten we het hopen.
Als het niet leverbaar is eind februari, dan koop ik het in ieder geval in Duitsland. Ik wil het nu gewoon een keer thuis hebben staan en er mee aan de slag gaan.
Ik vind twee maanden toch al wel lang om te wachten...
Christophe vosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2003
Laatste: 2-2-2006
Berichten: 31
4-3-2005 10:15
argh, kut-stanton, hoelang moet het nog duren voordat die 2e shipping komt...!

grr!
ik wil het zo graag :)
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
4-3-2005 10:27

christophe vos schreef:

argh, kut-stanton, hoelang moet het nog duren voordat die 2e shipping komt...!

grr!
ik wil het zo graag :)
Je kan beter ff wachten dan dat je straks een systeem hebt wat niet goed werkt. Er zal vast een goede rede zijn voor de vertraging.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
4-3-2005 11:22
Die is er zeker. Die arrogante k#t amerikanen trekken hun eigen continent gigantisch voor (tja, typische USA mentaliteit "is er nog wat buiten ons continent dan???"). Ik heb Stanton een paar weken geleden een (voor mijn doen) vriendelijk mailtje gestuurd maar helaas... Stanton kan niet de moeite nemen vragen van haar dealers te beantwoorden (waarschijnlijk is dat te veel gevraagd...).

Ik heb de importeur (Iemke Roos) gevraagd dan op z'n minst op hun eigen finalscratch.nl site te vermelden wanneer het binnen gaat komen. De eerste reactie was "da's veel te veel werk". Mijn reactie daarop was "^%$@#$^&!@#%$... Ik kan wel een kleine 200 mailtjes met vragen hierover beantwoorden maar jullie kunnen niet één regeltje tekst op de site flikkeren???". Na die reactie is toegezegd dat ze het op de finalscratch.nl site zouden vermelden. Die toezegging is nu ongeveer 1 maand geleden gedaan (en helaas, het staat er nog steeds niet op vermeld). Schijnbaar kan ook de importeur niet de moeite opbrengen dit soort dingen even te regelen...

Waar is dat kots ikoontje als je hem nodig hebt???

De eerste zending (4 stuks) heb ik een dikke week geleden binnen gekregen. Gisteren kreeg ik de 2e zending binnen (de gigantische som van 2 pakketten). Wederom niet genoeg om alle backorders uit te leveren (laat staan om een voorraadje over te houden)...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
4-3-2005 11:35
Je zou Stanton toch bijna helemaal uit het assortiment mieteren als je dit soort dingen hoort angry
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
4-3-2005 11:58
Is het niks om Serato in de shop op te nemen? Knal je final scratch er uit. Er zijn al een boel fs gebruikers die het zaakje voor Serato hebben verruild. Het schijnt zelfs dat DJ Decks lekkerder werkt ivt de oude fs. Helaas is dit progje er dan weer niet voor Mac gebruikers.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Verwijderd070223Account Geblokkeerd
Uit: -
Sinds: 27-8-2004
Laatste: 10-4-2007
Berichten: 29
6-3-2005 11:14
Ik heb mijn set inmiddels binnen.

Tot nu toe ben ik er meer dan tevreden over. Eenmaal terug van het postkantoor, rustig de boel uitgepakt en aangesloten.
Vervolgens eerst de handleiding doorgelezen en de software op mijn iBook G4 gezet. Nog even de software geregistreerd en aanslingeren die hap.

Waiting for calibration......kut....geen geluid.....denk....denk....denk.....hé de bitrate stond verkeerd, aha, nu krijg ik geluid uit mijn scratchamp via de hoofdtelefoonuitgang. Mooi de scratchamp werkt naar behoren, maar nog steeds geen geluid om de calibratie uit te voeren.
Weer doorlezen, nadenken, settings checken, en toch maar even aan die potmeters draaien aan de zijkant van mijn scratchamp. Het blijken dus gain-meters te zijn en geen meters voor de mic (wat ik dacht).
Bingo!! nu had ik signaal om te calibreren en hoppaaa lopen als een trein.

Ik heb alleen 1 nadeel ontdekt, dat de Firewire kabel van 1,5 meter iets te kort is. Ik had nog precies een zelfde kabel liggen van mijn Firewire hub van 1,8 meter en dat gaat toch iets lekkerder met de ruimte.

Hier wat foto's:
https://www.dj-kiwi.nl/images/fs1.jpg
https://www.dj-kiwi.nl/images/fs2.jpg
https://www.dj-kiwi.nl/images/fs3.jpg

Ik ben nu bezig om de software door te krijgen, en alles goed te ordenen. Ik ben bezig om vanaf mijn Windows machine 23 gig aan muziek over te zetten, maar het analysen duurt een eeuw! Maar goed eenmaal geïmporteerd werkt het wel zo prettig.

Later meer....

Mijn gear voor de geinteresseerden:
2 x Technics SL1200MK2
1 x Xone:92
2 x Shure whitelabels
Apple iBook G4 512MB ram

Terug naar forum Reageer (zonder quote)